2010-11-09, 17:25
Medlem
apolas avatar
Har ett gammalt presentkort där man får välja en delikatess att få hemskickad. Blev lite intresserad att välja pärlhöns då det är något nytt för mig. Har dock ingen aning om hur och med vad jag ska tillaga det. Är det nån som sitter på ett recept?

Kan ju även vara intressant att fråga hur det smakar, för er som vet. Är det likt kyckling eller smakar det räv?
Citera
2010-11-09, 17:47
Moderator
Allaballawallas avatar
Det var länge sedan jag käkade pärlhöna, men jag har för mig att det var betydligt trevligare än kyckling i varje fall. Vi hade pärlhöns när jag var liten (Det var en del av något hippieprojekt som mina föräldrar gav sig in i.), så då hände det ibland att man käkade det, men det var ju alltså en massa år sedan och jag kan minnas fel angående smaken.

Hur som helst så läste jag ett recept med just pärlhöna för några dagar sedan på Taffel och det verkade inte helt fel (Om det inte vore för att jag i dag är vegetarian.). Kolla in det och se om det faller dig i smaken.

Länk till recept på Tvåradig pärlhöna, bourgeouis stylee

Citera
2010-11-09, 17:57
Medlem
apolas avatar
Man tackar Detta ska provas helt klart, spännande med något annat än den gamla vanliga kycklingen med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in