• 1
  • 2
2011-01-11, 17:59
Medlem
För ca 10 dagar sedan gjorde jag ett G-test från clearblue som visade ett väldigt svagt plus, nästan så man fick vinkla testet för att se plusset, men nog var det ett plus alltid!

I går gjorde jag ett nytt g-test från RFSU som visade två starka streck! (ska vara två rosa streck bredvid varandra om det är positivt). Tänkte att jag senare mot kvällen skulle visa min pojkvän testet men när vi väl träffades hade strecket försvunnit helt. Inget konstigt med det, det brukar hända.

I dag åkte jag och pojkvännen och köpte ett nytt test, ett digital clearblue för jag ville bevisa för honom att jag minsann är gravid. Men testet visade "inte gravid"
Hallå? Hur kan man få två positiva test och sedan ett negativt? Jag har inte haft några blödningar så missfall har jag inte fått. Kan ju också tillägga att jag ska ha mens om ca 10-11 dagar.
Kan det ha varit för tidigt att testa med digital? Någon som varit med om samma eller som kan komma med några kloka ord för jag fattar ingenting?
Pojkvännen lär ju tro att jag har blivit knäpp och bara inbillar mig.

Sorry om inlägget verkar lite flummigt.
Citera
2011-01-11, 18:19
Medlem
Miiiiias avatar
Testen blir väl inte tillförlitligt förrän den dag då man beräknas få nästa mens? Hur står det i instruktionerna?
Citera
2011-01-11, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miiiiia
Testen blir väl inte tillförlitligt förrän den dag då man beräknas få nästa mens? Hur står det i instruktionerna?

Jag läste aldrig instruktionerna till Digital testet. Men den från RFSU står det att det kan visa positivt en vecka efter man blivit "befruktad". Men det tror jag är ganska ovanligt.
De flesta testen kan man testa tidigast fyra dagar innan mens. Men jag tänkte att eftersom dom andra två visade plus så borde ju den här, som var dyr som fan, också visa det. Men icke.
Men läkarna säger att ett plus är alltid ett plus. Har man inte Hcg i urinet kan det inte visa plus.
Citera
2011-01-11, 18:33
Medlem
Miiiiias avatar
Precis. Det andra testet är förmodligen inte lika känsligt som det första, så du behöver nog vänta ett tag innan det också visar plus. Men som sagt, ett plus är alltid ett plus.

Grattis!
Citera
2011-01-11, 19:09
Medlem
Det kan hända men två positiva test och ett negativt brukar betyda att man är gravid, till 99% har jag hört av en barnmorska.
Citera
2011-01-11, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missdoris
Det kan hända men två positiva test och ett negativt brukar betyda att man är gravid, till 99% har jag hört av en barnmorska.

Jag har också hört det. Men jag köpte det dyraste testet som egentligen borde vara känsligare än dom andra och fick ändå svaret "inte gravid" på indikatorn. Känns lite skumt faktiskt.
Man tycker ju att minsta lilla hcg i urinet borde ge utslag på stickan.

Dom första två testen var inte ens morgonurin men det sista var det
Citera
2011-01-11, 20:15
Medlem
Ronilles avatar
Jag tycker RFSU-test suger (jag är testmissbrukar efter år av barnlöshet ) Jag har fått positivt resultat två gånger då jag inte var gravid och när jag var gravid så fick jag negativt på morgonurinen BIM+2. Har också fått så kallade spökstreck.

Clearblue är det test som har varit mest trovärdigt för mig.

Det bästa är egentligen att gå till BM så att de får göra ett test samt ta en titt, då vet du säkert.
Citera
2011-01-11, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Jag tycker RFSU-test suger (jag är testmissbrukar efter år av barnlöshet ) Jag har fått positivt resultat två gånger då jag inte var gravid och när jag var gravid så fick jag negativt på morgonurinen BIM+2. Har också fått så kallade spökstreck.

Clearblue är det test som har varit mest trovärdigt för mig.

Det bästa är egentligen att gå till BM så att de får göra ett test samt ta en titt, då vet du säkert.

Åh fan, då är vi två. Testar minst två gånger i månaden då jag har blivit gravid trots p-piller två gånger.
Så man ska inte hoppas för mycket då med andra ord ?
Citera
2011-01-11, 20:46
Medlem
Ronilles avatar
Kul att höra att man inte är ensam om det missbruket. Som sagt, jag personligen litar inte ett dyft på just RFSU. Köpte hem testlagrets tester som jag tycker har fungerat bra, dessutom är de billigare.

Du får göra som jag gjorde när jag äntligen blev gravid, köpa typ alla märken som finns och testa. Nä, men du kanske ska ringa till BM och göra ett VUL så att du vet säkert.
Citera
2011-01-11, 21:07
Medlem
Citat:
Kul att höra att man inte är ensam om det missbruket. Som sagt, jag personligen litar inte ett dyft på just RFSU. Köpte hem testlagrets tester som jag tycker har fungerat bra, dessutom är de billigare.

Du får göra som jag gjorde när jag äntligen blev gravid, köpa typ alla märken som finns och testa. Nä, men du kanske ska ringa till BM och göra ett VUL så att du vet säkert.

Fan vad tråkigt att höra. Läste lite om dessa test nyss på andra forum och det är tydligen många som varit med om det här. Känns så jäkla trist bara. Ska gå in och beställa testlagrets nu. Har använt dom förut också och dom funkade bra
Citera
2011-01-11, 21:22
Medlem
Ronilles avatar
Gör det, då har du ett gäng hemma som man kan missbruka lite mer med.
Citera
2011-01-11, 21:49
Medlem
Citat:
Gör det, då har du ett gäng hemma som man kan missbruka lite mer med.

Beställde 20 st test stickor och någon annan variant. Kör du på stickorna eller använder du stavarna?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in