Citat:
Ursprungligen postat av snuusan
Hur bearbetar ni sorgen efter nära och kära som försvinner?
Jag har under de senaste åren förlorat extremt många som står mig kärt, senast nu var det min farfar.
Han gick bort i mitten på oktober och han är som sagt inte den första jag förlorar.
Jag har ännu inte kunnat släppa någon av dessa personer. Sorgen efter dom sitter kvar än även fast det är tre år sedan den första gick bort.
Många i min familj och många av mina vänner säger att det ska inte ta såhär lång tid innan man kan acceptera att en person har gått bort. Dom säger att visst kan man må dåligt och älta det ett tag men inte må så dåligt som jag kan göra vissa dagar.
Hur bearbetar ni sorgen?
Ska man tänka på något visst vis?
Ska man försöka glömma dom?
Snälla försök hjälpa mig för jag mår som sagt inte alls bra av detta.
- Så jävla fel, alla tar det på sitt sätt. Alla kan inte komma över någons död på 1 år.
Ta din tid på dig, va med kompisar och gör saker som får dig att tänka på andra saker.
Det dina kompisar sa var bara helt jävla dumt.

Jag har _ALDRIG_ hört någon berätta för mig att man mår dåligt bara en liten stund sen går över det som ingenting.
Ingen i min familj eller av mina vänner har sakt så till mig. På dom närmsta åren har jag förlorat mer än 7 personer som har stått mig nära. Samt min pappa. Jag har kommit över några personer. Men inte min pappa, det har gått 5 år snart. Alla tar det på sitt sätt.
1. Va med dina kompisar så du kommer o tänker på något annat.
2. Börja med någon sport.
3. Gör något du aldrig har gjort , t.ex: Hoppafallskärm, åkt utomlands och tjurfäktats(stavning?) osv.
Jag beklagar och lycka till i livet!