Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-11-09, 15:18
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Publicistklubben
Adv Claes Borgström har suttit i samma utredningskommittéer som kammaråklagare Marianne Ny.
De känner således varandra väl. I andra sammanhang brukare detta kallas jäv, även om det inte får anses direkt överförbart på relationen mellan Borgström och Ny. Däremot får sig konspirationstänkandet ännu en knuff framåt. Och ibland står det faktiskt en elefant mitt i rummet.

En stor del av alla jurister som arbetar inom samma rättsliga och/eller geografiska område har efter ett par decennier någon gång arbetat med en stor del av juristerna inom samma område. Tidigare brukade man mer hålla sig till samma arbetsgivarsfär men nu har rörligheten mellan olika arbetsgivarsfärer ökat. Inget problem om man alltid bara är lojal med nuvarande uppdrag/arbetsgivare, men ett stort problem om man även vill hålla sig väl med tidigare eller framtida arbetsgivare/uppdrag.
Citera
2010-11-09, 18:19
Medlem
ErrorFlynns avatar
I brist på ny information har jag sammanfattat Åklagarmyndighetens pressmeddelanden.

Citera
2010-11-09, 18:50
Bannlyst
det här fallet är skrattretande från början till slut.
Citera
2010-11-09, 19:38
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
det här fallet är skrattretande från början till slut.

De utsatta kvinnorna tycker säkert inte att det är så komiskt. Dags att svinet får stå till svars för sina handlingar!
Citera
2010-11-09, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
De utsatta kvinnorna tycker säkert inte att det är så komiskt. Dags att svinet får stå till svars för sina handlingar!

Trodde ni stuckit från tråden vid det här laget eftersom ni inte är frontpage-stuff längre.
Citera
2010-11-10, 01:24
Medlem
Citat:

Utsatta för vadå?
Citera
2010-11-10, 07:05
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guaponi
Utsatta för vadå?

Våldtäkt
Citera
2010-11-10, 09:28
Medlem
matrix2005s avatar
Det kan väl inte vara sant att Anna Ardin är den som anmält Urban Ahlin för sexuellt ofredande? Det kan bara inte vara så men jag har hört att någon försöker sälja in detta till kvällspressen att det är samma kvinna bakom Ahlin och Assanges fall.

Jobbade Ardin med Ahlin för två år sedan när detta uppdagades?
Citera
2010-11-10, 10:20
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrix2005
Det kan väl inte vara sant att Anna Ardin är den som anmält Urban Ahlin för sexuellt ofredande? Det kan bara inte vara så men jag har hört att någon försöker sälja in detta till kvällspressen att det är samma kvinna bakom Ahlin och Assanges fall.

Jobbade Ardin med Ahlin för två år sedan när detta uppdagades?
Hoppsan sa; det vore ju ingen dålig twist!

Vet inte om det stämmer, men följande inlägg på Ardins blogg visar att hon inte alls gillar Ahlin. Ja faktiskt att hon tycker så illa om honom att hon verkar föredra Carl Bildt framför Ahlin. Och det säger ju inte litet när det gäller Ardin. Så antingen är det hon eller så är det nån bekant.

http://annaardin.wordpress.com/2009/10/30/urban-ahlin-vs-carl-bildt-i-jamstalldhetsfragan/
Citera
2010-11-10, 10:49
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErrorFlynn
I brist på ny information har jag sammanfattat Åklagarmyndighetens pressmeddelanden.

Anna Ardin skriver följande på Twitter den 24 oktober.
http://twitter.com/annaardin/statuses/28591265747

"Vad händer? Ingenting händer, absolut ingenting, allt bara rullar på, det är ju helt sjukt!"

Om detta är en kommentar till Marianne Nys uttalande den 22 oktober så antyder det att AA inte längre har kontroll över den vad som pågår kring hennes egen anmälan.
Citera
2010-11-10, 11:00
Medlem
MilitantCanibals avatar
Citat:
Våldtäkt
Du sitter tydligen på information som vi andra saknar? Kvinnorna själva har åtminstone inte använt det ordet. Den anklagelsen kommer från jurister som kan dra in skattepengar på att ärendet drivs vidare. Och juristerna tycks ha väldigt svårt att enas om rubriceringen.
Citera
2010-11-10, 12:38
Bannlyst
Citat:

Jag tror de tycker detta är skitkul, de får ett rejält avsteg från sin vanliga gråa vardag, hamnar i det världsliga rampljuset i ett par dar. Verkligen värt besväret för deras del att sära på benen i 5 minuter och sen spela offer framför kamerorna. Min gissning är deras personliga inbjudningar till VIP rummen i spy bar är redan under framställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in