2011-01-06, 14:25
Medlem
universalgenis avatar
Tjena,
har sökt jobb på espresso house
har nu fått svar att de är intresserade men att
jag måste göra deras test "service first".
svarar jag "bra" där så får jag komma på intervju.

Känner mig jävligt nervös.
Någon som gjort testet och kan säga vad det handlar om?
Citera
2011-01-06, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av universalgeni
Tjena,
har sökt jobb på espresso house
har nu fått svar att de är intresserade men att
jag måste göra deras test "service first".
svarar jag "bra" där så får jag komma på intervju.

Känner mig jävligt nervös.
Någon som gjort testet och kan säga vad det handlar om?

Du ska servera kaffedrinkar, hur svårt tror du testet kan vara?
Citera
2011-01-06, 14:35
Medlem
Effiestonems avatar
Det finns ju ett test på någon internetsida man brukar få göra, om det är det du menar?
För isåfall får du svara på frågor (med olika svarsalternativ) hur du skulle reagera i diverse situationer.
Citera
2011-01-06, 15:36
Medlem
universalgenis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hikohiko
Du ska servera kaffedrinkar, hur svårt tror du testet kan vara?

Nu tycker jag inte att vi ska vara såna........

Citat:
Ursprungligen postat av Effiestonem
Det finns ju ett test på någon internetsida man brukar få göra, om det är det du menar?
För isåfall får du svara på frågor (med olika svarsalternativ) hur du skulle reagera i diverse situationer.

ah jo har fått en kod som jag ska logga in med.
vet bara inte hur "pk" jag ska vara...

tex. en kund är missnöjd vad gör du?

jag - ÅH HERREGUD JAG BER SÅ HEMSKT MYCKET OM URSÄKT DU FÅR GRATIS KAFFE UNDER HELA 2011!!!!!!
Citera
2011-01-06, 17:52
Medlem
Effiestonems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av universalgeni
ah jo har fått en kod som jag ska logga in med.
vet bara inte hur "pk" jag ska vara...

tex. en kund är missnöjd vad gör du?

jag - ÅH HERREGUD JAG BER SÅ HEMSKT MYCKET OM URSÄKT DU FÅR GRATIS KAFFE UNDER HELA 2011!!!!!!
När jag gjorde testet (ibland fick man välja 1-5 om jag minns rätt) försökte jag att inte vara så "pk", utan bara lagom helt enkelt. Så, på en skala valde jag kanske 3-4 och nästan aldrig 5. Tror att ganska många som har gjort testet antagligen har tänkt att de ska pricka in något riktigt bra som svar på allt, och därav tror jag inte heller att man blir tagen lika seriöst om man framstår sig som sjukt jävla bra på allting.

Förövrigt är testet väldigt "lätt" att göra, frågorna är inte det minsta svåra att bara svara "lagom" på utan att det blir tillgjort. (Om du vill veta mer om din antagligen kommande intervju kan du PMa)
Citera
2020-01-03, 13:23
Medlem
Hej!

Sitter och besarar på det där testet och undrar om du skulle kunna hjälpa till? Har inte erfarenhet kring serviceyrke som espresso house och skulle vara tackasam!
Citera
2020-01-03, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Effiestonem
När jag gjorde testet (ibland fick man välja 1-5 om jag minns rätt) försökte jag att inte vara så "pk", utan bara lagom helt enkelt. Så, på en skala valde jag kanske 3-4 och nästan aldrig 5. Tror att ganska många som har gjort testet antagligen har tänkt att de ska pricka in något riktigt bra som svar på allt, och därav tror jag inte heller att man blir tagen lika seriöst om man framstår sig som sjukt jävla bra på allting.

Förövrigt är testet väldigt "lätt" att göra, frågorna är inte det minsta svåra att bara svara "lagom" på utan att det blir tillgjort. (Om du vill veta mer om din antagligen kommande intervju kan du PMa)

Hejj!

Sitter och (försöker) bevsarar på det där testet och undrar om du skulle kunna hjälpa till? Har inte erfarenhet kring serviceyrke som espresso house och skulle vara tackam!
Kan ännu inte meddela här då mitt konto är mindre än 30 dagar gammalt, skriv gärna på Discord om möjligt eller annat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in