2011-01-13, 21:41
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGriffin
Hur definierar du en betydande roll? Hon har ju huvudrollen i princip alla Nutleys filmer... Eller menar du en betydande roll för dig och inte för filmen?

Hur jag definierar en betydande roll är väl helt oväsentligt i det här fallet eftersom jag hänvisade till Wikipedias beskrivning av henne.

Vad har min definition med det att göra?
Citera
2011-01-14, 00:02
Medlem
Bret-Harts avatar
Hon har gjort teater också som jag har sett med henne,hon ser ju väldigt bra ut,då är hennes karl mycket värre att iritera sig på,kan han inte svenska eller?Humor har han inte heller satt bara och glodde när Robert Gustafsson gjorde ett uppträdande och alla andra skrattade,hade jag interjuvat honom hade jag sagt prata svenska för fan!
Citera
2011-01-14, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Hur jag definierar en betydande roll är väl helt oväsentligt i det här fallet eftersom jag hänvisade till Wikipedias beskrivning av henne.

Vad har min definition med det att göra?

Var på wikipedia står det att det bara är i Änglagård som hon har en betydande roll? Jag gick in på denna sida och hittade ingen text som du kan ha citerat, finns det en annan wikipedialänk du kan hänvisa till? För annars är det väl helt väsentligt hur du definierar en betydande roll.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Helena_Bergstr%C3%B6m

Hon har ju spelat fler huvudroller och har till och med 2 guldbaggar för två roller samt blivit nominerad för två andra. Så rent spontant tänker jag så här; om man vinner en guldbagge för en roll, borde då inte den rollen haft en betydande roll i filmen? Om du nu läste någon annanstans får du som sagt gärna hänvisa till den sidan.
Citera
2011-01-14, 01:02
Medlem
McKarlsons avatar
Finns det nån film som hon medverkar i som hon inte;

1 ) knullar i?

2 ) gråter i?

3 ) skriker i?

Tror fan inte det allså. Minst ett av ovanstående är garanterat i nån av hennes filmer.
Senast redigerad av McKarlson 2011-01-14 kl. 01:06.
Citera
2011-01-14, 01:40
Medlem
Marxamas avatar
Jag ogillar henne också väldigt starkt (för att underdriva). Tror det mycket beror på att hon verkligen osar av hela "Tala välartikulerat och sådär som man inte gör i verkligheten, för jag har minsann spelat teater"-grejen som gör så mycket av svensk film så äcklig. Att hon nästan aldrig kan vara med i någon bra film gör ju dessutom att man per automatik undviker henne (om hon blir castad i nån Tomas Alfredson-film så lovar jag att ge henne en chans), om inte av andra anledningar.
Citera
2011-01-14, 02:12
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunkist
Var på wikipedia står det att det bara är i Änglagård som hon har en betydande roll? Jag gick in på denna sida och hittade ingen text som du kan ha citerat, finns det en annan wikipedialänk du kan hänvisa till? För annars är det väl helt väsentligt hur du definierar en betydande roll.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Helena_Bergstr%C3%B6m

Hon har ju spelat fler huvudroller och har till och med 2 guldbaggar för två roller samt blivit nominerad för två andra. Så rent spontant tänker jag så här; om man vinner en guldbagge för en roll, borde då inte den rollen haft en betydande roll i filmen? Om du nu läste någon annanstans får du som sagt gärna hänvisa till den sidan.

Kolla under bilden på hennes ansikte (Höger sida, ganska högt upp på sidan (För övrigt den enda bilden på hela sidan om man bortser från Wikipedias reklam.).) där är det uppifrån och ner uppradat: Födelsenamn Helena Kristina Bergström; Född 5 Februari 1964 (46 år) Göteborg, Sverige; Make Colin Nutley; Betydande roller Fanny Zander i Änglagård (1992); Guldbaggen

Gör om; gör rätt!
Citera
2011-01-14, 05:11
Medlem
Voodooprastens avatar
Hörde att deras dotter ska vara med i den nya Änglagård också...

Kan tänka mig att hon är en riktig skitunge.
Citera
2011-01-14, 07:09
Medlem
Kan bara instämma att hon är riktigt riktigt dålig...

Varför skall hennes rollkaraktärer alltid ligga med Rolf Lassgård? är det en våt dröm för mannen Colin Nutley, att se sin fru under Rolf Lassgård...

Kan tänka mig att det låter så här :
Colin (på engelska): -"Ok Helene här kommer det en sängkammarscen som är viktig"

Helena: -"Ok, men varför är den med Rolf, han har ju ingen roll i denna filmen?"

Colin (på engelska): -"Helene, det är en drömscen, kanske inte kommer med i filmen (nästan ohörbart) kan bli bra i mitt privata arkiv...
Citera
2011-01-14, 07:14
Medlem
Grandiosos avatar
Skittrött är bara förnamnet när det gäller uppfattningen av henne!

Hon blir aldrig trovärdig vilken roll hon än kreérar.
Varken begåvad eller snygg, bara en urtråkig medelmåtta utan ringaste utstrålning.

Kan hon inte bara ägna sig åt hemmet i fortsättningen?

Maken kan väl dra in tillräckligt med kosing på sina infantila försök till film...
Citera
2011-01-14, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
Hörde att deras dotter ska vara med i den nya Änglagård också...

Kan tänka mig att hon är en riktig skitunge.

Kan upplysa om att Helena Bergström är en fantastisk skådespelerska i jämförelse med dottern Molly. Det säger dock lite om Helena men desto mer om Molly.

Såg på Änglagård 3 med tjejen och sämre skådespelerska kan jag inte påminna mig att jag har sett sedan Skilda världar eller annan kalkonsåpa. Att hon klarat sig så lindrigt undan i recensioner beror på att ingen vill såra en 'oskyldig' ung tjej. Hon är verkligen fruktansvärt usel!
Senast redigerad av Rot5 2011-01-14 kl. 09:33.
Citera
2011-01-14, 10:02
Medlem
doris123s avatar
Hon heter HelenA, inte HelenE.
Citera
2011-01-14, 10:23
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doris123
Hon heter HelenA, inte HelenE.