2010-11-12, 21:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är inte det insomningstabletter? Vill minnas att jag vid olika tillfällen tagit en tablett i "forskningssyfte" och somnat eller betett mig som berusad.

Jo ffa Imovane. Men om du håller dig vaken känner du dig lätt berusad. Minnesluckor vid höga doser är mer regel än undantag.

Förtydligande: Denna skriftväxling emanerar utifrån PM:s beteende under häktingsförhandlingen, inget annat. Jag har ingen aning om PM:s medicinlista före eller efter häktning.
Citera
2010-11-12, 21:51
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingthing
Människor med Aspergerdrag eller diagnos blir ofta väldigt orättvist bedömda. Trots att de upplever kaos inombords för något de gjort eller blivit beskyllda för har de svårt att visa-uttrycka sina känslor. Det brukar reta gallfeber på omgivningen. De anklagas för att vara känslokalla eller likgiltiga och i rättsfall refererar tidningar om oberörda anklagade eller dömda.

Dessa omdömen är okunniga och djupt orättvisa mot personer som känner starkt men inte har förmågan att uttrycka sig.
Jag håller med, men samtidigt är det inte alls konstaterat att PM skulle ha diagnosen...

Jag får nästan uppfattningen att han vill ha den diagnosen, att han skulle vara stolt över den...han verkar tycka att en sådan diagnos skulle erkänna hans överintelligens.
Det innebär ju i sin tur att det finns en möjlighet att han både medvetet som omedvetet anpassar sitt liv efter diagnosen även om han kanske borde ha en annan diagnos...

Obs, enbart spekulationer.
Citera
2010-11-12, 21:53
Medlem
Nu ser vi vad som händer i Malmö när lasermannen är gripen =/ Från sydsvenskan:

Malmö: Pojke rånad vid Bergaskolan
Malmö: Väpnat rån på Söderkulla
Malmö: Kvinna påkörd på övergångsställe
Citera
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Informationsansvaret för skjutningarna i Malmö flyttas från och med den 12 november till Malmöpolisens ordinarie informationstjänst.

Information om skjutningarna i Malmö lämnas från och med den 12 november av polisen i Malmö och den ordinarie informationstjänsten där. Samtidigt kommer polisens särskilt upprättade sida om skjutningarna i Malmö att släckas ner.

Känns lite som att blåsa faran över, det kan åtminstone uppfattas så. Är det inte lite tidigt för av 15 beskjutningar är ju den häktade än så länge "bara" misstänkt för 7-8 av dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Alexandra Pascalidou framröstad som Sveriges sexigaste kvinna av tidningen Café 1996
http://sv.wikipedia.org/wiki/Alexandra_Pascalidou

Märkligt nog nämns det inget om krönikan som hon publicerade som sin egen, fast hon bara hade översatt och stulit den.

Hon ertappades för det och fick lämna svensk media några år.

Nu verkar allt vara glömt, snyggt jobbat Pascalidou.. inte många kan luras som du.
Citera
2010-11-12, 21:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101f14k35

Malmö:
Citat:
Kvinna påkörd på övergångsställe

Verkar ju mer som att "Kaozturken" var på jakt.
Citera
2010-11-12, 21:56
Medlem
DollarMakers avatar
Citat:

en vanlig fredag i Malmö bara
Citera
2010-11-12, 21:56
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Jag håller med, men samtidigt är det inte alls konstaterat att PM skulle ha diagnosen...

Jag får nästan uppfattningen att han vill ha den diagnosen, att han skulle vara stolt över den...han verkar tycka att en sådan diagnos skulle erkänna hans överintelligens.
Det innebär ju i sin tur att det finns en möjlighet att han både medvetet som omedvetet anpassar sitt liv efter diagnosen även om han kanske borde ha en annan diagnos...

Obs, enbart spekulationer.

Kanske Mangs lever ett liv i Twillight Zone.
Citera
2010-11-12, 21:58
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Okej, folk vågar sig med andra ord ut på gatan nu då det är riskfritt.
Citera
2010-11-12, 22:01
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
De flesta mår dåligt av häktning och beter sig suicidalt. Jourhavande läkare skriver då ofta ut något lugnande och eftersom Stesolid är "ofarligt" men effektivt brukar detta vara standardpreparat. Diazepam (subst) har även en muskelavlappnande effekt och sänker därmed kramptröskeln vilket minimerar risken för "fylledille. Ett allroundpreparat helt enkelt (kan med fördel användas mot diskbråck).

Edit: Du som rör på mitt tangentbord och "darrar" min skärm - låt bli!

En äldre släkting till mig ordinerades 5 mg stesolid efter att hennes man satt sitt gevär i munnen och tryckt av. (Han hade samma dag fått reda på att han led av skelettcancer).
Hon upplevde att hennes sinnesstämning blev som ett rakt streck när hon ätit detta lugnande piller. Inga stora sorgsna åthävor, men heller ingen minsta glimt av glädje tillsammans med barn, barnbarn och övrig familj. Hon kände sig avtrubbad och innesluten i en bubbla. Dessutom verkade alla hennes rörelser gå i slowmotion enligt omgivningen. Hon skippade stesoliden efter två "känslofria" dagar.

Det är p.g.a. hennes utsaga, som jag tycker det är underligt att Mangs efter att ha tagit 10 mg stesolid ler, konverserar och verkar vara rel. "pigg" utifrån medias filmer från häktningsförhandlingen. Han verkar i vart fall vara ganska alert och inte speciellt avtrubbad.
Citera
2010-11-12, 22:01
Medlem
DollarMakers avatar
vad tror ni finemangs tänker nu i finkan ,när det är en fredag.?
Citera
2010-11-12, 22:03
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
En äldre släkting till mig ordinerades 5 mg stesolid efter att hennes man satt sitt gevär i munnen och tryckt av. (Han hade samma dag fått reda på att han led av skelettcancer).
Hon upplevde att hennes sinnesstämning blev som ett rakt streck när hon ätit detta lugnande piller. Inga stora sorgsna åthävor, men heller ingen minsta glimt av glädje tillsammans med barn, barnbarn och övrig familj. Hon kände sig avtrubbad och innesluten i en bubbla. Dessutom verkade alla hennes rörelser gå i slowmotion enligt omgivningen. Hon skippade stesoliden efter två "känslofria" dagar.

Det är p.g.a. hennes utsaga, som jag tycker det är underligt att Mangs efter att ha tagit 10 mg stesolid ler, konverserar och verkar vara rel. "pigg" utifrån medias filmer från häktningsförhandlingen. Han verkar i vart fall vara ganska alert och inte speciellt avtrubbad.

Jag har ingen aning om han fått något. Men, som sagt, man kan känna sig full efter intag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in