2011-01-29, 02:08
Medlem
Speedkillahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groundtotem
Och det är därför folk tycker du är en idiot, väx upp är du snäll.

Lyssna jag växer upp när jag känner för inte när du säger till mig förstått

gå häng dej eller lek med din brors pungkulor
Citera
2011-01-29, 15:11
Medlem
VenomXs avatar
Man vet inte var man ska börja när man läser såna här texter för trovärdigheten känns så extremt låg hela tråden igenom. Att man som invandrare har knagglig svenska är ju självklart men sättet du både tänker och skriver på känns inte som att det kan komma från en person över 18 år, 12-13 känns mer sannolikt, om ens det.

Iaf, som nån tidigare skrivit så är inte problemet att hunden "är rädd", problemet är att hunden är rädd FÖR DIG och det enda som kommer att ändra på det är att hunden måste få lära sig att du inte längre är farlig. Det kommer att bli en mycket långsam process så vänta dig inga dramatiska resultat första dagarna, inte ens första månaderna som det låter på din historia.

Lägg om spår helt och börja vara en mjuk kudde för hunden, naturligtvis kan du inte strunta i att uppfostra den men absolut inga hårda tag hädanefter, klappa och beröm och umgås positivt med hunden så fort du har några minuter över, låt den känna att den är älskad och accepterad och SKYDDAD från omvärlden av dig snarare än att du regelbundet attackerar den.

Slog dina föräldrar halvt ihjäl dig när du gjorde fel som barn eller var fan har man fått en så skev uppfattning om uppfostran och straff ifrån? Du verkar ju ha rejält mycket uppdämda aggressioner att ta ut på saker som är svagare än dig själv, och nu har du fört samma problem vidare på ett djur som sannolikt kommer att bita någon/något väldigt illa förr eller senare.

Bara det faktum att du ens oroar dig över om din hund är "mesig" eller inte visar ju att den huvudsakliga anledningen till att du skaffat hund är att den ska vara en tuffing som skrämmer bort alla du är rädd för, eftersom du inte har självförtroendet att fixa det själv, och det är en jävligt dålig anledning till att skaffa hund.

Vill egentligen rekommendera dig att lämna bort hunden men eftersom du har ett så omfattande behov av penisförlängning så vet jag ju att du inte kommer att göra det, men bäst för hunden vore det helt klart
Citera
2011-01-29, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speedkillah

rofl, troll.
Citera
2011-01-30, 18:54
Medlem
du är inte riktigt frisk, omplacera hunden och skriv in dej på psyk snarast tack...
Citera
2011-01-30, 19:08
Medlem
charkovs avatar
Citat:

När någon lämnar sådana här kommentarer till någon så visar det bara vilken typ av folk det handlar om.

Omogna, kaxiga, uppmärksamhetsrubbade stolpskott till kulturberikare.
För fan gör dig av med hunden omedelbart.

Tänk inte tanken igen någon gång i framtiden, att skaffa hund igen.
Både för hundens och omgivningens bästa!.
Citera
2011-02-01, 11:20
Medlem
RatherBeAlives avatar
Fel, fel, fel. Du är vekligen dum i huvet som för det första slagit din hund och för det andra funderar på att köpa en kanin till den. Det bidrar ju bara till att den bli mer aggressiv mot djur omkring den. Jaja palla slösa luft på dig din jävla djurplågare. Fyfan.
Citera
2011-02-01, 22:32
Medlem
Citat:
Meningen är inte han ska vara blodtörstig jag vill bara att han ska sluta vara
sån mes inget mer och han ska få bra självförtronde

Risken är väl att du skrämt hunden så mycket och gjort allt annat än att skapa en god relation så den kommer flippa på DIG en vacker dag. Hundar som känner sig hotade kan ju hitta på lite vad som helst och om jag ska vara helt ärlig skulle jag ha full förståelse för om det skulle hända.

Jag tycker helt ärligt att du ska omplacera hunden till ett hem där den får den respekt den förtjänar.
Citera
2011-02-06, 13:28
Medlem
heysanns avatar
Citat:
Jag har en hund amstaff /pitbull det är så att jag är jävligt hård mot den
från början slog jag honom för små saker och tänkte inte att han va för liten för förstå mig och har nu slutat med det och han är liten mes nu och undrar hur ska jag kunna få han och inte bli rädd så fort jag tex ber han gå och lägga sig eller ber han sitta så blir han rädd som att han tror jag ska typ slå han jag var en idiot som va för hård mot han i början hur ska jag göra för att han inte ska bli rädd eller hela tiden darra av rädsla så fort jag säger till han något jag tänkt köpa en kanin till han så han får lite blod i käften så han inte ska vara så rädd för mig är det rätt av mig och göra det eller ska jag skita i det och prova med något annat dock så lyder han mig jävligt bra nu men vet inte om han lyder för han är rädd eller för han lyssnar på mig ...

Mvh speedkillah

haha är du dum i huvet ? chaise, gosa med honom och lägg dej bredvid han, pussa på honom osv, låt glad och med ljus röst, gör honom glad, lattja med honom, bli hans kompis och visa att du ångrar det du gjort, herregud det du har gjort är att ha slått en liten oskyldig pojke som inte vet vad han ska ta sig till, tänk dig själv hur synd det är om honom som inte kan göra något, du moste ta hand om det djur du skaffat, att ta en kanin kommer knappast hjälpa , du får helt enkelt köpa ett saftigt ben, typ en benknota med lite kött på, man köper det i en djuraffär, sedan kan du leka med honom osv.. ni får bli ett team och va tuffa mot andra !!!
Citera
2011-02-06, 19:39
Medlem
Bloodbounds avatar
Omplacera hunden och skaffa aldrig någon ny hund. Idiotjävel.
Citera
2011-02-06, 19:59
Medlem
Lacquer-heads avatar
Blattar + kamphundar...
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto