Flashback bygger pepparkakshus!
2008-03-30, 20:55
Medlem
Rizados avatar
Jag tror jag blir TOKIG!!! Ska lägga till en sidfot och ett sidhuvud där bla sidnummer ska stå, men jag vill inte ha något på första sidan. Lyckas inte för mitt liv komma på hur man ska göra detta i openoffice!? Kan någon vänlig själ hjälpa mig?

EDIT: Jag lyckades till sist. http://www.oooforum.org/forum/viewtopic.phtml?p=51691
Senast redigerad av Rizado 2008-03-30 kl. 21:10.
Citera
2008-03-31, 16:26
Medlem
Vad bra

Vad bra att du skriver hur du fixade det.
Eller i ditt fall postar en länk.
Många gör inte det och jag tycker det är ohyfsat.
För det finns folk som använder sökfuntionen i forumet.
Och om det då bara står fixat eller ingenting så hittar inte vi som använder sök någon info utan får ställa samma fråga igen.
Och det är bara iriterande med en massa frågor om samma sak.
Citera
2008-10-12, 21:56
Medlem
bengan45s avatar
Open Office v3 finns ute nu

Open Office v3 final finns ute som torrents nu på adressen
http://borft.student.utwente.nl/~adrian/bt.php

Finns på svenska, med och utan Java, och för olika OS.
Citera
2008-10-12, 22:47
Moderator
MondoBizarros avatar
Väntar nog tills imorrn...
Känns som om det kan vara värt att ta den från officiella sidan direkt.
Men det ska bli kul att se vad de hittat på i nya versionen!
Citera
2008-12-12, 09:51
Medlem
Paer86s avatar
Problem med Open Office

Hej!

Har just installerat Ubuntu men har problem med Open Office. Listmenyerna längst upp visar ingen text, utan bara streck. När man för pekaren över menyerna så flashar den riktiga texten till väldigt snabbt.

Har uppdaterat från 2.4 till 3.0, men det hjälpte inte. Någon som kan hjälpa?
Citera
2009-01-21, 01:23
Medlem
Problem med open office writer

Har problem med open office writer: det går inte att välja så att dokumenten öppnas i det programmet automatiskt. Varje gång måste man gå igenom listan eftersom det inte går att bocka i "öppna alltid med detta programmet".

Har Windows XP och har testat att starta om datan o installera om Open Office.
Citera
2009-01-21, 09:43
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_best_of_me
Har problem med open office writer: det går inte att välja så att dokumenten öppnas i det programmet automatiskt. Varje gång måste man gå igenom listan eftersom det inte går att bocka i "öppna alltid med detta programmet".

Har Windows XP och har testat att starta om datan o installera om Open Office.

Felet ligger inte i Open Office utan i Windows XP.

Gå in i kontrollpanelen/Mappalternativ/filtyper och försök ändra vilket program som skall öppna filer av typ doc, docx, xls osv.

Går det inte att spara ändringarna så har du förmodligen fel i registret och bör köra något register-reparationsprogram.
Citera
2009-01-21, 12:02
Medlem
thezushs avatar
Du kan ju också göra så att nästa gång du ska öppna ett .doc eller ms office dokument så högerklickar du och väljer öppna med, när du får upp listan så väljer du open office och klickar i rutan
"Använd alltid detta program för denna filtyp"
Kan fungera
Citera
2009-01-21, 12:04
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thezush
Du kan ju också göra så att nästa gång du ska öppna ett .doc eller ms office dokument så högerklickar du och väljer öppna med, när du får upp listan så väljer du open office och klickar i rutan
"Använd alltid detta program för denna filtyp"
Kan fungera

Läste du inte TS fråga? Det gick ju inte att klicka i rutan. Detta kan dock bero på att man inte har tillräckligt med rättigher dvs inte kör som administratör.
Citera
2009-03-25, 20:06
Medlem
*** Officiella OpenOffice-tråden ***

Hej. Har aldrig postat i denna sektion förut, så ha överseende.

Problemet jag har gäller open office textdokument program (word). Närmare bestämt gäller problemet siffertangenterna. T.ex. när jag håller in skift och trycker på 9:an för att göra en parentes tecken till höger dyker ett annat tecken upp etc. Alla tecken finns att hitta, dock är de alla omkastade som beskrivet ovan. Mycket störande.

Har ingen aning om hur detta hände, dock är det bara i just det här programmet som problemet uppstår, så det måste vara en inställning jag råkat göra utan att veta om det.

Det enda jag vet som jag gjort annorlunda än annars var att jag skrev på spanska och försökte göra spanska tecken genom att trycka alt+¨. Någon gång efter det skedde inställningarna...

Tacksam för hjlälp
Citera
2009-03-25, 21:05
Medlem
Skulle gissa på att du har fått inmatningen till ett annat språk. Leta runt lite i menyerna och inställningarna och se om du kan hitta var du ändrar det.
Citera
2009-06-09, 12:28
Medlem
*** Officiella OpenOffice-tråden ***

Hur får skriver jag på ett A5 blad?

Skulle helst vilja kunna skriva ut två A5 på ett A4.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in