2010-11-10, 13:11
Medlem
Sinnes avatar
Jag har en DVD som ger läsfel på datorn som jag skulle vilja spara ner på datorn. Går det?

Jag har försökt med DVD Shrink och Handbrake och båda misslyckas. För mig hade det varit ok om de bara skippade några bilder jag antar att det är det DVD spelaren gör, för där funkar det.

Jag tror mer på en repa eller så än kopieringsskydd (har kollar efter kopieringsskydd med ett program), nog borde det vara möjligt att kopiera den ändå? men hur?
Citera
2016-05-22, 14:18
Medlem
raskenss avatar
Lyfter tråden i stället för att skapa en ny.

Har kopierat hela min DVD samling. Har märkt att ibland är det omöjligt att kopiera DVD skivan varken i DVDDecrypter, Make MKV eller handbrake. Jag har senaste versionerna. Detta händer bara med svenska filmer och jag vet att filmerna är helt ok Dom är inte skadade det går utmärkt att spela upp dom i spelarna.

Har vissa utgivare av svenska filmer nått extra triumfkort på handen för att skydda för kopiering som dom inte lägger dit i internationella filmer?

Det har inträffat för många gånger för att bara vara en slump, typ 10 filmer och alla var svenska filmer.
Citera
2016-05-23, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Lyfter tråden i stället för att skapa en ny.

Har kopierat hela min DVD samling. Har märkt att ibland är det omöjligt att kopiera DVD skivan varken i DVDDecrypter, Make MKV eller handbrake. Jag har senaste versionerna. Detta händer bara med svenska filmer och jag vet att filmerna är helt ok Dom är inte skadade det går utmärkt att spela upp dom i spelarna.

Har vissa utgivare av svenska filmer nått extra triumfkort på handen för att skydda för kopiering som dom inte lägger dit i internationella filmer?

Det har inträffat för många gånger för att bara vara en slump, typ 10 filmer och alla var svenska filmer.
Testat om http://sv.dvdfab.cn/passkey-lite.htm hjälper?
Citera
2016-05-23, 14:37
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Testat om http://sv.dvdfab.cn/passkey-lite.htm hjälper?

Jag ska testa den nästa gång med krånglande skivor. Det är mysko i alla fall varför just svenska filmer ska krångla så. Någon annan som har upplevt samma sak?
Citera
2016-06-05, 15:59
Medlem
Skogswalds avatar
Kod:
dd if=/dev/sr0 of=image.iso bs=2048 conv=noerror,notrunc iflag=nonblock

OM(!) det rör sig om läsfel / skadad data, fast jag är nog mer inne på att det här rör sig om klassiskt CSS-skydd, vilket många kopieringsprogram anger som just läsfel. För att gardera dig kan du använda dig av lösningar e.g. AnyDVD eller libdvdcss (lite beroende på grundplattform) undertill, och sedan köra på som brukligt äro, från toppen. Du kan hämta en hygglig Windows-port av dd, om du känner dig på det humöret. Jösses, jag vet faktiskt inte ens om man får skriva om sånt här på Flashback, men å andra sidan är det väl än så länge fullt lagligt att göra egna säkerhetskopior av sina DVD-filmer, åtminstone i Sverige? Finns det förresten ingen samlingstråd för just sådana här frågor?
Citera
2016-06-05, 17:23
Medlem
Adam211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinne
Jag har en DVD som ger läsfel på datorn som jag skulle vilja spara ner på datorn. Går det?

Jag har försökt med DVD Shrink och Handbrake och båda misslyckas. För mig hade det varit ok om de bara skippade några bilder jag antar att det är det DVD spelaren gör, för där funkar det.

Jag tror mer på en repa eller så än kopieringsskydd (har kollar efter kopieringsskydd med ett program), nog borde det vara möjligt att kopiera den ändå? men hur?

Du kan testa att göra en isofil av skivan. Det kan du göra med magic iso eller något annat skivavbildningsprogram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in