2010-12-27, 09:29
Bannlyst
Förlåt men kan nån förklara lite om detta?
Citera
2010-12-27, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av microlab1

Vad är det du vill ha förtydligat?
Citera
2010-12-27, 14:20
Medlem
pundarfans avatar
fan bloggaren bor ju i skellefteå ser ja ! haha aldrig hört talas om skräpet men det är ju klart man börjar ju vara runt 30 bast så min storhetstid har ju varit lixom ... inte direkt så man umgås i 14iz kretsar
Citera
2010-12-27, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av microlab1

Kortfattat: TL sitter av sitt straff för mordet på Therese på samma ställe där C sitter, i början tycker de inte alls om varandra men efter ett tag blir de nära vänner, något som styrks av att C bla. nämner TL i positiva ordalag på sin blogg och startar hyllningsgruppen på Facebook.

TL berättar att 'Paow' raggat på och förföljt Tim(Vrågård) under tiden som denne varit tillsammans med TL. Att hon stör sig på att se 'Paow' och 'Dessie' gå runt med 'idomin i hela ansiktet' på tunnelbanan och tro att dem äger hela världen. Att dem ska få ångra sig.
C säger på skoj något i stil med 'vi slår ner dem' något som senare utvecklar sig till en seriös plan.
TL blir släppt i September 2011 men jag har hört att hon redan har täta permissioner till Sthlm.

C är seriös i sin plan, hon vet att hon kan få 'cred' i sina fjårtiskretsar om hon skulle 'spöa' dessa två bloggerskor. Att hon fullständigt struntar i rättsliga konsekvenser är lätt att förstå med hennes bakrund (hon har väl ett tiotal domar i olika mål).
Citera
2010-12-27, 15:54
Bannlyst
Haha så mycket drama i världen idag, hur hanterar man all lulz egentligen?
Citera
2010-12-27, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyddabarnen
Kortfattat: TL sitter av sitt straff för mordet på Therese på samma ställe där C sitter, i början tycker de inte alls om varandra men efter ett tag blir de nära vänner, något som styrks av att C bla. nämner TL i positiva ordalag på sin blogg och startar hyllningsgruppen på Facebook.

TL berättar att 'Paow' raggat på och förföljt Tim(Vrågård) under tiden som denne varit tillsammans med TL. Att hon stör sig på att se 'Paow' och 'Dessie' gå runt med 'idomin i hela ansiktet' på tunnelbanan och tro att dem äger hela världen. Att dem ska få ångra sig.
C säger på skoj något i stil med 'vi slår ner dem' något som senare utvecklar sig till en seriös plan.
TL blir släppt i September 2011 men jag har hört att hon redan har täta permissioner till Sthlm.

C är seriös i sin plan, hon vet att hon kan få 'cred' i sina fjårtiskretsar om hon skulle 'spöa' dessa två bloggerskor. Att hon fullständigt struntar i rättsliga konsekvenser är lätt att förstå med hennes bakrund (hon har väl ett tiotal domar i olika mål).

Hur vet du det du skriver? Var har du fått tag på informationen? Är det bara nåt löst rykte, eller finns någon substans i det hela?
Har du anknytning till någon av personerna? Du kanske rentav är någon av bloggerskorna, alternativt någon med anknytning till dem, och skriver här i syfte att skada TL och CL?

Jag klickade på länkarna till bloggerskorna, och får ingen positiv bild av dem. De verkar vara typiska fjortisar, som smetat in ansiktet med diverse krämer (inkl det som tydligen - jag googlade - kallas idomin), och vars liv verkar kretsa kring kläder och liknande. Var det inte nån av dem som brände över 100 000 kr på kläder under ett år? Skryter/Berättar dessutom om att ha dejtat en mördare.

Rörande dem du riktar anklagelser mot så har jag följt det som skrivits om/av dem på Internet.

Det råder delade meningar om TL:s skuld och personlighet. Jag har inte sett att hon efter Stureby-händelsen varit aktiv på Internet, eller att hon ställt till med nåt nytt.

Vet du med säkerhet att hon ljugit till CL:s fördel? Vet du nåt om omständigheterna kring det (hon kanske typ inte hade så mycket till val)?

Jag har även lyssnat igenom cd:n med ljudupptagningar från rättegången, och delgivit mina intryck från den i huvudtråden om Stureby-fallet. Jag beställde den från Svea Hovrätt, utan att själv ha någon anknytning alls till någon av de inblandade. Fallet och den uppmärksamhet det fått på Internet intresserade mig helt enkelt. Mitt intryck är att saker i media vinklats väldigt negativt sett ur TL:s synvinkel.
Senast redigerad av beitos 2010-12-27 kl. 16:08.
Citera
2010-12-27, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Hur vet du det du skriver? Var har du fått tag på informationen? Är det bara nåt löst rykte, eller finns någon substans i det hela?
Har du anknytning till någon av personerna? Du kanske rentav är någon av bloggerskorna, alternativt någon med anknytning till dem, och skriver här i syfte att skada TL och CL?

Jag klickade på länkarna till bloggerskorna, och får ingen positiv bild av dem. De verkar vara typiska fjortisar, som smetat in ansiktet med diverse krämer (inkl det som tydligen - jag googlade - kallas idomin), och vars liv verkar kretsa kring kläder och liknande. Var det inte nån av dem som brände över 100 000 kr på kläder under ett år? Skryter/Berättar dessutom om att ha dejtat en mördare.

Rörande dem du riktar anklagelser mot så har jag följt det som skrivits om/av dem på Internet.

Det råder delade meningar om TL:s skuld och personlighet. Jag har inte sett att hon efter Stureby-händelsen varit aktiv på Internet, eller att hon ställt till med nåt nytt.

Vet du med säkerhet att hon ljugit till CL:s fördel? Vet du nåt om omständigheterna kring det (hon kanske typ inte hade så mycket till val)?

Jag har även lyssnat igenom cd:n med ljudupptagningar från rättegången, och delgivit mina intryck från den i huvudtråden om Stureby-fallet. Jag beställde den från Svea Hovrätt, utan att själv ha någon anknytning alls till någon av de inblandade. Fallet och den uppmärksamhet det fått på Internet intresserade mig helt enkelt. Mitt intryck är att saker i media vinklats väldigt negativt sett ur TL:s synvinkel.

Jag har anknytning på så sätt att min 'källa' är en av C's närmaste vänner. Jag vet det jag skriver med säkerhet. Och även om dessa bloggerskor är 'fjårtisar' så är det väl ingen ursäkt för att mishandla dem? Tycker att det får vara slut på dumheterna som dem här två tjejerna har ställt till med.

Om ni inte tror mig kan vi väl prata med någon av de inblandade? TL är nog svår att få tag på men C gillar ju att flasha med sin kriminalitet så något slags erkännande eller förnekande kan man väl kanske ändå få? Är hon medveten om den här tråden än?
Någon här som vet vad 'Dessie' och 'Paow' anser om saken?

Ang. att TL ljög för att skydda C så är det väl bara beställa hem förundersökningen? Jag vet att det är så som jag säger för att jag har pratat med systern till tjejen som fick ta skiten och dömdes till rättspsyk för det C och TL gjort.
Citera
2010-12-27, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ang. att TL ljög för att skydda C så är det väl bara beställa hem förundersökningen? Jag vet att det är så som jag säger för att jag har pratat med systern till tjejen som fick ta skiten och dömdes till rättspsyk för det C och TL gjort.
Ursäkta om jag missat detta i tråden, men vad ljög TL om?
Citera
2010-12-27, 16:28
Medlem
test1fys avatar
Citat:
På vilket sätt menar du att hon blir glad? Något hon själv uttryckt eller något du tar för givet?

Är det verkligen så säkert att dom kommer råka illa ut? Visst de flesta hyser agg mot dessa vidervärdiga ynglingar, men vem kommer faktiskt orka göra något mot dem och själv åka dit på det?

Förra sommaren (tror jag) skrev hon massor om att folk skrivit om henne på Flashback, citerade saker som folk sagt om henne, att hon var ett monster, psykfall osv och skrattade åt det. Så det helt sant att hon tycker att det är coolt när alla pundare, hackers och nazister skriver om henne.

Senast redigerad av test1fy 2010-12-27 kl. 16:33.
Citera
2010-12-27, 16:36
Medlem
Citat:
Jag har anknytning på så sätt att min 'källa' är en av C's närmaste vänner. Jag vet det jag skriver med säkerhet. Och även om dessa bloggerskor är 'fjårtisar' så är det väl ingen ursäkt för att mishandla dem? Tycker att det får vara slut på dumheterna som dem här två tjejerna har ställt till med.

Om ni inte tror mig kan vi väl prata med någon av de inblandade? TL är nog svår att få tag på men C gillar ju att flasha med sin kriminalitet så något slags erkännande eller förnekande kan man väl kanske ändå få? Är hon medveten om den här tråden än?
Någon här som vet vad 'Dessie' och 'Paow' anser om saken?

Det är ju hörsägen, dvs hon som åkte dit berättade för sin syster, som berättade för dig. Det är liksom svårt då för mig att veta bu eller bä, det hoppas jag du förstår.

Men menar du alltså Tove var inblandad även i själva misshandeln (eller vad det var)? Det var alltså nån i personalen som fick sig ett slag eller så?

Det är hur som helst tråkigt att ta del av innehållet i dina länkar, och det du skriver pågår. Suck, vilken värld... Påminner om typ dokusåpor och/inkl program som det om bortskämda tonåringar som spökar ut sig.

CL tycker jag verkar vara rätt så "förlorad", även fast hon för all del verkar rätt klipsk. Men hon verkar liksom ha det antisociala "i blodet".
TL däremot borde väl efter avtjänat straff typ kunna göra nåt meningsfullt av sitt liv. Klipsk är hon helt klart, och säkerligen kapabel till en hel rad attraktiva jobb (här i Sverige eller utomlands).

Jag är emot våld, inkl misshandel. De flesta personer över 25-30 år upplever säkert bloggerskorna ifråga som tämligen patetiska och intetsägande. Ogillar man dem så kan man ju alltid tänka på att man ju åtminstone inte är som dom.
Citera
2010-12-27, 17:24
Medlem
santos_devilles avatar
Hahaha den här C verkar ju vara riktigt bombad.

Jag förstår inte hur dessa bokstavsbarn kan vara så sjukt förutsebara. Dom gör ju nästan en parodi på sig själva.
Citera
2010-12-27, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Ursäkta om jag missat detta i tråden, men vad ljög TL om?

C blev anhållen för mordförsök tillsammans med en annan intagen på Vemyra, TL förhördes om händelsen och förnekade helt att C skulle varit inblandad, de skyddade varandra och skyllde allt på en annan tjej som slutligen dömdes till rättspsyk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in