Flashback bygger pepparkakshus!
2011-01-12, 18:25
Medlem
Tjena!

Jag lirar mycket BF bad company och under de senaste dygnen har datorn börjat hacka redan efter 10 minuter under spelets gång. Det är inga extrema lagg som jag har utan de är mer väldigt små och konstanta.

Tänkte att det var grafikkortet som havererat. Kollade tempen efter en halvtimmes spelande och det låg på ca 80c, vilket verkar normalt för mitt nVidia 8800 gtx.

CPUn har också normal temp.

Hårddisken också.

Vet inte hur jag ska kunna felsöka om det är något problem med själva korten i sig, men på enhetshanteraren ser allt normalt ut. Tror jag har de senaste drivrutinerna på allt.

Formaterade datorn igår och när jag började spela höll det i sig i ett par timmar, sen kom lagget igen.

Jag har tänkt om det är nätagget som inte är tillräckligt starkt som kan göra att datorn slöas ner? Eller minnena som är konstiga. Vet dock inte hur jag ska kolla upp.

Tips?

Min dator:

Acer aspire m5201

Amd Phenom 9650 2.3ghz (fyrkärnig)
4Gb ddr2 ram
1Tb hdd
Nvidia 8800 gtx
Citera
2011-01-12, 18:27
Medlem
BastuSvens avatar
Prova att höja process nivån på BF i aktivitetshanteraren.
Citera
2011-01-12, 18:45
Medlem
Hur gör man detta?
Citera
2011-01-12, 18:53
Medlem
Blaxmixs avatar
Du går in i aktivitetshanteraren -> processer

Sen högerklickar du på BFBC2 -> set priority(något annat på svenska) och välj "high/hög"

Jag hade exakt samma sak, började dock direkt när jag började spela och det var VÄLDIGT små lagg var 5e sekund. Tydligen så hade det något med Hzen på skärmen att göra och jag löste detta genom att jag ändrar Hz varje gång jag får lagget.
Citera
2011-01-12, 18:54
Medlem
ivanrebroffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detkittlas
Hur gör man detta?

Antar att det är prioritet som menas

1. Starta BC2
2. Ta upp aktivitetshanteraren (t.ex. genom Ctrl+Alt+Del), leta sedan upp "BFBC2game.exe" under fliken "Processer".
3. Högerklicka på "BFBC2game.exe"
4. Gå till ange prioritet
5. Vänsterklicka på realtid
6. Stäng ner aktivitetshanteraren
Citera
2011-01-12, 18:56
Medlem
Blaxmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ivanrebroff
Antar att det är prioritet som menas

1. Starta BC2
2. Ta upp aktivitetshanteraren (t.ex. genom Ctrl+Alt+Del), leta sedan upp "BFBC2game.exe" under fliken "Processer".
3. Högerklicka på "BFBC2game.exe"
4. Gå till ange prioritet
5. Vänsterklicka på realtid
6. Stäng ner aktivitetshanteraren

Att sätta den på "realtid" kan ibland slöa ner spelen dock.
Citera
2011-01-12, 18:57
Medlem
Hjälpte ingenting. Det underliga är att för max en vecka sedan flöt BF2 bad company på riktigt bra på den högsta grafiken. Nu laggar det redan när man kommer upp i Medium. Även på low är det inte någon höjdare att spela.
Citera
2011-01-12, 19:07
Medlem
Någon som har något tips på hur jag kan felsöka datorn? Några tester man kan göra?
Citera
2011-01-12, 19:09
Medlem
Whiteliess avatar
Du har inga onödiga program igång? Windows update-skit eller andra program som drar cpu eller använder internet för att kolla efter uppdateringar eller liknande?

Ta tillfället i akt och formatera om datorn?
Citera
2011-01-12, 19:15
Medlem
Har en CPU användning på ca 20% innan start av BF och använder ca 30% av minnet.

Har testat att stänga ner nästintill allt på datorn innan jag startar BF men det ger inget vidare resultat.

Formaterade datorn igår så jag har inga som helst onödiga program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in