Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Ny i tråden efter Svt:s veckans brott! Läst hela tråden.
Fråga: vilket håll (fören på de ljusa bilen) vara vänd mot som var parkerad enligt vittnes uppgifter cykelvägen vid helenas hem?..-- cykelvägen söderöver mot marieforsleden eller tvärtom mot norr mot bäcken/Ekudden? Även om nu Gm kört ut mot marieforsleden så kan man praktiken vända nere vid sandlådan/lekplatsen eller varför inte kört in den normala vägen vid sjukhuset o raka vägen ner till adressen anderson och därmed köra ut mot Marieforsleden..; Ja menar det om nu GM kört in från marieforsleden mot lekplatsen kan det ju faktiskt underlätta varför bevis hittat utmed mot lekplats och gångstig mot vägen mot polishuset. Därför att passagerarplatsen är åt höger?!! Helena kan ha flytt den vägen.. eftersom känt sig trängd..!? vilket hon inte skulle ha gjort i omvända fall om bilen vänd mot motsatt håll mot föräldrahemmet...!!! bara springa rakt ut mot hus klara livhanken...
Välkommen till FB - och Helena-tråden!
Vad jag förstår har bilen stått vänd med nosen söderut (i riktning Marieforsleden) och åkt den vägen från lekplatsen.
Jag är inte riktigt säker på hur du menar, men undrar du om inte bilen borde ha åkt in vägen förbi sjukhuset, förbi Helenas hem till lekplatsen i avsikt att "genskjuta" henne? Eller att Helena fanns med i bilen? Personligen tror jag att bilen kommit från Ekuddenvägen p g a att den följt efter henne alternativt givit henne skjuts och därefter kört runt till lekplatsen. Jag tror också att Helena påbörjade sin promenad från Ekuddenvägen och gick genom skogen mot hemmet.