2010-05-12, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakko12
"Sonny" har säkert suttit i fängelse 2/3 delar av sitt liv.

Han bodde med sin mamma som var alkolist, hans pappa bodde någon annan stans och sonny ville hellre bo med honom men det fick han inte. Detta var nog en början på hans kriminella liv.
Vad jag vet så var hans pappa helt vanlig.
Sonny är dock svensk!
Sonny hade rejäla drogproblem och är nu död efter att ha tagit livet av sig.
Ps: Bodde ungefär 100 meter från han

Är Henrik o Sonny samma kille ?
Citera
2010-05-12, 15:05
Medlem
Är Sonny från början Henrik ?
Citera
2010-05-12, 17:13
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HANNA04
Är Sonny från början Henrik ?
Nej. Jag har känt till Sonny sedan 80-talet och då hette han också Sonny.
Vem är Henrik och varför tror du de är samma person?
Citera
2010-06-02, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakko12
"Sonny" har säkert suttit i fängelse 2/3 delar av sitt liv.

Han bodde med sin mamma som var alkolist, hans pappa bodde någon annan stans och sonny ville hellre bo med honom men det fick han inte. Detta var nog en början på hans kriminella liv.
Vad jag vet så var hans pappa helt vanlig.
Sonny är dock svensk!
Sonny hade rejäla drogproblem och är nu död efter att ha tagit livet av sig.
Ps: Bodde ungefär 100 meter från han

Sonny var adopterad, hans biologiska mamma bor i Alingsås, han hade två bröder och en syster.
Sonny tog inte alls livet av sig, utan det var blodkärl i hans kropp som brast, blev vi underrättade om.
Hans biologiska mamma har dock aldrig velat veta av honom, och först nu när dom andra barnen är vuxna har hon intresse för dom och försöker vara en omtänksam och bra mamma!
Han spenderade även en hel del tid hos sin biologiska moster som liten, som också bor i Alingsås. Och fick på så sett lära känna en del av sina "riktiga" släktingar.
Brevkontakt mellan syskon skedde till hennes adress, då biologiska modern rev sönder dom annars.
Citera
2010-06-02, 12:42
Medlem
>Du har en del poäng med de mesta du säger är svamel... Jag är Sonnys broder och jag tycker ni kan visa lite respekt innan ni öppnar munnen.....
Citera
2010-07-16, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HANNA04
Är Henrik o Sonny samma kille ?
Nej det tror jag inte.
Citera
2010-09-14, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barbossa
>Du har en del poäng med de mesta du säger är svamel... Jag är Sonnys broder och jag tycker ni kan visa lite respekt innan ni öppnar munnen.....
typ den respekten din broder visade med automatvapen i nyllet på det vettskrämda paret de tog som gisslan?*öppnar mun*
Citera
2010-11-04, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag skrev ju det. Rösten man hör i början av Plutan Svea-låten är från när radioreportern ringde till huset där dom höll gisslan och pratade med en av gisslanhållarna.

Ja jag har också hört att det ska vara så. Vet du vart man kan få tag på hela den inspelningen? Har letat efter den ett tag nu och det var så jag hamnade i denna tråden. Den verkar ha dött ut lite men känns onödigt att starta en ny tråd enbart för detta ;p
Citera
2010-11-05, 00:58
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaKristersson
Ja jag har också hört att det ska vara så. Vet du vart man kan få tag på hela den inspelningen? Har letat efter den ett tag nu och det var så jag hamnade i denna tråden. Den verkar ha dött ut lite men känns onödigt att starta en ny tråd enbart för detta ;p
Tyvär inte. Möjligtvis om det det finns i något arkiv på Radio Örebros hemsida, men jag tvivlar. Maila och fråga?
Jag hörde en intervju för ca 6 år sedan då dom pratade med dåvarande presstalesmannen Göran Gunnarsson, i intervjun berättade han om gisslandramat och att reportern ringt in till huset. Gisslantagarna hade tydligen först trott att det var polisen som ringde. Polisen uppskattade inte tilltaget att ringa in till huset med gisslan och beväpnade gisslantagare i.
Citera
2010-11-05, 21:26
Medlem
Gands avatar
Min kompis jobbade vid Gbg-polisen när Sonny (?) blev skjuten i Hallsberg. Sonny hade varit ett pain-in-the-ass för göteborgarna sedan barnsben, och var extremt illa omtyckt av polismakten.
Vanligtvis har inte polisen några bad feelings för buset, (dom är ju "kollegor" i samma bransch), men för Sonny kände dom bara avsky och förakt.

Jag har försökt få reda på vad Sonny hade gjort innan Hallsberg, men får inga svar av min kompis.
Däremot tyckte jag mig skönja en viss skadeglädje när Sonny fick en kula rakt genom knäskålen.

(Att Hallsbergskidnapparen hette Sonny visste jag inte förrän jag läste det i tråden.)
Senast redigerad av Gand 2010-11-05 kl. 21:28.
Citera
2011-01-06, 12:44
Medlem
eribabsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gand
Min kompis jobbade vid Gbg-polisen när Sonny (?) blev skjuten i Hallsberg. Sonny hade varit ett pain-in-the-ass för göteborgarna sedan barnsben, och var extremt illa omtyckt av polismakten.
Vanligtvis har inte polisen några bad feelings för buset, (dom är ju "kollegor" i samma bransch), men för Sonny kände dom bara avsky och förakt.

Jag har försökt få reda på vad Sonny hade gjort innan Hallsberg, men får inga svar av min kompis.
Däremot tyckte jag mig skönja en viss skadeglädje när Sonny fick en kula rakt genom knäskålen.

(Att Hallsbergskidnapparen hette Sonny visste jag inte förrän jag läste det i tråden.)
Killen har huserat i Skövde, där han bodde som ung.

Och om det inte framkommit i tråden sedan tidigare så var det väl, rätta mig om jag har fel, Antonio gomez och Josef alley (Stavning) som var med Sonny i räden genom Sverige. Efterlyst gjorde ett specialavsnitt -97(?) där Sonny framträdde och intervjuades. Killen sa bland annat, att han inte menade att skadade några oskyldiga. Det var nog tur att han proppade i sig den burk med piller och somnade på köksgolvet, annars hade det kanske sett väldigt annorlunda ut.

Han gjorde något uppmärksammat i Skara för några år sedan där han hotade att spränga en bomb eller flera. Han har även gått runt här i Södra Ryd(skövde) och jonglerat med ett par granater, sommaren 03-04 någon gång. Han var också med på en fest i Oktober-04 (Skövde) där 1 person dog av överdosering (dålig gobbe) och 1 annan låg medvetslös på sjukan ett tag. Vet dock inte hur det gick för Sonny, om han också fick dålig gobbe eller om det rent utav var han som låg bakom det hela.
Spekulationer.

Någon som vet vad, Josef och Antonio gör idag?
Senast redigerad av eribabsi 2011-01-06 kl. 12:46.
Citera
2011-03-02, 08:13
Medlem
Under dem sista åren så gick han under namnet Tony.
Låg inne på psyket i falköping under långa perioder.

Mycket läskig människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in