• 1
  • 2
2010-11-11, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tysk1
Ja det ska du inte göra, hör av dig till Halebop via deras livechat så får du svar direkt

från Halebops hemsida:
"På din första faktura betalar du från och med det datum du startade abonnemanget, den månad du är inne i när fakturan kommer och för en månad i förskott.
Dvs om abonnemanget aktiveras den 15 augusti så kommer du på nästa månadsfaktura som skickas i början av september att betala månadsavgift för både halva augusti, september och oktober.

På kommande fakturor debiteras du en månadsavgift i taget."

jo. jag betalar för 101021 till 101231 och det blev 964 kr, precis lika mycket som om jag hade köpt det den första oktober?
Citera
2010-11-11, 14:53
Medlem
Tysk1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juhaaan
jo. jag betalar för 101021 till 101231 och det blev 964 kr, precis lika mycket som om jag hade köpt det den första oktober?

Ja och det verkar ju inte riktigt, tycker du ska kontakta dem via chatten så får du snabbt svar. http://support.halebop.se/contact
Citera
2010-11-11, 14:56
Medlem
Jag skrev ungefär såhär till dom: Så jag ska alltså betala för hela oktober när jag köpte den den 21 oktober och fick abonnemanget den 26.

Svar: > Hej ... .... . ...
>
> Nej, du betalar från den 101021 till 101231

men då ska det inte vara 964, eller hur? 964/3= 321. Är det jag som tänker fel eller är det dom ? För då betalar jag ändå för hela oktober..
Senast redigerad av juhaaan 2010-11-11 kl. 14:58.
Citera
2010-11-11, 15:02
Medlem
Min första faktura efter att jag köpt iphone då jag betalade telefonen kontant var på 629 så jag tror inte att det är ngt konstigt..
Citera
2010-11-11, 15:02
Medlem
Tysk1s avatar
Nej det borde ju inte bli det, tänk på att du antagligen får en faktureringsavigift också men fakturan ska ju fortfarande inte vara så hög, be dem om en exakt förklaring på hur det kan bli 964.
Citera
2010-11-11, 15:07
Medlem
"Nej eftersom du betalar den fasta avgiften från den 21/10 som vi skrivit tidigare. Du betalar den fasta avgiften i förskott så på denna faktura betalar du den fasta avgiften fram tills 31/12. På nästa faktura kommer du betala den fasta avgiften för Januari månad."

känns ändå som man betalar för hela okt...
Citera
2012-03-18, 22:01
Medlem
alroberts avatar
Jag vet Gammal tråd men, har samma problem typ.

Jag beställde min iPhone 4S som skulle kosta 220kr tror jag i månaden, första fakturan höll jag på
Att svimma av för den var på 1100kr, men fick svar på varför.

Idag fick jag en faktura på 433kr, och den står det förhöjd avgift under bindningstid 170kr,

Och denna räkning gäller för 120401 - 120430 vilken bara är för denna månad så jag vet inte riktigt varför dom vill ha 170kr extra..
Citera
2012-03-19, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
Jag vet Gammal tråd men, har samma problem typ.

Jag beställde min iPhone 4S som skulle kosta 220kr tror jag i månaden, första fakturan höll jag på
Att svimma av för den var på 1100kr, men fick svar på varför.

Idag fick jag en faktura på 433kr, och den står det förhöjd avgift under bindningstid 170kr,

Och denna räkning gäller för 120401 - 120430 vilken bara är för denna månad så jag vet inte riktigt varför dom vill ha 170kr extra..
Står inte det specificerat på de flesta fakturor vad det är man betalt för?
Citera
2012-03-19, 18:12
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Står inte det specificerat på de flesta fakturor vad det är man betalt för?
det stod bara förhöjd avgift under bindningstid.

nu har jag iallafall snackat med halebop om det och det var tydligen mobilen som kostade 170kr extra i månaden..

så nu är jag extremt jävla förbannad för det stod helt klart och tydligt att kostnaden jag skulle få lägga ut i månaden tillsamans med mobil och abonnemang skulle vara 220 nånting, jävlar idioter asså..
Citera
2012-03-20, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
det stod bara förhöjd avgift under bindningstid.

nu har jag iallafall snackat med halebop om det och det var tydligen mobilen som kostade 170kr extra i månaden..

så nu är jag extremt jävla förbannad för det stod helt klart och tydligt att kostnaden jag skulle få lägga ut i månaden tillsamans med mobil och abonnemang skulle vara 220 nånting, jävlar idioter asså..

De går ut med en kampanj, exempelvis: Köp nya Iphone 4S nu, betala bara 300 kr/månaden och få 1000 fria minuter!

Kunder nappar självklart på detta erbjudande då man kan ringa HELA 33 minuter gratis varje dag. De Halebop inte nämt klart och tydligt är att det utöver detta finns en uppkopplingsavgift på 99 öre/samtal, men det är det få kunder som tänker på. Så de ringer heljvilt 10 olika samtal varje dag men max 33 minuter. Vilket resulterar i en extrakostnad på 300 kr/mån utöver dessa 300 kr, dvs 600 kr!

Senast redigerad av lufttork 2012-03-20 kl. 17:37.
Citera
2012-03-21, 16:40
Medlem
ViciousDeliciouzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TroyMcLure
Konsumentverket har en avdelning (med kundtjänst) som enbart hanterar dessa frågor. Ring dem om du tror att fakturan inte stämmer. Är ett känt faktum att kostnader för olika abonnemang och fakturor är svåra att tyda. Antingen har du blivit blåst av en försäljare, har inte förstått villkoren med abonnemanget, eller missuppfattar fakturan.

OT: Varför skaffar ni iphone om ni vill ha billiga telefonräkningar? Den skiten är svindyr oavsett abonnemang. Är väl en sak om man samtidigt behöver ny telefon, gps, handdator etc och verkligen använder det men knappast ekonomiskt motiverat att skaffa en iphone enbart för att ringa och sms:a med.

Min iphone är inte vidare dyr.. Mitt abonnemang kostar 399, o jag betalar inte en spänn för telefonen..
Nu har jag inte sett ts slut, men hur gick det?
Citera
2012-03-22, 14:51
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
De går ut med en kampanj, exempelvis: Köp nya Iphone 4S nu, betala bara 300 kr/månaden och få 1000 fria minuter!

Kunder nappar självklart på detta erbjudande då man kan ringa HELA 33 minuter gratis varje dag. De Halebop inte nämt klart och tydligt är att det utöver detta finns en uppkopplingsavgift på 99 öre/samtal, men det är det få kunder som tänker på. Så de ringer heljvilt 10 olika samtal varje dag men max 33 minuter. Vilket resulterar i en extrakostnad på 300 kr/mån utöver dessa 300 kr, dvs 600 kr!

men så var det inte i mitt fall, jag ringer inte mycket.

blir bara förbannad att det stod när jag beställde att min slutgiltiga månadskostnad blir 220kr nånting, sen så var det tydligen bara för abonnemanget, vilket det inte stod, mobilen var inräknad i det. men den kosta tydligen 170kr, fyfan vad jag hatar sånna här företag! ska börja att bara köpa mobilerna från och med nu..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in