2010-11-22, 18:08
Medlem
edeforests avatar
Angående judar, anledningen till att de är duktiga inom ekonomi och liknande är på grund utav att alla andra religioner förbjöd utlåning av pengar och liknande. Det blev helt enkelt så att det bara var judarna som kunde utföra sådana yrken, något som möjligtvis har följt med in i dagens samhälle.

Angående IQ, så borde ni veta att många IQ-test i västvärlden är utvecklade med tanke på vår kultur. Alltså har vi i väst en stor fördel när vi ska göra dessa test. Något som också har inverkan på ens IQ är utbildning och miljö, vilket uppenbarligen inte är likadan i I-länder som i U-länder. Eftersom vi generellt har haft en högre utbildningsnivå i väst så har vi såklart ett försprång vilket visar sig i resultat i IQ-test.

Men sen är IQ inget universalt test som visar hur smart du är, även om det går att korrelera IQ och intelligens så är det fortfarande väldigt oklart hur dessa påverkar varandra och om de har ett klart samband.

Jag tror inte att rasister nödvändigtvis har underlägsen intelligens eller är dummare än vanligt folk, men de verkar inte vara så bra på att vara källkritiska, inte heller är de särskilt analytiska. För oftast skapas rasism på grund utav människans vilja att tillhöra en specifik grupp och för att göra denna gruppkänsla starkare kan man skapa hat gentemot en utomstående grupp. Något som man kan se i alla delar av samhället. Sen kan det även vara så att rasister ogillar något, då är det enkelt att anklaga en annan grupp för att vara problemet. För då slipper man rannsaka sig själv och istället lägga bördan på någon annan.

Om ni vill ha källor, kan jag skriver ner dem. Men det är både böcker och internetlänkar.

PS
Tror knappast att någon väljer att kommentera det jag skrivit,....
Anledningarna låter jag vara osagda.
DS
Senast redigerad av edeforest 2010-11-22 kl. 18:15.
Citera
2010-11-22, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FloW912
Jag känner otaliga SD-sympatisörer och SD-röstare och även politiker och dom är bra mycket mer skarpa än vad tex den vanliga gråsossepappan är.

För att svara på din fråga så är SDs partiledare Jimmy Åkesson en mycket skärpt man, jämför man honom med tex mona muslim så är jimmy en rymdfärja medans mona sahlin är ett av dom misslyckade försöken till att göra flygmaskiner under 16-1700 talet

va ?
Citera
2010-11-22, 18:16
Medlem
rövners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Jösses Rövner är det verkligen du?
Hehe.. Jag tycker man ska kunna njuta av bra litteratur eller beundra historiska personligheter och inse att den idevärlden dom rörde sig i var avsevärt annorlunda funtad än många av världens samhällen är idag.
Citera
2010-11-22, 18:17
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edeforest
...

Angående IQ, så borde ni veta att många IQ-test i västvärlden är utvecklade med tanke på vår kultur. Alltså har vi i väst en stor fördel när vi ska göra dessa test. Något som också har inverkan på ens IQ är utbildning och miljö, vilket uppenbarligen inte är likadan i I-länder som i U-länder. Eftersom vi generellt har haft en högre utbildningsnivå i väst så har vi såklart ett försprång vilket visar sig i resultat i IQ-test.

Men sen är IQ inget universalt test som visar hur smart du är, även om det går att korrelera IQ och intelligens så är det fortfarande väldigt oklart hur dessa påverkar varandra och om de har ett klart samband.

Om ni vill ha källor, kan jag skriver ner dem. Men det är både böcker och internetlänkar.

Men någonstans måste man försöka förstå var denna cirkel började. Är vi i väst smartare än afrikanerna för att vi har tillgång till utbildning etc. eller har vi tillgång till utbildning för att vi är smartare och kunnat utveckla samhället bättre och snabbare? Själv vägrar jag tro att det är en slump att Europa varit så centralt när det gäller både teknologisk, social och ekonomisk utveckling genom åren.

Att IQ har ett samband med intelligens och att intelligens har ett samband med utveckling behöver man ingen skriftlig källa för att förstå. Det är bara att öppna ögonen och se hur världen ser ut.

Hög IQ: I-länder.
Låg IQ: U-länder.

Knappast en slump.
Citera
2010-11-22, 18:18
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

Varför presterar Asiaterna bättre då om testet är opitmerade för vita?, och varför presterar amerikanska negrer sämre än amerikanska vita, trots små kulturskillnader och samma utbildningssystem? och varför har ingen lyckats med en test där negrerna får bättre resultat?

Borde väl ligga i negrernas intresse att göra en test där dom får bra resultat.
Citera
2010-11-22, 18:18
Medlem
savoxovass avatar
De riktiga rasisterna är de politiskt korrekta etablissemanget inom media och politikerkåren som driver på en massinvandringspolitik till Sverige. Man anser tydligen att svenskar är mindre värda, varken har en egen kultur eller rätt till en sådan. Typiskt svenska ytliga attribut som blont hår, midsommar, dansband och annat fnyser man föraktfullt åt medan man okritiskt allt som är ickesvenskt. Man vill tydligen ersätta befolkningen med såna man anser vara bättre än svenskar genom att tvinga på oss 100 000 kulturfrämmande individer per år. De nyanlända får förtur till bostäder, jobb, utbildningar och granskas sällan kritiskt. Rasrelaterad särbehandling ifrån myndigheternas sida så det skriker om det. Det är rasism om något att man vill förinta ett land, ett folk och en kultur som existerat i tusentals år.
Citera
2010-11-22, 18:20
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savoxovas
De riktiga rasisterna är de politiskt korrekta etablissemanget inom media och politikerkåren som driver på en massinvandringspolitik till Sverige. Man anser tydligen att svenskar är mindre värda, varken har en egen kultur eller rätt till en sådan. Typiskt svenska ytliga attribut som blont hår, midsommar, dansband och annat fnyser man föraktfullt åt medan man okritiskt allt som är ickesvenskt. Man vill tydligen ersätta befolkningen med såna man anser vara bättre än svenskar genom att tvinga på oss 100 000 kulturfrämmande individer per år. De nyanlända får förtur till bostäder, jobb, utbildningar och granskas sällan kritiskt. Rasrelaterad särbehandling ifrån myndigheternas sida så det skriker om det. Det är rasism om något att man vill förinta ett land, ett folk och en kultur som existerat i tusentals år.

Så jäkla fint sagt så man blir gråtfärdig, får jag citera dig någon gång?
Citera
2010-11-22, 18:21
Medlem
edeforests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Men någonstans måste man försöka förstå var denna cirkel började. Är vi i väst smartare än afrikanerna för att vi har tillgång till utbildning etc. eller har vi tillgång till utbildning för att vi är smartare och kunnat utveckla samhället bättre och snabbare? Själv vägrar jag tro att det är en slump att Europa varit så centralt när det gäller både teknologisk, social och ekonomisk utveckling genom åren.

Att IQ har ett samband med intelligens och att intelligens har ett samband med utveckling behöver man ingen skriftlig källa för att förstå. Det är bara att öppna ögonen och se hur världen ser ut.

Hög IQ: I-länder.
Låg IQ: U-länder.

Knappast en slump.

Men sen har utvecklingen gått i vågor i historien, de hade en mycket mer utvecklad kultur i mellanöstern
och delar av Afrika när vi fortfarande sov i grottor och letade bär. Sen har vi fått övertaget i just denna del av historien, något som du då anser vara ett bevis på vår överlägsna intelligens. Men tänk om de sa samma sak om oss nere i mellanöstern för antal tusen år sedan, har tanken någonsin letat sig in i din hjärna?

Sen ska jag väl också bara säga: Confirmation Bias.

Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Varför presterar Asiaterna bättre då om testet är opitmerade för vita?, och varför presterar amerikanska negrer sämre än amerikanska vita, trots små kulturskillnader och samma utbildningssystem? och varför har ingen lyckats med en test där negrerna får bättre resultat?

Borde väl ligga i negrernas intresse att göra en test där dom får bra resultat.

Asiater? Menar du Japaner, Irakier, kirgizistanier? Kan du vänligen precisera dig lite.

Men nu antar jag att du syftar på japaner, och en stor anledning kan vara att de är princip som oss i väst, deras samhälle är väldigt likt vårat. Sen kan det också vara så att de har en högre utbildningsnivå vilket resulterar i dessa testresultat. Men det är också så att asiater och västerlänningar är olika bra på olika sorters test, bland annat är asiater bättre på mer visuella test.
Senast redigerad av edeforest 2010-11-22 kl. 18:28.
Citera
2010-11-22, 18:26
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Men sen har utvecklingen gått i vågor i historien, de hade en mycket mer utvecklad kultur i mellanöstern
och delar av Afrika när vi fortfarande sov i grottor och letade bär. Sen har vi fått övertaget i just denna del av historien, något som du då anser vara ett bevis på vår överlägsna intelligens. Men tänk om de sa samma sak om oss nere i mellanöstern för antal tusen år sedan, har tanken någonsin letat sig in i din hjärna?

Jag är fullt medveten om att Europa inte alltid varit världens mest framgångsrika världsdel. Jag besitter en hel del kunskaper inom historia. Men vad anser du är mest relevant idag; att prata om hur det ser ut idag eller om hur det såg ut för 3000 år sedan?

Och ja, delar av Afrika har varit långt fram, men långt ifrån hela kontinenten. Närmare bestämt så är det i princip bara Egypten som är värt att nämna i sammanhanget, och egyptierna var inte ens från Afrika. Åk lite mer söderut i Afrika och hitta en enda tid i historien som någon varit ledande. Och nu vill jag inte ha exempel som någon framgångsrik jägare i Kongos skogar för 10 000 år sedan. Nu pratar jag om riktig civilisation.
Citera
2010-11-22, 18:32
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

Asiater? Menar du Japaner, Irakier, kirgizistanier? Kan du vänligen precisera dig lite.

Men nu antar jag att du syftar på japaner, och en stor anledning kan vara att de är princip som oss i väst, deras samhälle är väldigt likt vårat. Sen kan det också vara så att de har en högre utbildningsnivå vilket resulterar i dessa testresultat. Men det är också så att asiater och västerlänningar är olika bra på olika sorters test, bland annat är asiater bättre på mer visuella test.

Menar självklar östasiater, japaner, koreaner och kineser, dessa har några få enheter högre IQ än oss, men verkar vara mindre kreativa och mera toppstyrda. Sydostasiater som vietnameser, burmeser har lägre IQ
Citera
2010-11-22, 18:37
Medlem
Citat:

Är det en slump att IQ:n reflekteras perfekt på hjärnstorleken (något som har bevisat effekt på intelligensen) hos raserna? Asiater har störst hjärnor, vita har mindre och svarta i sin tur ännu mindre.

Är det en slump att exakt samma mönster hittas om man kollar på reaktionstider? Reaktionstid har f.ö hög korrelation med IQ och GIF.

Är det rasism som gör att svarta som har akademiska föräldrar och en hushållsinkomst på över 55 000$/år gör sämre ifrån sig på tester än vita vars föräldrar har hoppat av high school och har en hushållsinkomst på under 20 000$/år?

Är det okunskap som gör att den breda majoriteten IQ-experter tror att det är både gener och miljö som står för skillnaderna i IQ?

Varför gör adoptivbarn som växer upp i en västerländsk miljö lika bra ifrån sig som resten av dennes grupp? Dvs svarta adoptivbarn gör dåligt ifrån sig och asiatiska adoptivbarn gör bättre ifrån sig. Du menar då att rasismen är så stor i Sverige att en adoptivsomalie förlorar 30 IQ som mäter kognitiv förmåga gentemot en adoptivkorean?

Kan fortsätta hur länge som helst...
Citera
2010-11-22, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sunderling
Den enda sanningen är att rasister inte är lika smarta i huvudet som vi normala människor.

Vad fan är det för fel om man påstår att en svart människa är mindre värd än vi vita.

Vilka smarta personer har vi sett som rasister?

Hur kommer det sig att det är en otroligt liten skara som är rasister och majoriteten tänker logiskt?

Vad har ni rasister för argument om varför ni just hatar de svarta?

Jag klassar inte alla SD-sympatisörer för rasister, många vill bara Sveriges bästa, men visst fan är de som röstar SD trögare i huvudet än vi normala människor.
skogsvatte har skrivit spaltmeter som motbevisar ditt påstående!

https://www.flashback.org/find_threads_by_user.php?userid=297216
Senast redigerad av Alfa-Omega 2010-11-22 kl. 18:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in