2010-12-14, 19:59
Medlem
qwackiss avatar
Om någon har missat så vill jag upplysa alla att just nu skickar nummerupplysningen.se ut "erbjudanden" om att skriva avtal om att synas på deras hemsida. De vill att man ska kontrollera sina företagsuppgifter, men det man gör är att skriva på ett avtal om 24 månader hos dem. SKRIV INTE PÅ! De är ett blufföretag!
Citera
2010-12-14, 20:33
Medlem
peel-offs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwackis
Om någon har missat så vill jag upplysa alla att just nu skickar nummerupplysningen.se ut "erbjudanden" om att skriva avtal om att synas på deras hemsida. De vill att man ska kontrollera sina företagsuppgifter, men det man gör är att skriva på ett avtal om 24 månader hos dem. SKRIV INTE PÅ! De är ett blufföretag!

och varför skulle det vara det?
Citera
2010-12-14, 20:35
Medlem
MrBlehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwackis

Mer detaljer tack?
Citera
2010-12-14, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBleh
Mer detaljer tack?

Väldigt detaljerat:-)
http://www.internetsweden.se/varning...11550212-grav/

Ytterligare info:
http://www.internetsweden.se/nytt-om...plysningen-se/

Med på Varningsinfos " Värstinglista" :
http://varningsinfo.se/tjanster/fem_varsta

Så där är lite bekräftelser på att är en högst tvivelaktig verksamhet

/ O. Kahn
Citera
2011-01-05, 11:18
Medlem
juliusvernes avatar
Jag har också blivit drabbad. Nu har jag fått 2 påminnelser och hoppas att de ska skicka inkasso snart, så att jag får anmäla inkassofirman till datainspektionen. Just nu har de en Estländsk firma som heter Rigolet. Rigolet söker tillstånd att bedriva inkassoverksamhet i Sverige, men de har tydligen redan haft smygpremiär. Det brukar ligga dem litte i fatet när man vill ha tillstånd. D#n##l W#kstr#m
Född 26.06.1984 är tydligen ägare. Nåt som vet något om denna person?
Citera
2011-12-19, 16:59
Medlem
Konsult TTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juliusverne
Jag har också blivit drabbad. Nu har jag fått 2 påminnelser och hoppas att de ska skicka inkasso snart, så att jag får anmäla inkassofirman till datainspektionen. Just nu har de en Estländsk firma som heter Rigolet. Rigolet söker tillstånd att bedriva inkassoverksamhet i Sverige, men de har tydligen redan haft smygpremiär. Det brukar ligga dem litte i fatet när man vill ha tillstånd. D#n##l W#kstr#m
Född 26.06.1984 är tydligen ägare. Nåt som vet något om denna person?
Nu är nummerupplysningen.se i farten igen.
Fick ett gult brev idag med samma "erbjudande" som tidigare, fast i lite modifierad form.
Skriver man under och skickar in så har man bundit sig till deras "tjänst" i 2 år för 5895:- + moms per år.

Bara att kasta i papperkorgen - men gör även som jag: Posta det medföljande svarskuvertet tomt, så får dom betala returportot som straff

/ TT
Citera
2011-12-25, 09:19
Medlem
juliusvernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsult TT
Nu är nummerupplysningen.se i farten igen.
Fick ett gult brev idag med samma "erbjudande" som tidigare, fast i lite modifierad form.
Skriver man under och skickar in så har man bundit sig till deras "tjänst" i 2 år för 5895:- + moms per år.

Bara att kasta i papperkorgen - men gör även som jag: Posta det medföljande svarskuvertet tomt, så får dom betala returportot som straff

/ TT

De verkar ha lagt ner mitt fall. Bara att ignorera och säga att man välkomnar en tingsrättsförhandling.
Citera
2013-10-12, 11:54
Medlem
En varning för detta företag är befogat.
Fick nyligen en blankett med mina inaktuella uppgifter , där man kan ändra dessa.
De hoppas tydligen på att man bara ska ändra och skicka in utan att kolla så noggrannt , för knappast någon lär väl vilja betala de 5895 kr/ år detta skulle kosta.
Citera
2013-10-16, 12:09
Medlem
merrilys avatar
Nummerupplysningen är illa, men säljarna på hitta.se, eniro och 118whatever är inga dåliga kålsupare de heller.
Detta gäller alla 4: De ringer, jag säger nej. De säger att de vill skicka erbjudande, jag säger nej. De tjatar lite till, jag säger nej. Allt bra så långt.
Brev kommer - inte någon offert eller info utan en faktura. Bestrider faktura via telefon, de ber om ursäkt och "tar bort den". Får påminnelser, mailar, skriver brev och ringer och kräver att få en kreditering, de ber om ursäkt och "fixar på en gång".

Inkassokrav kommer, jag ringer igen och pretty much ber dem dra åt h-vete. Kräver kreditering samt bekräftelse på att inkassokravet är borttaget. Detta fungerade på 3 av dem.
Eniro: En vecka går, BF-ansökan kommer, skojar ni med mig? Lyckades till slut på tag på någon form av ansvarig och informerade vänligt om att jag spelar in samtalet och kommer att gå vidare om det behövs. Efter många samtal fram och tillbaka drog de tillbaka allt.
När de ringde nästa gång så sa jag bara snällt att jag spelar in allt som sägs och absolut INTE vill ha någonting, sedan dess har det inte varit några problem.

En kille ringde från hitta.se för några veckor sen och skulle kontrollera våra uppgifter, jag trodde att det var dags igen och snäste av stackarn så jag fick ringa och be om ursäkt sedan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in