2010-11-26, 17:05
Medlem
Callmebabas avatar
Jag lovar det finns fan tjejer som är 14-16 som ser ut som 20, det är helt sjukt.
Jag hoppas att han slippar att blir straffad om han nu inte ljuger. En kvinnlig tjej säger inte till sin pappa vem hon har haft sex med.
Citera
2010-11-26, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokaldelen
Varför skall det vara straffbart när båda är med på det?
Hon är en tjej fullt kapabel att ta egna beslut och själv välja vem hon vill ligga med.
Så du menar att dagen hon fyller 15 så blir hon helt magiskt en mycket mer mogen människa?

Patetiskt är det lindrigaste man kan säga om sådana som dig.

Det måste finnas en gräns någonstans och nu är den satt till 15. Lär dig leva med det eller flytta till ett annat land där lagarna går till din favör.

Eller du kanske tycker att gränsen borde sitta någon annanstans? Säg då gärna vilken.
Citera
2010-11-26, 17:07
Medlem
theoones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callmebaba
Jag lovar det finns fan tjejer som är 14-16 som ser ut som 20, det är helt sjukt.
Jag hoppas att han slippar att blir straffad om han nu inte ljuger. En kvinnlig tjej säger inte till sin pappa vem hon har haft sex med.

Jaha? Finns kärringar som ser ut som 55 fast dom är 30 med, och tvärtom.
Vet man inte vad man ger sig in på, se till att avstå.
Citera
2010-11-26, 17:09
Medlem
theoones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daaim
Det måste finnas en gräns någonstans och nu är den satt till 15. Lär dig leva med det eller flytta till ett annat land där lagarna går till din favör.

Eller du kanske tycker att gränsen borde sitta någon annanstans? Säg då gärna vilken.

Jag tror nog, att eftersom han erkänner sig som hebefil, vill ha en gräns från fall till fall.
Så är en person pubertal vid 11 års ålder är det okej, likaså om personen är 14år, det är
det enda jag kan tänka mig, eftersom han uppenbart inte är nöjd med lagen så som den är
nu.

Tydligen fel att skydda våra unga, fattar inte hur vissa människor tänker.
Citera
2010-11-26, 17:13
Medlem
Jamaicabananers avatar
Så går det när man ligger med spån som ligger på en fjortonårings nivå och försöker se ut som fjortonåringar. Väldigt sannolikt att man någon gång då för in penis i en fjortonårings vagina.

Sensmoral: Ligg bara med kvinnor, då slipper man dessa problem.
Citera
2010-11-26, 17:19
Medlem
Multifunktionells avatar
Citat:
Självklart skall man dra en gräns, men vart skall man dra den?

Gränsen som är dragen nu känns mest rimlig. 15år känns som en bra utmätt gräns, men det skiljer sig alltid mellan barn i mentalitet och fysik. Så det är ju självklart att vissa är omogna 15åringar som kanske inte borde ha sex, när det finns mogna 14åringar som har "mognat förbi" 15åringarna.

Det med samtycke är svårare då personen i fråga inte är myndig. Så därför en åldersgräns satt, så att det inte ska förekomma något samtycke mellan t.ex. en myndig och omyndig person.
Blev lite luddigt men ni förstår säkert.
Citera
2010-11-26, 17:26
Medlem
Fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -japp-
Jag bifogar länk till hans blogginlägg: http://nemo.myshowroom.se/darfor-ar-jag-atalad-for-sexuellt-utnyttjande-av-barn/#comment och för er som inte vill gå in på bloggen så titta i spoilerna vettja

Så vad säger flashback om detta då?

Ha! Den snubben är 100% full av skit! Visste att det var något skumt med honom. Ett klassiskt exempel på en fjortisraggande hebefil som får ågren efter att ha åkt dit. Rätt åt honom, hoppas att han lär sig att hålla kuken i styr framöver!
Citera
2010-11-26, 17:29
Bannlyst
Citat:
Självklart skall man dra en gräns, men vart skall man dra den?
Hur skall man lägga upp lagen när det gäller samtycke osv?

Jag är inte alls oresonlig när det gäller detta, och ja, jag är hebefil.

Vi tar detta i en annan tråd istället för att spamma ner denna.
Tveksamt att du är hebefil, det räcker ju att se din avatar för att se vilken åldersgrupp du är sexuellt intresserad av!

Gränsen ska uppåt, absolut inte nedåt. Bra att Nemo drar på sig även ett förtalsbrott.
Citera
2010-11-26, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bizarroboy
Jo, jag vet vad förtalslagstiftningen innebär. Dock skulle jag inte vilja påstå att det kvalificerar sig som förtal, att hävda att någon fört en bakom ljuset. Vilken paragraf syftar du på?

Om hennes uppgifter dessutom överrensstämmer med de hon lämnat i förhör torde han skyddas av tillägget i första paragrafen:

"Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till
omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar."
Har själv läst domar där underlaget varit just som i detta fall, en blogg ägnad åt att misskreditera offret. Ej att förglömma att den han misskrediterar är en barn som ej fyllt 15 år när han begick sitt brott mot henne så att lägga skuld på henne är ett klart brott.
Citera
2010-11-26, 17:33
Medlem
Fellatios avatar
Citat:
Varför skall det vara straffbart när båda är med på det?
Hon är en tjej fullt kapabel att ta egna beslut och själv välja vem hon vill ligga med.
Så du menar att dagen hon fyller 15 så blir hon helt magiskt en mycket mer mogen människa?

Patetiskt är det lindrigaste man kan säga om sådana som dig.

Ditt jävla äckel!!! Har du aldrig tänkt på att man kanske inte är mogen nog för att veta vad som är rätt och fel när man är i den åldern? Fy fan vilket svin du är, och din äckliga jävla avatar gör mig illamående. Hoppas du får vad du förtjänar nån gång!!!
Citera
2010-11-26, 17:37
Medlem
tepss avatar
Är det ingen som har bild på den bruden han har knullat med?
Så man kan avgöra själv hur gammal hon ser ut att vara....
Citera
2010-11-26, 17:42
Medlem
theoones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teps
Är det ingen som har bild på den bruden han har knullat med?
Så man kan avgöra själv hur gammal hon ser ut att vara....

finns säkert, men anledning till att lägga upp den?
för att du ska sitta och torr runka åt en fjortis eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in