2011-02-08, 01:08
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Per Grundén (Wall-Enberg i Jönssonligan) har dött också. Gick tydligen bort i helgen.

Svidmyra: Nåja. 491 innehåller ingen djurporr. Det är iofs uppenbart att de bussar jycken på Steva men det enda man som tittare får "se" eller höra rättare sagt, är jyckens flåsande. Något juckande mellan Steva och schäfern förekom aldrig såvitt jag minns.

Du har helt rätt - juckandet förekom inte i bild men just hundsexet var det mest omskrivna (och det blev nog värre än det var för de flesta har ju fantasi och man lägger lätt in mer i sånt man bara hör men inte ser). I filmen skulle man alltså förstå och uppleva att blev hon påsatt av en hund och det minns de flesta som såg filmen (och väldigt många som INTE såg filmen) fast man bara hörde - men inte såg - själva akten. Man fick se och höra hur de började hetsa hunden på henne och sen fick man se resten i sin egen skalle medan man hörde hunden.
Citera
2011-02-08, 01:10
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Filmpolisen: Höstsonaten heter den, inte Månskensonaten.

Hehe...

Lyssnade på Månskenssonaten medan jag skulle skriva om Höstsonaten... För övrigt var det nog bara du som upptäckte feltänket. Men rätt ska vara rätt.
Citera
2011-02-08, 08:59
Medlem
YONIs avatar
Lena var alldeles ensam de sista åren av sitt liv. Endast en enda vän som verkligen höll kontakten med henne. Till jul fick hon 2 ? julkort och det ena var från en dam som sett Lenas alla pjäser! Helt sanslöst.. att inte ens kunna sända ett julkort till en gammal vän. Inte ett födelsedagskort eller ett krya på dig kort. Nu efter hennes död.. tycks alla minnas henne. Bedrövligt och ynkligt rent ut sagt.

"– Hon skämtade om sin begravning. ”Om han dyker upp får du fan be honom att dra” och ”den där jäveln får inte hålla tal”. "

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8526527.ab
Citera
2011-02-08, 09:32
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Lena var alldeles ensam de sista åren av sitt liv. Endast en enda vän som verkligen höll kontakten med henne. Till jul fick hon 2 ? julkort och det ena var från en dam som sett Lenas alla pjäser! Helt sanslöst.. att inte ens kunna sända ett julkort till en gammal vän. Inte ett födelsedagskort eller ett krya på dig kort. Nu efter hennes död.. tycks alla minnas henne. Bedrövligt och ynkligt rent ut sagt.

"– Hon skämtade om sin begravning. ”Om han dyker upp får du fan be honom att dra” och ”den där jäveln får inte hålla tal”. "

Det är likadant för många skådespelare som valt att inte skaffa familj. Skådespelarkolleger är ganska falska då de egentligen är konkurrenter så därför är det svårt för dem att få genuina långvariga vänner. Det finns många bortglömda skådespelare. Kanske man till nästa jul borde ordna julkortspostningskampanj till dem istället för att skicka till nån död snubbe som senast..
Citera
2011-02-08, 10:06
Medlem
tempeZZts avatar
Nu när både Lovis och Borka är borta så är det bara Börje Ahlstedt kvar innan Dan Håfström och Hanna Zetterberg kan regera fritt över grådvärgar, vildvittror och rumpnissar.
Citera
2011-02-08, 12:07
Medlem
Wuzzies avatar
Som sagt, otroligt tragiskt.

Men vad jag inte kan förstå är skenheligheten bland kollegor? Eller är det enbart kvällstidnings-orsakat?

"-Tjena.. Nisse från kvällsträcket här. Du? Hörde du att LN kolat? Jobbade inte ni två ihop -82?"
"-Jo, alltså, det är djupt tragiskt. men jag står i kassan på Konsum nu och.."
"-Aja, blir skitbra. Hejs!"
Citera
2011-02-08, 23:27
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Jag tycker mig ha läst mellan raderna att hon inte var så rolig att ha en relation med. Det var jobbet som skådis som gällde och som kom först. Kanske det blir så då.

Jag har alltid tyckt om och respekterat Lena Nyman som skådespelare och komiker. Men jag har aldrig haft behov av att prata eller umgås med henne eller så. Varför skulle jag det? Men visst har jag också sett henne i Stockholm då och då, speciellt när hon var ute med hunden.
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2011-02-08 kl. 23:30.
Citera
2011-02-11, 02:42
Medlem
Ankias avatar
.
Var hon gift?
Citera
2011-02-11, 05:50
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
.
Var hon gift?
Nej, hon var ogift. Hon har tidigare varit gift med Jan Lundström (på 80-talet?) och Rune Andersson (på 70-talet?). Hon hade inga barn.
Citera
2011-02-14, 18:49
Medlem
Bild på LN från filmen Nyfiken Gul
Citera
2011-02-18, 00:18
Medlem
Koksredskaps avatar
Hennes röst, hennes blick, hennes ögon. Hennes skådespelarinsatser, revyer och sångerna hon sjöng.
Varför kunde hon inte för evigt få leva ung och frisk!?

Vila i frid Lena!
Citera
2011-12-12, 01:14
Medlem
Cineastens avatar
Citat:

Kan den vännen möjligen ha varit Thomas Pontén (Hoffas farsa i Tusenbröder, direktör Fahlén i Profitörerna mm) ? Enligt uppgift var han den skådespelare/vän som besökte henne mest frekvent när hon låg inne på KS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in