• 1
  • 2
2011-01-10, 12:08
Medlem
upandcomings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le.
händer som AK, KQ tror jag ofta synar 1300.

det vore väldigt dåligt att checksyna flop med AK och KQ så jag tror inte ens vi behöver ta hänsyn till de händerna
Citera
2011-01-10, 12:27
Medlem
Le.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Av 180 spelare är kanske ~10 regs, resten är sopor. Har inte kollat snubbens OPR dock...

Varför synar du shove på river? Inte alls ovanligt att idioter limpar AK, Ax preflop och sedan syna för att också syna floppen.

Han hade till slut 66, vilket verkar väldigt logiskt och standard.
Eftersom du valde en ganska passiv linje, känns som att många aggressiva spelare nästan alltid kommer bluffa när A/K kommer, kanske mer aktuellt om man har mer händer på spelaren och vet att han är väldigt aggressiv.
Citera
2011-01-10, 13:48
Medlem
Aberaths avatar
Lite synpunkter bara. Floppbettet är bra, du behöver verkligen inte betta mer. På turn så skjuter jag iaf ett skott till, pushar han så blir det svårt. Synar han bara så finns det fortfarande stor chans att vi har bäst hand, checkar isf river.
Citera
2011-01-10, 14:51
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le.
Eftersom du valde en ganska passiv linje, känns som att många aggressiva spelare nästan alltid kommer bluffa när A/K kommer, kanske mer aktuellt om man har mer händer på spelaren och vet att han är väldigt aggressiv.

Det är sant.

Citat:
Ursprungligen postat av Aberath
Lite synpunkter bara. Floppbettet är bra, du behöver verkligen inte betta mer. På turn så skjuter jag iaf ett skott till, pushar han så blir det svårt. Synar han bara så finns det fortfarande stor chans att vi har bäst hand, checkar isf river.

Om antalet händer som HUD-statisken baserades på hade varit låt säga 9/9 över 150 händer, och postflop aggression varit 1.0, hade du fortfarande c-bettat turn?
Citera
2011-01-12, 00:23
Medlem
söderbs avatar
Du träffar ju aldrig den floppen så han borde följa med på många pockethänder, men att du ska satsa turn är jag skeptiskt till eftersom han viker sämre händer och fortsätter med bättre. Check/syna turn och utvärdera river. Checkcall på alla river som FI kan tänkas bluffa och betta ut på alla "ofarliga" kort som spelad. Q är ofarlig då han inte bara synar floppen med AQ/KQ, JQ ligger du redan under mot så w/e-
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in