Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-12-02, 18:16
Medlem
Löpsedlar trycks ungefär samtidigt som själva tidningen.
Får man en otroligt bra nyhet efter tryckningen på natten så kanske man gör en extraupplaga under morgonen/förmiddagen. Även då trycker man löpsedlarna samtidigt.

Det var väl expressens vanliga tidning som hade nyheten? De fick väl det där magiska tipset på kvällen eller sent eftermiddag som ena journalisten, svensson försökta ta kred för, men som det påstås ha kommit via en fotograf egentligen?

Tillägg:
ja det var ordinarie tidning som hade nyheten.

Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
När trycker Expressen sina löpsedlar senast för att få ut dem? Om det är före 14.30, så måste de ha kontaktat Expressen först, innan man gick till Polisen. Hade expressen en löpsedel med Assange fredagen? Kan vara en hint i så fall när så skedde.

För att maximera sitt budskap, talade sedan Ardin även med Aftonbladet på lördag eller var det på söndag?
Senast redigerad av lillalinnea 2010-12-02 kl. 18:20.
Citera
2010-12-02, 18:30
Medlem
santos_devilles avatar
Man blir fan mörkrädd. Kan tjejerna dra tillbaka anmälan eller den är gjord av åklagaren själv?

Hur kan dessa biggor få leva ett normalt liv medans deras offer är en av världens mest jagade män just nu. Det är fan sjukt.
Citera
2010-12-02, 18:37
Medlem
Citat:
They sought advice together, having collaborated and irrevocably tainted each other’s evidence beforehand. Their SMS texts to each other show a plan to contact the Swedish newspaper Expressen beforehand in order to maximise the damage to Assange.

För att bespara er lite grubblande så kan jag meddela att jag vet med säkerhet att det där är ren lögn.
Citera
2010-12-02, 18:40
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooioo
För att bespara er lite grubblande så kan jag meddela att jag vet med säkerhet att det där är ren lögn.

I så fall är du antingen AA eller SW, för annars finns det ingen som med säkerhet kan veta vad de båda sade till varandra när de tillsammans var gick till polisstationen.
Citera
2010-12-02, 18:44
Medlem
6E303062s avatar
De enda som vet hela sanningen är de tre inblandade, och det är inte ens säkert att de har samma uppfattning om vad sanningen är.

Därför bör man med tanke på hur hög profil det här ärendet har gå efter teknisk bevisning. Allt annat kommer att göra det svenska rättssystemet till åtlöje.
Citera
2010-12-02, 18:45
Medlem
Callass avatar
Ännu en golden-oldie från tidningen Resumé.
Publicerad 2010-08-30

"På Facebook och Twitter tog Expressens Niklas Svensson åt sig hela äran för scoopet om våldtäktsanhållne Julian Assange – men Svensson tillförde bara detaljer.
Resume.se kan avslöja att frilansfotografen Stefan Söderström förmedlade in tipset till redaktionen och att reportern Diamant Salihu knöt ihop säcken."

http://www.resume.se/nyheter/2010/08/30/jag-ar-angerfull/

Listigt att kalla Stefan Söderström för frilansfotografen... för att försöka få det att låta som han inte har något med Expressen att göra.

Klarsynt inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
AA i telefon till NS: "JA är anhållen för våldtäkt. Jag vill ha ut det så snart som möjligt. Kolla med MHK. Men du, det här kommer inte från mig, ok".
NS: "Jag ordnar det här". Och tar sedan och skickar ett SMS till Söderström som står brevid. Och säger "Öh, du får ett tips nu. Ring in det till NN på redaktionen. Och du berättar inte vem det kom ifrån".

Ordnat.

Varför har man öht en artikel i Resume om detta?
https://www.flashback.org/sp25415671
Senast redigerad av Callas 2010-12-02 kl. 19:04.
Citera
2010-12-02, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Ännu en golden-oldie från tidningen Resumé.
Publicerad 2010-08-30

"På Facebook och Twitter tog Expressens Niklas Svensson åt sig hela äran för scoopet om våldtäktsanhållne Julian Assange – men Svensson tillförde bara detaljer.
Resume.se kan avslöja att frilansfotografen Stefan Söderström förmedlade in tipset till redaktionen och att reportern Diamant Salihu knöt ihop säcken."

http://www.resume.se/nyheter/2010/08...-ar-angerfull/

Listigt att kalla Stefan Söderström för frilansfotografen... för att försöka få det att låta som han inte har något med Expressen att göra.

Om vi lägger ihop din historia med den nedan, får vi att Anna Ardin skickade SMS till Expressen kl 19.52 en timme efter hennes förhör var över - dvs hon pratade och sade hejdå till SW, tog sig hem och började sms:a.

Recap

A bit of a recap first.

Anna Ardin and Sofia Wilén approached the Klara police station in Stockholm on the afternoon of Friday 20 August 2010 to ask questions of the police, purportedly about forcing someone to submit to STD/HIV tests.

The policemen on duty rang up prosecutor on duty Maria Kjellstrand even before the formal interrogation had begun. Kjellstrand - working with no paperwork at all at this point - issued an 'APB' for Assange and had the police search the Stureplan district of Stockholm for Assange, ostensibly to bring him in for questioning (and a tour of Swedish isolation cells).

The formal interrogation of Sofia Wilén was only concluded hours later and the interrogation of Anna Ardin didn't take place until the day after - by telephone.

As seen from Anna Ardin's SMS history, Anna Ardin and Sofia Wilén made the whole thing up - and even decided to leak the story to notorious Swedish tabloid Expressen. The story reached Niklas Svensson and others at Expressen at 19:52.

A colleague of Svensson's rang up Maria Kjellstrand to find out if the story was true - and Kjellstrand, violating the rules of her office, told the reporter that it was.
Senast redigerad av flashback979 2010-12-02 kl. 18:59.
Citera
2010-12-02, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6E303062
De enda som vet hela sanningen är de tre inblandade, och det är inte ens säkert att de har samma uppfattning om vad sanningen är.

Därför bör man med tanke på hur hög profil det här ärendet har gå efter teknisk bevisning. Allt annat kommer att göra det svenska rättssystemet till åtlöje.

Som om det inte vore det redan.
Citera
2010-12-02, 19:03
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Om vi lägger ihop din historia med den nedan, får vi att Anna Ardin skickade SMS till Expressen kl 19.52 en timme efter hennes förhör var över ...
As seen from Anna Ardin's SMS history, Anna Ardin and Sofia Wilén made the whole thing up - and even decided to leak the story to notorious Swedish tabloid Expressen. The story reached Niklas Svensson and others at Expressen at 19:52.

A colleague of Svensson's rang up Maria Kjellstrand to find out if the story was true - and Kjellstrand, violating the rules of her office, told the reporter that it was.

Går det att bekräfta hur dags Maria Kjellstrand fick samtalet från Expressen? Jag antar att en jouråklagare har skyldighet att logga uttalanden till media och liknande och att sådant är offentlig handling.
Citera
2010-12-02, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
I så fall är du antingen AA eller SW, för annars finns det ingen som med säkerhet kan veta vad de båda sade till varandra när de tillsammans var gick till polisstationen.

Ni föredrar väl att detta är en konspiration, det blir väl mycket roligare så?
Som jag tidigare sa - att AA och SW skulle ha planerat att kontakta Expressen innan de pratade med polisen, eller ha läckt till Expressen är ren lögn.
Citera
2010-12-02, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Går det att bekräfta hur dags Maria Kjellstrand fick samtalet från Expressen? Jag antar att en jouråklagare har skyldighet att logga uttalanden till media och liknande och att sådant är offentlig handling.

Hon utfärdade arresteringsordern 17.00, så det måste ha varit lite innan.
Citera
2010-12-02, 19:12
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooioo
Ni föredrar väl att detta är en konspiration, det blir väl mycket roligare så?
Som jag tidigare sa - att AA och SW skulle ha planerat att kontakta Expressen innan de pratade med polisen, eller ha läckt till Expressen är ren lögn.

Okej, när kom de överens om att de skulle kontakta Expressen med storyn då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in