Citat:
Ursprungligen postat av SexyBeast
Jag (bajare) upplever ofta att ultras (t.s från vanliga supportrar och kat. C) går på matcher endast för att skapa sig någon slags identitet. Inte sällan förefaller flaggor, danser etc. vara viktigare än klubben. Jag har påpekat flera gånger för dessa att de borde visa hänsyn mot sina bröder och systrar i klacken istället för att stå och larva sig vilket de ofta gör, i synnerhet på Östra.
Ä det verkligen mitt jobb som supporter att uppfostra andra?
I Bajen finns redan en kultur med influenser från England, Tyskland och Italien känns det inte falskt att på något sätt distansera sig grån denna och anamma eller kopiera rakt av eb kultur som finns i Italiwn?
sen är ju frågan om någon kallar sig ultras på östra? det är det väll knappt någon som gjort sedan UB flyttade där ifrån 05 eller när det nu var, allt detta "tramsande" med flaggor och så vidare är ju endast till för att stötta klubben, förstår inte riktigt vad du anser är ouppfostrat och respektlöst med detta? vad menar du med att ultras skulle distansiera sig från bajens kultur? om något så vill man ju värna om den då det är den man kommer ifrån och växt fram ur, om du menar att ultras i sverige överlag är ganska negativt inställda till huliganer (läs "engelsk supporterkultur") så har ju det knappast något med kulturen i sig att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av Warg
Är de flesta i er gruppering lågutbildade? Dessutom, vad är skillnaden på Ultras och huliganer?
kan inte svara för TS men vet att det i flera grupper inom bajen finns civilekonomer, jurister osv.
vad en ultras är, är en jävligt krånglig sak att svara på, en hängiven supporter är en enkel förklaring, en huligan är en person som slåss och kan appliceras på vad som helst, fotbollshuligan, daminnebandyhuligan eller bara huligan helt enkelt.