• 1
  • 2
2010-12-31, 13:41
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakegyver
Har nog aldrig hört talas om någon lusläser bipacksedlarna så noga som dig

Agranulocytos uppträder hos 5–7 personer/milj invånare/år i Sverige och debuterar sällan under första behandlingsveckan. Förekomsten av agranulocytos vid användning av Heracillin är mellan 0,1 % och 0,01%. Du har som du säger förkylningssymptom. Riskvärderingen överlämnar jag till dig

Då jag använde en annan antibiotika + Diklofenak samtidigt i augusti och blev överkänslig, så är jag orolig även denna gången eftersom man inte lyckades konstatera ifall mina besvär berodde på antibiotika eller Diklofenak. Därför lusläser jag bipacksedlarna och uppmärksammar eventuella tecken på allvarliga biverkningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
På de symtom du skriver och som läkaren la märke till så anser han nog att det är hörselgångsinflammation.
Det behandlades tidigare med antibiotika och ofta med tamponad med lösning som motverkar inflammationen/svullnaden lokalt.
Mvh

Har haft ständiga hörselgångsinflammationer de senaste två åren. Aldrig varit riktigt besvärsfri. Tidigare har jag då bara haft klåda och ont i själva hörselgångarna (i båda öronen). Ibland har det kommit flytningar. Att smärtan spridit sig, samt svullnad och inflammerat/rött ytteröra har jag aldrig haft tidigare. Eller jo, har ju haft det tidigare. Men då var det kraftiga öroninflammationer (har även haft lindriga örininfl., men då var det "bara" smärta som symptom). Så därför misstänkte jag något annat. Inte trodde jag att det var hörselgångsinflammation.

Tamponad med lösning, det trodde jag bara användes vid kraftiga öroninflammationer med rejäl svullnad? Min svullnad var relativt "liten", men påtaglig då den märktes. Kanske var därför jag slapp den behandlingen nu. Tidigare har jag dessutom bara fått olika kortisonpreperat och öronen rengjorda (med "sugning" eller vad det heter, för att få bort vax, och vätska emellanåt). Därför blev jag förvånad när jag fick antibiotika denna gången.
Senast redigerad av Spyrran 2010-12-31 kl. 13:44.
Citera
2010-12-31, 13:50
Medlem
Hill420s avatar
Har själv haft mycket problem med öron, inflammationer osv. Gör som läkaren säger, det är han/hon som kollat på dej och vet bättre än samtliga här på FB.
Citera
2010-12-31, 13:54
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hill420
Har själv haft mycket problem med öron, inflammationer osv. Gör som läkaren säger, det är han/hon som kollat på dej och vet bättre än samtliga här på FB.

Jag gör ju som läkaren säger, då jag har påbörjat antibiotikakuren (för flera dagar sen) och följer doseringen...? Ville bara stilla min oro litegrann.
Citera
2010-12-31, 14:12
Medlem
Hill420s avatar
Jag måste läst lite slarvigt. Bra att du följer läkaren.

Senaste gången jag hade öroninflammation tog det 3 kurer antibiotika/penicillin. Efter 5 dar på vardera Amimox och Dalacin blev jag prickig som aldrig förr. FÖrst när jag fick Doxyferm och Betapred så blev man bättre, men det hade nu gått en hel månad. Betapred som hämmar allergi och inflammation är förövrigt ett riktigt roligt preparat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in