Jag trodde för ett tag sen att jag var gravid, då min mens var typ två veckor försenad. Min pojkvän och jag hade då bara varit tillsammans i typ fyra månader och ingen av oss är direkt i rätt läge att skaffa barn, eller vill egentligen ha barn riktigt än.
Jag berättade om mina rädsla för pojkvännen och började gråta typ hysteriskt. Han höll om mig och tröstade mig och frågade hur jag ville göra och jag sa som det var - att jag inte visste, då jag inte ville göra abort men inte visste om jag var redo att bli mamma heller. Jag grät mig till sömns i hans armar. Han satte sig sedan hela natten framför datorn och läste på om abort, hur proceduren går till, vad det kan få för psykiska och fysiska problem efteråt osv och nästa morgon så sa han till mig att han inte tänker låta mig göra abort om jag inte är 110% säker på att det är det jag vill. Han sa att om jag vill, så skulle han genast ringa till sina föräldrar och berätta hur situationen ser ut, sedan skulle vi gifta oss och vi skulle behålla barnet. Han tänkte ta sitt ansvar och göra det bästa av situationen även om allt skulle ske lite tidigare än vad som kanske var önskvärt. Men han sa att han älskar mig och ändå vet att han vill gifta sig med mig och ha barn med mig, så om det blir nu eller om några år spelar väl inte så stor roll.
Jag fick dock mens senare samma dag

Jag tycker att man definitivt ska berätta. Man är två om ett barn, i alla lägen, vad som än ska göras, och båda två ska ta sitt ansvar och bära det.