Citat:
Ursprungligen postat av CureMe
Tja, det är ett rätt lågt bud, men det måste stå i proportion till hur invalid det gör henne. Hindras hon från att arbeta? Påverkas hon svårt i sin vardag? Drabbar det hennes hobbies och fritidsintressen osv? Sådant skall vägas in. Sen är det Grand Mal eller mindre påverkan? Slår hon sig mycket när hon drabbas osv.
Är det svårare anfall skulle jag överklaga och försöka få ut mer. Är det mildare så skulle jag låta det vara.
Citat från brevet:
"Med medicinsk invaliditet menas en bestående funktionsnedsättning. Den medicinska invaliditeten bedöms utan hänsyn till den skadades yrke, fritidsintresse eller andra speciella förhållanden.
Så jag förstår inte riktigt vad det är som påverkar deras bedömning av invaliditeten.
De gånger jag har varit med när hon har fått anfall har de i mina ögon varit ganska kraftiga, med kramper och liknande fast jag kan inte avgöra om det jämfört med andra epileptiker är stora anfall eller ej.
Nu är det ju som sagt ett tag sedan och hon har tagit körkort och klarar sig hyggligt med medicinen så man kanske inte ska gapa efter för mycket.