2011-01-04, 15:34
Medlem
TheHorrors avatar
...ibland när jag besöker vissa sidor, bla Imageshack och photobucket. Vad är det för typ av "virus" eller vad det nu är, någon som känner igen problemet? Mina antivirus program hittar inget. Det kan inte vara frågan om någon banner på sidan, då ljudet forsätter ett bra tag efter det att man stängt ned webbläsaren och dragit ur nätverkssladden.

Jag använder mig av mban, Eset Smart Security, Hitman Pro, Hijack This och en rad andra program.
Citera
2011-01-04, 15:38
Medlem
ShogunAssasins avatar
Det är en reklam på imageshack osv med någon camtjej som skickar massa smileys, den bannern skickar ut något ljud också. Blev jättekunfunderad när jag hörde massa knäppningar här om dagen.
Citera
2011-01-04, 15:39
Medlem
brianmolkos avatar
är det ett virus ? är det inte bara en sån där chatta med kåt tjej
Citera
2011-01-04, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
är det ett virus ? är det inte bara en sån där chatta med kåt tjej

Nej det är inte ett virus, utan det är en reklambanner som låter.
Citera
2011-01-04, 15:51
Medlem
treeflows avatar
Japp, som alla säger så är det en banner, där man ska tro att man chattar med en livebrud men egentligen är det en video på en tjej som ligger på en säng och skriver vid datorn. Sjukt drygt men det är bara reklam.
Citera
2011-01-04, 16:02
Medlem
kommando-kalles avatar
Polaren fick panik när vi satt vid hans dator nån vecka sen och de knäppande tangenterna började spela för fullt. Det ordnade sig när vi startade om datorn. Häromdagen upplevde jag samma historia när jag tryckte på en länk och ganska snabbt insåg jag den chattande damen längst upp på sidan
Citera
2011-01-04, 16:05
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holf
Nej det är inte ett virus, utan det är en reklambanner som låter.

Ja det var väl det jag försökte säga ... har också råkat ut för den
och TS har kanske råkat utför att saken hänger sig, flash eller liknande..
Citera
2011-01-04, 16:08
Medlem
Sluta knarka så löser det sig!
Citera
2011-01-04, 17:00
Medlem
Al-Khoholfries avatar
Det är bara en popup/ banner.
Kör själv med Chrome just nu, skaffade mig AdBlock - ljudet slutade.
Så det är bara att fixa någon sorts popup/ad-blockare så löser sig ditt problem.
Citera
2011-01-04, 19:15
Medlem
TheHorrors avatar
Tack för era svar!
Jag blev inte direkt orolig; men man satt ju ett tag och kliade sig i huvudet
Citera
2011-01-07, 15:26
Medlem
MaxPayne73s avatar
när jag loggade in på en "ladda ner sajt", amerikansk så hörde jag tangentbords ljud. hade fler program uppe och flera flikar. Så fort jag stängde ned "ladda ner sajt":en så slutade ljudet höras. Kände lite panik att det skulle vara någon som försökte tränga sig in i min dator. Är mycket ute på FB och spelar MW så där har jag nästan dagligen vänner som får sina konton kapade. Så när jag hörde detta ljud gick tankarna dit direkt. Har dock endast hänt mig en gång så..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in