2010-10-20, 12:31
Bannlyst
Hej,

Vill ha ett program som gör det här,
Delar skärmen/TVn på mitten (Eller som jag väljer *HELST*) så det blir som 2 skärmar (Så om jag maximerar en ruta ska den bara kunna gå till "avskärmningen" och inte hela skärmen) alltså, ungefär som o kolla in 2 dator skärmar, finns ett program som gör det?

Vet att någon kommer säga detta, Nej, kan inte ha datorskärmen och TVn i då jag bara har ett fungerande uttag i datorn. och vill ej behöver minimera spel, film osv för o hålla koll..

Bild på hur det ska se ut ungefär, http://img831.imageshack.us/f/bildf.png/ (Jag vet, 'äger' på paint )

Tacksam för svar,
Svensson
Citera
2010-10-20, 12:46
Medlem
LantisBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSvensson
Hej,

Vill ha ett program som gör det här,
Delar skärmen/TVn på mitten (Eller som jag väljer *HELST*) så det blir som 2 skärmar (Så om jag maximerar en ruta ska den bara kunna gå till "avskärmningen" och inte hela skärmen) alltså, ungefär som o kolla in 2 dator skärmar, finns ett program som gör det?

Vet att någon kommer säga detta, Nej, kan inte ha datorskärmen och TVn i då jag bara har ett fungerande uttag i datorn. och vill ej behöver minimera spel, film osv för o hålla koll..

Bild på hur det ska se ut ungefär, http://img831.imageshack.us/f/bildf.png/ (Jag vet, 'äger' på paint )

Tacksam för svar,
Svensson

Nu har ju paltkoman slagit till efter lunchen, men det låter som vanlig Extended desktop du behöver. Finns inbyggt i Windows XP (?) och senare.
Citera
2010-10-20, 12:54
Bannlyst
Va fan är paltkoman?

Extended monitor funkade inte (Inte som jag ville ha det iaf)

Förklarar lite bättre, vill alltså ha samma res som jag har nu (1280*1024) i BÅDA Delarna, annars hade jag bara högerklickat på Taskbaren o tagit "Tile windows..." men då blir allting halvt, vilket förstör spelandet o filmen.. vill ha kvar samma storlek alltså, fan svårt o förklara

Ny fråga/krav, vill göra så att skärmen blir till två, alltså, samma sak som att koppla in 2 skärmar och använda Extended Desktop, så ja, nu borde ni förstå vad jag menar
Senast redigerad av HerrSvensson 2010-10-20 kl. 13:40.
Citera
2010-10-20, 13:40
Bannlyst
Ny fråga/krav, vill göra så att skärmen blir till två, alltså, samma sak som att koppla in 2 skärmar och använda Extended Desktop, så ja, nu borde ni förstå vad jag menar

*bump*
Citera
2010-10-20, 13:52
Medlem
Antar att du menar att du vill ha 1 skärm/tv som du ser 2 desktops på 2 olika datorer samtidigt på?

Isåfall har det troligvis mest med själva skärmen att göra. Som tex. min TV som även är min enda dator skärm har jag en liten trevlig knapp på dosan som delar upp skärmen i 2 delar där jag på del nr 1 kan kolla på min dator skärm samtidigt som jag kan kolla på tv / dvd på den andra delen (självklart även 1 extra dator om jag nu hade fått lust att koppla in detta)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in