2011-01-13, 18:03
Medlem
_ZoutHs avatar
Hejsan.
Nu är det så att jag använder LibreOffice men det är ju så gott som samma så jag frågar här.

När jag skriver ett dokument så ändras alla enskilda i:n till versaler automatiskt. Det betyder att jag får stega tillbaka och ändra till gement i varje gång. Går det stänga av den funktionen?

T.ex:

Om jag skriver följande mening:
Citat:
Gubben i lådan.
Så ändras det automatiskt till:
Citat:
Gubben I lådan.
Citera
2011-01-13, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _ZoutH
Hejsan.
Nu är det så att jag använder LibreOffice men det är ju så gott som samma så jag frågar här.

När jag skriver ett dokument så ändras alla enskilda i:n till versaler automatiskt. Det betyder att jag får stega tillbaka och ändra till gement i varje gång. Går det stänga av den funktionen?
Det verkar som Ersättning och undantag för språk: har blivit engelska istället för svenska.
Du hittar inställningen under Verktyg->Alternativ för autokorrigering...
Eventuellt kan du behöva ändra språk till svenska. Under Verktyg->Inställningar->Språkinställningar->Språk.
Senast redigerad av Wannabe99 2011-01-13 kl. 19:16.
Citera
2011-01-13, 21:49
Medlem
lavidalocas avatar
Jag behöver hjälp med innehållsförteckning.
Jag har fixat fram en innehållsförteckning med tre rubriknivåer.

Saken är den att jag vill få till en numrering som man brukar använda sig av i uppsatser,
tex.
1.1 Inledning
1.2 Bakgrund

osv...
Gissar på att jag ska leta nånstans i infoga förteckning men inte riktigt hur jag ska gå tillväga
Citera
2011-01-22, 23:46
Medlem
Knaz16s avatar
Nån som vet om man kan stänga av så open office inte bildar en lista när man ska skriva :

1.
2.
3.

osv ..

Vill göra de själv .. Blir tokig på att programmet gör de , de blir aldrig som de ska ..

Och ja jag suger på att använda open office ..
Citera
2011-01-23, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knaz16
Nån som vet om man kan stänga av så open office inte bildar en lista när man ska skriva :

1.
2.
3.

osv ..

Vill göra de själv .. Blir tokig på att programmet gör de , de blir aldrig som de ska ..

Och ja jag suger på att använda open office ..
Verktyg->Alternativ för autokorrigering->Alternativ->ta bort bocken för Använd numrering...
Citera
2011-01-23, 11:18
Medlem
Knaz16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wannabe99
Verktyg->Alternativ för autokorrigering->Alternativ->ta bort bocken för Använd numrering...

Tack så mycket
Citera
2011-01-28, 23:02
Medlem
OpenOffice 3.3 är färdig

http://www.openoffice.org/

Jag har inte testat någon beta eller RC så det ska bli kul och se om de har lyckats snabba upp den.
Men den verkar inte finnas tillgänglig på svenska än så jag väntar lite.
Citera
2011-02-02, 11:35
Medlem
Halge78s avatar
Hur tar man bort all skit ut OpenOffice Calc?

Skriver jag intervallet 5-15 blir det datum, försöker jag formatera om celler ändras det tillbaka, kan inte skriva GPa (blir Gpa hur jag än gör) osv... ALL skit ska bort!

Tenta imorgon och FÖRSÖKER sammanfatta saker på ett bra sätt, men det är omöjligt. Snälla hjälp.

10 sekunder från att återgå till Microsofts produkter där det faktiskt GÅR att stänga av saker...
Citera
2011-02-02, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halge78
Hur tar man bort all skit ut OpenOffice Calc?

Skriver jag intervallet 5-15 blir det datum, försöker jag formatera om celler ändras det tillbaka, kan inte skriva GPa (blir Gpa hur jag än gör) osv... ALL skit ska bort!

Tenta imorgon och FÖRSÖKER sammanfatta saker på ett bra sätt, men det är omöjligt. Snälla hjälp.

10 sekunder från att återgå till Microsofts produkter där det faktiskt GÅR att stänga av saker...
Om du sätter en apostrof (') före 5-15 så borde det bli som du vill.
För att undvika Gpa så går du till Verktyg->Alternativ för autokorrigering->Alernativ och tar bort bocken framför Korrigera två versaler i början av ordet.
Citera
2011-02-09, 21:00
Medlem
Hur räknar man tecken i Open Office?

Ja, alltså, hur gör man för att räkna tecken i OO? Jag antar att man ska markera texten.... en sedan då? Jag hittar inte någon knapp för det.

Jättetacksam för hjälp!
Citera
2011-02-09, 21:01
Medlem
Ska finnas i aktivitetsfältet längst ner.
Citera
2011-02-09, 21:06
Medlem
runktittares avatar
du markerar texten, sen går du in under verktyg och klickar på antal ord, tredje alternativet uppifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in