2011-02-23, 00:35
Medlem
bertans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheshireCat
Spontat så känns det som om man ska råna ett hus i Danderyd borde man råna ett i Djursholm, men skulle inte tidningen skriva Djursholm. Det finns iofs riktigt fetta hus i Stocksund också.

Finns ordentligt vräkiga villor i den kommundelen av danderyd som även kallas danderyd också, kan tänka mig nåt av husen som ligger ner mot edsviken.
Citera
2011-02-23, 00:39
Medlem
charles1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
Övervakningskamera med hårddisk är inte så vanligt ens i Djursholm.

Ett kassaskåp med klockor och smycken är inte heller vardagsmat.

Helt klart ett insiderjobb där någon varit på plats och rekat. Fast möjligheten finns också att de under hot tvingat familjemedlemmarna att tala om var hårddisk och kassaskåp fanns. Men även i detta fall har de rimligen vetat att det förvarades saker för ganska stora pengar i villan.

Skulle tippa att värdet av det stulna överstiger en halv miljon. Kanske det två- eller tredubbla.

Du snackar i nattmössan gubben.
Citera
2011-02-23, 00:58
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charles1
Du snackar i nattmössan gubben.
Ojdå, här är vi inte rädda för att vara dryga.

Men jag har ganska bra koll på läget.
Citera
2011-02-23, 01:03
Medlem
Citat:
Ojdå, här är vi inte rädda för att vara dryga.

Men jag har ganska bra koll på läget.

Bra koll på läget? Kanske du är den som planerade rånet?
Citera
2011-02-23, 01:08
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludde2009
Bra koll på läget? Kanske du är den som planerade rånet?
Nä, då hade jag valt nåt enklare, utan övervakningssystem och folk hemma

Men lyckligtvis är jag i den sitsen att jag inte behöver ta till sådana metoder för min försörjning.
Citera
2011-02-23, 01:24
Medlem
Taxuss avatar
Rånet begicks på Aslögsvägen i Djursholm enligt polisen.
http://www.polisen.se/sv/Aktuellt/Handelser/Stockholms-lan/2011-02-22-2043-Ran-vapnat-Danderyd/

Citat:
Övervakningskamera med hårddisk är inte så vanligt ens i Djursholm.
Ett kassaskåp med klockor och smycken är inte heller vardagsmat.
Helt klart ett insiderjobb där någon varit på plats och rekat. Fast möjligheten finns också att de under hot tvingat familjemedlemmarna att tala om var hårddisk och kassaskåp fanns. Men även i detta fall har de rimligen vetat att det förvarades saker för ganska stora pengar i villan.
Skulle tippa att värdet av det stulna överstiger en halv miljon. Kanske det två- eller tredubbla.
Jag håller med, nån måste ha tipsat att det finns värsesaker i huset!
Citat:
Ursprungligen postat av bertan
Finns ordentligt vräkiga villor i den kommundelen av danderyd som även kallas danderyd också, kan tänka mig nåt av husen som ligger ner mot edsviken.
Edsviken ligger i Sollentuna kommun och har inte med saken att göra
Senast redigerad av Taxus 2011-02-23 kl. 01:32.
Citera
2011-02-23, 02:02
Medlem
Vilket nummer var det, får man reda på det? Brukar ibland gå förbi den vägen.
Citera
2011-02-23, 03:00
Medlem
Jonas2008s avatar
Tyvärr får man nog inte reda på det förrän fu-sekretessen släpps vid åtal... men man kan ju alltid kolla om det finns några avspärrningsband...
Citera
2011-02-23, 03:29
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxus

Aslögsvägen är en kort liten stump, sannolikt en av de mer mer fashionabla adresserna i Danderyds kommun. Precis vid vattnet. Det behövs nog i säg inte mycket insiderinformation för att begripa att där finns det värdesaker.

På 2, 3, 4 och 5 är det personer skrivna. Inte direkt Conny, Ronny och Sonny som bor där...

Aslögsvägen 2: Ordföranden för McKinsey Sverige (managementföretag som omsätter runt en halvmiljard). Frugan sitter i knappt tio företagsstyrelser också hon, involverad riskkapitalbolag. Var år 2002 Sveriges dyraste hus.

Aslögsvägen 3: Där bor två pensionärer, varav ena är ordförande och sannolikt ägare av ett företag med ett eget kapital på 85 miljoner kronor (och skulder på 157 000 - en kassalikviditet på 49 658 procent...). Ingen omsättning, verkar mest röra sig om en kassakista.

Aslögsvägen 4: En kåk med ett taxeringsvärde på 21,7 miljoner, bland de absoluta högsta i Sverige.

Aslögsvägen 5: Där bor en kvinnlig företagare verksam inom någon form av konsultverksamhet.

Skönt gäng! Jag skulle gissa att det är Aslögsvägen 2 som drabbats. McKinsey-ordförande känns onekligen hyfsat flådigt, med flotta bilar och dyra klockor. Ett potentiellt villebråd.

Förhoppningsvis är den drabbade så säkerhetsmedveten att det filmade materialet inte endast sparas lokalt, utan också att det i realtid lagras ute på nätet.

Citat:

Viken Edsviken ligger i Solna, Sollentuna och Danderyd. Bostadsområdet Edsviken ligger i Sollentuna.
Senast redigerad av Troian 2011-02-23 kl. 03:35.
Citera
2011-02-23, 07:27
Medlem
johannes Xs avatar
Citat:
Rånet begicks på Aslögsvägen i Djursholm enligt polisen.
http://www.polisen.se/sv/Aktuellt/Handelser/Stockholms-lan/2011-02-22-2043-Ran-vapnat-Danderyd/

eeeh för din info ligger området edsviken i sollentuna men själva vattnet edsviken gränsar även mot danderyd ( och solna )

tvåa på bollen, bor i edsviken btw
Citera
2011-02-23, 07:54
Medlem
Nr 4 är det, har varit poliser där hela natten, förhoppningsvis riktiga den här gången...det är en av de dyrare adresserna i området, bara några hus bort ligger villan som skulle säljas för typ 60 miljoner nyligen.
Citera
2011-02-23, 08:09
Medlem
Mr Coffees avatar
Enligt Eniro huserar bolagen Optimal management AB och Thorberg/Bucuti AB där.

På det förstnämnda är en Kn*t Eg*n Åd*ng (64 år) styrelseledamot och noll anställda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in