2011-01-23, 23:14
Bannlyst
Ingvar Kamprad - han visste hur man sop skallen av sig
Citera
2011-01-23, 23:18
Medlem
galen_indies avatar
Peter Magnusson
Besökte en av de större lokala krogarna, bor i en sjönära stad så han hade lagt till på sin resa genom Sverige. Väldigt trevlig, inte direkt apfull men tydligt berusad.
Citera
2011-01-23, 23:45
Medlem
Ingvar Oldsberg köpte tavlor då och då av sin vän, och min granne, konstnären xxxxxx, ett par ggr under de åren brakade det till i trappen och herr O kom nedrasande. En gång fick han ett mindre alster i olja över skallen, tavlan sprack och han satt där med målningen som en dansk prästkrage trädd över huvudet, full som en kastrull

Annars tog Totta Näslund fyllepriset på 80-talet när han i alldeles för stora stora brallor med ett gäng starkölsburkar ungefär som patronhylsor innanför byxlinningen kravlade omkring i diverse krog- och festsammanhang i Gôtet.
Citera
2011-01-24, 01:02
Medlem
Helt klart allsångs Bosse Larsson på högfjällshotellet i Storlien nån gång tidigt 80 tal. Gubben var helt plakat efter att ha gjort sitt lekprogram.

Loffe Carlsson efter en flygning från Bangkok med konstant hinkande på planet så skulle han organisera bagageutlämningen på ett överfyllt Arlanda. Måste varit kring 1985.

Tommy Engstrand på Daily News i Kungsan, satt och höll hov vid ett bord askalas. Också 80 talet.

Sedan så slutade jag förvånas över att kändisar super.
Citera
2011-01-24, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Såg Uffe Lundell en gång på Östermalm i samband med en drakfestival på Gärdet.
Han lutade sig mot en husvägg och rullade fram längsmed husväggen.

/VV

När var detta, snackar vi 80-tal?
Citera
2011-01-24, 08:11
Medlem
IshethZenunims avatar
Som så många andra, Ingvar Oldsberg. Jag bodde i Göteborg för ett antal år sedan, och en natt när jag var på väg hem efter att ha groggat på The Rose & Crown så kom Oldsberg gående förbi precis när jag gick ut. Eller gående och gående, han tog sig fram som en matros på ett skonardäck i full storm ungefär. Fick mer respekt för honom när jag läst denna tråd, måste jag säga. Han verkar veta hur man tömmer en flaska som en riktig karl.
Citera
2011-01-24, 08:32
Bannlyst
Ingvar Oldsberg utantvekan, sedan Arne Hegerfors
Citera
2011-01-24, 08:57
Medlem
Träffade en dyngrak Petter Rönnqvist (f.d. målis från eliteserien. Sitter som expert på Canal + nu.) på Sturehof. Eftersom jag själv spelar hockey så frågade jag om det va han, men först nekade han! Sen snackade vi lite hockey när vi pissade. Konversationen håller igång hela vägen ut i restaurangen där han ställer sig och skriker INGEN GILLAR PER LEDIN, LEDIN ÄR EN JÄVLA FITTA! KOM IHÅG DET!"
Citera
2011-01-24, 11:57
Bannlyst
En kompis bodde pa hotell i Stockholm under tidigt nittiotal nar fotbollslandslaget ocksa var dar. Ravelli var dyngrak och enligt polaren horde han skrik fran Ravelli's rum fran nagon tjej "ta mig i roven"
Citera
2011-01-24, 12:42
Medlem
Måste väl ändå vara Håkan från det där "färjan" eller vad det var, han var fan grymt sliten.
Citera
2011-01-24, 13:29
Medlem
JoeDaltons avatar
Ingen och inget slår Bo "Bulla" Bergren. Sjuttiotal, Nattoxen i Sundsvall... Den legenden blåste inte grönt många söndagar vid tid för nedsläpp. Stafettpinnen lämnades i skiftet till åttiotal över till Peter "Pekka" Lindmark.

Edit.
Pekka var lite mer diskret.
Senast redigerad av JoeDalton 2011-01-24 kl. 13:59.
Citera
2011-01-24, 13:52
Medlem
Jahaa..s avatar
Cornelis. Han letade taxi vid Kungsportsplatsen i Gbg. Cigg i ena näven och bärs i den andra, hade varit på Gamleport.
Var en hårsmån från att vurpa ner i kanalen. Vi hittade en taxi efter dividerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in