2010-12-03, 14:02
Medlem
Acid-Brains avatar
Nu har min värsta farhåga besannats. Jag hade råkade tappa min väska med min Mac i. Som tur var hade jag den i ett skyddshölje. Jag trodde att den klarade sig.

Först märkte jag att ena kanten vid skärmen har tryckts in. "Fine" tänkte jag. Jag böjer ut det tillbaka. Men nu har jag märkt att hela min MacBook blivit litet sned. Varje gång jag skall skriva på den och lägger händerna på den så märker jag att den sitter ojämt på bordet.

Funktionellt har den inga fel, men jag kan inte leva med en sned MacBook

Finns det någon som vet ifall man kan köpa ett nytt aluminiumskal till en MacBook av 2008 års modell, dvs. en nästan MacBook Pro? Jag har försökt googla, men förgäves.
Citera
2010-12-03, 14:21
Medlem
Mycket tveksam, jag mailade en gång en mac återförsäljare för jag var intresserad av mac pro chassit.
Fick svaret: "Det är väldigt svårt att få tag i chassin, och ifall det skulle gå så kommer det kosta minst 8000 kr."

Your best shot är nog att leta en beggad defekt eller liknande för billigast möjligt lr gå till apple och fråga vad de kan göra.

Har dock ingen som helst aning om man kan köpa en på ebay lr liknande. Endast vad jag tror, hade ingen lust att börja massgoogla.
Citera
2010-12-03, 14:22
Medlem
Tihihis avatar
Dom flesta APR med egen verkstad kan sälja om man frågar snällt. Det tar några dagar att få hem.
Citera
2010-12-04, 10:00
Medlem
Acid-Brains avatar
Tack för tipsen!

Löste problemet genom att BÖJA tillbaka den. Den knaka till och snedheten försvann. Om jag jämför med vilken kraft jag behöver för att pressa ner vänstra och högra sidan så märker jag en liten skillnad så att det är lättare att pressa ner vänstra sidan. Måste fortsätta och "töja" den rak. Annars är Macen helt intakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in