2010-12-25, 15:50
Medlem
Letar efter en hushållsmixer eller stavmixer som är knäpptyst i sitt arbete har nämligen ett litet barn i huset och vill på morgonen inte väcka henne.

Nu vet jag inte om stavmixern gör grovarbetet lika väl som en hushållsmixer om jag ska mixa ihop en havredrink med banan men hålla käften måste den göra.

tänker något i prisklassen 400 och neråt

tacksam för svar
Citera
2010-12-25, 15:57
Medlem
AxlAxls avatar
Mycket av ljudet kommer ju från grejerna man mixar, så det blir nog rätt svårt att hitta en tyst.
Citera
2010-12-25, 15:59
Medlem
svinpäls7s avatar
Du vill alltså ha en maskin som snurrar runt på skapligt höga varv som är knäpptyst?
Dessutom ska den inte kosta mer än kaffepengar??
Ja när du hittat den så säg till mig, är väldigt intresserad av hur en sån maskin kan tänkas fungera
Citera
2010-12-25, 16:06
Medlem
AxlAxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svinpäls7
Du vill alltså ha en maskin som snurrar runt på skapligt höga varv som är knäpptyst?
Dessutom ska den inte kosta mer än kaffepengar??
Ja när du hittat den så säg till mig, är väldigt intresserad av hur en sån maskin kan tänkas fungera

Det är egentligen inte så avancerat. Grejerna max lägger i mixern teleporteras till en mycket avlägsen plats i rymden där den hackas och delas av små asteroider för att sedan teleporteras tillbaka.
Citera
2010-12-25, 16:08
Medlem
Itons avatar
De flesta stavmixar är tysta i sig. Som ngn sa är det saker som du mixar som gör att oväsen uppstår. Mitt tips är att du virar in burken/lådan (i vilken du mixar dina råvaror) i en handduk för att dämpa ljudet och stänger till köksdörren så ska du nog se att knodden inte vaknar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in