2010-11-13, 20:42
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Är inte big mac såsen i stort sett bara thousand Island dressing? Jag har förövrigt börjat gilla mcd efter att typ varit en hater. En big mac eller naturell dubbel cheeseburgare (gillar inte ketchup o skit på den) är jävligt gott faktiskt sen har de börjat ha chili cheese också . Pommersen är inte lika goda som på BK och mcd har ingen premium burgare som är lika god som whopper with cheese.

Påminner om Tusen öar och all annan sk hamburgerdressing......men ändå inte.

Stripsen på BK är doppad i nån slags stärkelse, som gör så att dom är krispigare en längre tid. Jag gillar dom inte men gillar ej heller donalds strips när dom blir sladdria som spaghetti. Och det blir dom rätt fort.
Citera
2010-11-13, 21:08
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 39-1900
Eftersom det är lag på att man måste kunna se vad som är i saker och ting så är det inte det som är hemligheten. Snarare hur mkt av allt det ska vara i såsen för att ge rätt smak.

Givetvis. Dom diskuterade dock vad den innehöll, inte hur mycket av varje ingrediens. Det är dock rätt vedertaget att folk tror att innehållet i Big Mac-såsen är hemligt.
Citera
2010-11-13, 22:45
Medlem
Tycker alla hamburger-kedjor i Sverige är bra på sin sak. Tycker att Cheeseburgarna på McD är jävligt goda, likaså deras chicken-nuggets. MAX lökringar är gudomliga, likaså mozzarella-sticken och chilli cheese. BKs hamburgare och pommes är riktigt smaskiga!
Citera
2010-11-14, 02:13
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 39-1900
Nästa tisdag börjar Tasty igen och håller på till den 27 december. Efter detta lär vi får se El Maco igen

Fan vad nice, satt och funderade på det häromdagen vart Big Tasty tagit vägen. Nu var det iofs ett tag sen jag var på Donken så har ingen större koll, men dom enda ätbara burgarna som är "värda" sitt pris enligt mig är just Big Tasty och El Maco. En Big Mac är ju som en dubbel-cheese fast med lite sallad och dressing på, och detta dubblar dom priset för. Alla burgare är ju dock så jävla överpris så det inte är sant. Visserligen går ju allting på Donken att äta, men ska det kännas prisvärt så får det vara dom ovanstående.

El Maco...
Citera
2010-11-14, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Fan vad nice, satt och funderade på det häromdagen vart Big Tasty tagit vägen. Nu var det iofs ett tag sen jag var på Donken så har ingen större koll, men dom enda ätbara burgarna som är "värda" sitt pris enligt mig är just Big Tasty och El Maco. En Big Mac är ju som en dubbel-cheese fast med lite sallad och dressing på, och detta dubblar dom priset för. Alla burgare är ju dock så jävla överpris så det inte är sant. Visserligen går ju allting på Donken att äta, men ska det kännas prisvärt så får det vara dom ovanstående.

El Maco...
Kan dock inte säga med säkerhet att el Maco är det som kommer efter Tasty. Borde vara det eftersom el macon är så populär att den lockar mycket gäster just när vi säljer som minst under januari. Dock vet man aldrig säkert. Med tanke på att de kommer lägga halv marknadsförings budgeten på en wrap kampanj nästa år...
Citera
2010-11-14, 03:48
Medlem
Hittade en bild på 4chan med recept på BigMac såsen som verkar vara rätt seriöst, vet dock inte om det stämmer
Citera
2010-11-14, 10:45
Medlem
brand.slangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Tycker alla hamburger-kedjor i Sverige är bra på sin sak. Tycker att Cheeseburgarna på McD är jävligt goda, likaså deras chicken-nuggets. MAX lökringar är gudomliga, likaså mozzarella-sticken och chilli cheese. BKs hamburgare och pommes är riktigt smaskiga!

Jag är helt med dig, de kompletterar varandra.
Men jag vill lägga till Sibylla där.

Jag älskar skräpmat!! Men jag hatar när de glömmer skicka med grejer man beställer.
I synnerhet McD, det känns som att de glömmer oftare. Kanske känns så bara för att jag
handlar där oftare hehe, måste börja föra bok.

Jag laborerar iofs inte så mkt med "plusmenyer" och extragrejer när jag
handlar på andra ställen, det har väl antagligen en del med det att göra. Men man
vill ju ändå ha det man beställer och betalar för.
Senast redigerad av brand.slang 2010-11-14 kl. 10:49.
Citera
2010-11-14, 23:16
Medlem
Antitrinitarians avatar
Till er som undrade kan jag säga att El Maco-kampanjen drar igång igen runt jul
Citera
2010-11-15, 00:00
Medlem
Cosmouses avatar
Har aldrig hänt för mig att dom glömt något.

Kanske beror på vilket tonsätt ni säger de i? Säger ni de tyst och bittert så lyssnar hon mindre, men säger ni det glatt och högt så ska du se att det blir rätt.

För övrigt hatar jag äckliga McDonalds, finns ingen snuskigare restaurang. Om det ska vara en hamburgar kedja så ska det vara Burger King, dom har i alla fall mer klass.
Citera
2010-11-15, 00:27
Medlem
Mr.Deagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Till er som undrade kan jag säga att El Maco-kampanjen drar igång igen runt jul

yes! jag hann aldrig smaka den. Vet du om de ska börja med big tasty också?
Citera
2010-11-15, 01:34
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Deagle
yes! jag hann aldrig smaka den. Vet du om de ska börja med big tasty också?

Ja, nån gång nästa vecka tror jag.

Edit: Ja, nu i veckan alltså.
Citera
2010-11-15, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Ja, nån gång nästa vecka tror jag.

Edit: Ja, nu i veckan alltså.

Imorgon kommer Tasty, emmentalerhjärtan och toblerone mcflurry.

Vart har du läst om el Maco? Letat febrilt efter den infon..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in