• 1
  • 2
2011-01-10, 20:39
Medlem
PuncturedBladders avatar
Det hade ju varit avsevärt lättare att säga vad du ska göra om du talade om vad för sorts källa arvsmassan har samt var i bilen den har spillts.
Citera
2011-01-10, 23:08
Medlem
Om din bil skulle vara riktigt jävla het för en kontroll så får du räkna med att spår kan hittas,oavsett
hur jävla noga du är.Det är ju inte bara att göra en vanlig städning av bilen.
Det är många springor etc som hårstrån,blod etc letar ner sig i.

Antingen gör du dig av med bilen,eller sliter ut all inredning och köper nytt på skroten!
Matta,dörrsidor,säten,innertak.
Citera
2011-01-10, 23:23
Medlem
sparrdals avatar
kan inte ozonbehandling vara något? ozon är ju ytterst reaktivt och bränner väl kanske något... jag vet inte

TS måste ge mer info...är det fingeravtryck som ska bort eller pratar vi kroppsvätskor som runnit under bilmattan eller fibrer från kläder?

Eller så använder du dig av en rökridå... du kanske kan låna ut din bil i några månader till någon annan? I don't know maaaan...jag vill bara hjälpa dig
Citera
2011-01-10, 23:24
Medlem
Ralfffs avatar
Fingeravtryck och blod.
Citera
2011-01-10, 23:33
Medlem
sparrdals avatar
jag kanske är på djupt vatten men i csi använder dem uv-ljus för att identifiera sädesvätska, blod och fingeravtryck.

Borde väl kunna googla lite på reagenter för blod och fingeravtryck

lycka till
Citera
2011-01-10, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfff
Fingeravtryck och blod.

Fingeravtrycken,torka rent rutor och hårdplast.
Blod,du kan tvätta bort det så att det inte syns.Men!
Kör man med Luminol så syns det fortfarande,hur bra du än tycker
du tvättat rent och att du inte ser nått med blotta ögat,och då kan
jag lova dig att dom strippar inredningen och kommer hitta blod.
Du kommer missa nått kan jag lova..
Citera
2011-01-10, 23:36
Medlem
Ralfffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparrdal
jag kanske är på djupt vatten men i csi använder dem uv-ljus för att identifiera sädesvätska, blod och fingeravtryck.

Borde väl kunna googla lite på reagenter för blod och fingeravtryck

lycka till
UV Ljus låter lite väl overkill för svenska polisen tycker jag, dock topsar dom väll?
Citera
2011-01-10, 23:37
Medlem
Citat:
UV Ljus låter lite väl overkill för svenska polisen tycker jag, dock topsar dom väll?

Ke? Dom använder det i sverige.
Citera
2011-01-10, 23:39
Medlem
Ralfffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av audi
Ke? Dom använder det i sverige.
Jaså, man lär sig något nytt varje dag
Men har fått alla svar jag behöver, tack så mycket.
Citera
2011-01-10, 23:41
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Citat:

Vi pratar om en lampa, på vilket sätt skulle den vara overkill?
Citera
2011-01-10, 23:46
Bannlyst
Tror precis som många andra redan skrivit att det är omöjligt för dig att få bort alla rester av blod i en bil.

Är det riktigt allvarligt så är nog bästa sättet för dig att elda upp bilen. Självklart ska du inte göra detta själv, du drar hem till några kompisar på filmkväll medans en annan kompis drar dit du parkerat din bil (gärna hemma hos dig eller någon annan stans långt från där du är) och denna kompis tänder eld på bilen. Då får du ut på försäkringen (om du har halvförsäkring) och du har alibi för att du inte försökte göra dig av med bevismaterial när polisen knackar på och vill ta en titt i din bil.

Är det mindre allvarligt, så tvätta som satan och hoppas på att det är lata poliser som kollar i den.
Citera
2011-01-11, 19:24
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Är du helt 100% på det första du skrev?
Förövrigt tack för ett super svar!

Nja det var lokala snutar som sade det till en kollega i samband med att en bekants bil blivit stulen.
bilen blir nedkyld när dörrarna lämnas öppna och det är kallt ute så det bildas kondens vilket ivarje fallr gör det svårt(eller dyrt) att ta fram fingeravtryck..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in