Kom på en frågeställning tillsammans med ett par andra användare på chatten under förmiddagen..
Har sökt men inte hittat något entydigt svar..
Regeln lyder som följande;
Citat:
1.02. Diskussioner om illegal avkodning av tv-signaler är förbjudna
Diskussioner gällande illegal avkodning av tv-signaler (till exempel piratkort, cardsharing, dreambox) är förbjudna. Det är inte heller tillåtet att länka till webbsidor relaterade till detta ämne.
Diskussioner om streamad tv över internet i syfte att på illegal väg få tillgång till nordiska bolags sändningar eller sändningar där nordiska bolag har primärrättigheter är inte heller tillåtna.
Brott mot denna regel kan leda till avstängning från forumet.
(min fetmarkering)
Det slängs ju youtube-länkar friskt åt höger och vänster i forumsdiskussioner och framför allt på just Flashbacks chat..
Ponera att en användare slänger ut en länk med dagens Aktuellt sändning, eller del av den, för att diskutera det som sägs.. Bryter denna användare inte mot regel 1.02, då jag antar att SVT har fet copyright på sagda klipp, och det streamas från en server/site som inte har tillstånd att visa upp den?
(Eller ett klipp från 100 Höjdare eller vad fan som för program från en nordisk tv-kanal..)
Om nu ordalydelsen i regeln skulle hårddras, att det är diskussionen i sig som är det primär och inte att slänga upp länken; borde då inte en fråga om "vart kan jag se senaste Debatt med Jim Åkersork vs. Lasse Tholy, länka plx" räcka för regelbrott?
Eller handlar det helt enkelt om att man inte ska få diskutera realtids-sändningar och dess streaming?