• 1
  • 2
2005-09-10, 15:31
Medlem
Jag läste i tidningen att Riksbanken skulle sälja ut en del av sin guldreserv, där sades att riksbanken hade en massa guld undanstoppat på lite olika, topphemliga ställen, även i utlandet.

Så jag blev enormt nyfiken på var dessa anläggningar finns, nån här som vet? Det är tydligen TOPPHEMLIGT, så det kanske är förbjudet att skriva det här!
Citera
2005-09-10, 15:44
Medlem
Dom har ju redan sålt av det mesta.
Citera
2005-09-10, 15:55
Medlem
Vart? Hur då menar du? Vart dom transporterar guldet, eller vart du ska gå för att leta?
Citera
2005-09-10, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Dom har ju redan sålt av det mesta.

Jaha, har du mer guld, tycker du 14 miljoner guldtackor är lite?? Vart bor du, ska du resa bort och lämna huset obevakat?

Citat:
Ursprungligen postat av Schluckebier
Vart? Hur då menar du? Vart dom transporterar guldet, eller vart du ska gå för att leta?

Läs igen, vart förvarar de guldet?
Citera
2005-09-10, 22:30
Medlem
Jag har ingen aning om var sverige har sina guldreserver.
Men det är iallafall så att de flesta länderna har sina guldreserver i högsäkerhetshalv på utländska företag som troligen få vet namnet på. Och emd tanke på hur patetiskt litet Sverige är ur säkerhetssynpunkt och liknande skulle jag tro att deras guldreserv befinner sig i utlandet.

Fort Know förvarar inte bara USA:s guld utan även mycket av andras länder, men om sveiges är där vet jag inget om.
Citera
2005-09-10, 22:31
Medlem
tossefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.T.K

Lär dig svenska istället. Vart syftar på ett mål, var syftar på en placering.

VAR är guldet?
VART ska guldet?
Citera
2005-09-10, 22:31
Medlem
_-?-_s avatar
Prova göra en sökning här på flashback på ordet guldreserv.
Du kommer att få lite träffar bland annat i UrbanExploration-delen.
Citera
2005-09-11, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tossefar
Lär dig svenska istället. Vart syftar på ett mål, var syftar på en placering.

VAR är guldet?
VART ska guldet?

Jag talar inte svenska, lär dig min dialekt istället, och ge fan i att ordmärka, fruktansvärt jävla drygt!

Citat:
Ursprungligen postat av _-?-_
Prova göra en sökning här på flashback på ordet guldreserv.
Du kommer att få lite träffar bland annat i UrbanExploration-delen.

Eh, är inte UE nåt som typ 17-åriga killar med kusar i näsan pysslar med? Tack ändå dock!
Citera
2005-09-11, 08:43
Medlem
_-?-_s avatar
Citat:
Eh, är inte UE nåt som typ 17-åriga killar med kusar i näsan pysslar med? Tack ändå dock!
Den delen av mänskligheten finns där också. Tyvär..
Sen finns det lite äldre och mycket äldre personer som har samma intresse.

Det finns mycket information att hämta bland UE-folket. Ifall man bara sållar bort lite struntprat.

Men läs själva..
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=214775
Citera
2005-09-11, 09:08
Medlem
Tafkafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLeblik
Jag har ingen aning om var sverige har sina guldreserver.
Men det är iallafall så att de flesta länderna har sina guldreserver i högsäkerhetshalv på utländska företag som troligen få vet namnet på. Och emd tanke på hur patetiskt litet Sverige är ur säkerhetssynpunkt och liknande skulle jag tro att deras guldreserv befinner sig i utlandet.

Fort Know förvarar inte bara USA:s guld utan även mycket av andras länder, men om sveiges är där vet jag inget om.

Du menar United States Bullion Depository,Fort Knox (kännt från James Bond filmen "Goldfinger":
http://www.davidpride.com/Army/us_ft_knox_03.htm

En del av riksbankens guld förvaras förmodligen där. När guldet säljs flyttas det bara från ett rum till ett annat och behöver inte transporteras. Resten av guldreserven är utspridd och förmodligen så säljs detta guld på samma sätt .
Citera
2005-09-11, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _-?-_
Den delen av mänskligheten finns där också. Tyvär..
Sen finns det lite äldre och mycket äldre personer som har samma intresse.

Det finns mycket information att hämta bland UE-folket. Ifall man bara sållar bort lite struntprat.

Men läs själva..
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=214775

Se på fasiken! Intressant läsning, man förstår ju att det är/var hemligt var guldet var eftersom ryssarna väl plundrade alla länder de indoktrinerade i unionen på sitt guld? Tackar tackar!
Citera
2005-09-11, 17:16
Medlem
Citat:
Jaha, har du mer guld, tycker du 14 miljoner guldtackor är lite?? Vart bor du, ska du resa bort och lämna huset obevakat?

Vadå vart?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här