Nummerupplysningen är illa, men säljarna på hitta.se, eniro och 118whatever är inga dåliga kålsupare de heller.
Detta gäller alla 4: De ringer, jag säger nej. De säger att de vill skicka erbjudande, jag säger nej. De tjatar lite till, jag säger nej. Allt bra så långt.
Brev kommer - inte någon offert eller info utan en faktura. Bestrider faktura via telefon, de ber om ursäkt och "tar bort den". Får påminnelser, mailar, skriver brev och ringer och kräver att få en kreditering, de ber om ursäkt och "fixar på en gång".
Inkassokrav kommer, jag ringer igen och pretty much ber dem dra åt h-vete. Kräver kreditering samt bekräftelse på att inkassokravet är borttaget. Detta fungerade på 3 av dem.
Eniro: En vecka går, BF-ansökan kommer, skojar ni med mig? Lyckades till slut på tag på någon form av ansvarig och informerade vänligt om att jag spelar in samtalet och kommer att gå vidare om det behövs. Efter många samtal fram och tillbaka drog de tillbaka allt.
När de ringde nästa gång så sa jag bara snällt att jag spelar in allt som sägs och absolut INTE vill ha någonting, sedan dess har det inte varit några problem.
En kille ringde från hitta.se för några veckor sen och skulle kontrollera våra uppgifter, jag trodde att det var dags igen och snäste av stackarn så jag fick ringa och be om ursäkt sedan