2010-10-12, 01:02
Medlem
krysz1s avatar
Har funderat ett tag på att testa det här med spelbörs på betsson men eftersom det saknas ordentlig info på ämnet så har jag inte kunnat läsa på något. Så tänkte kolla lite vad ni på flashback har att säga. Oneliners som på något sätt säger "Testa inte, du kommer aldrig tjäna på det" behöver inte skrivas, berätta gärna varför du känner så isåfall.
Det jag undrar är om någon som har testat det kan ge mig en liten snabb genomgång om hur det går till, och hur man bäst tjänar pengar på det.
Jag har förstått att man agerar bookie och det är det som intresserar mig, men om någon vänlig själ skulle komma med lite info skulle jag bli glad!
Citera
2010-10-12, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krysz1
Har funderat ett tag på att testa det här med spelbörs på betsson men eftersom det saknas ordentlig info på ämnet så har jag inte kunnat läsa på något. Så tänkte kolla lite vad ni på flashback har att säga. Oneliners som på något sätt säger "Testa inte, du kommer aldrig tjäna på det" behöver inte skrivas, berätta gärna varför du känner så isåfall.
Det jag undrar är om någon som har testat det kan ge mig en liten snabb genomgång om hur det går till, och hur man bäst tjänar pengar på det.
Jag har förstått att man agerar bookie och det är det som intresserar mig, men om någon vänlig själ skulle komma med lite info skulle jag bli glad!

Om du går in på Hjälp o regler --> agera bookmarker får du en väldigt bra genomgång av hur det fungerar... det du bör komma ihåg är att 4% av nettovinsten per marknad dras från dina vinster så ibland kan de säkert vara bättre odds på vanliga betsson odds sidan...

Det finns inga säkra sätt att tjäna pengar på betting, men ska man snabbt förklara spelformen så kan man se det som att du i en match spelar på att ena laget inte kommer vinna istället för att spela på vilket lag du tror kommer vinna... Att boka holland (1) är exakt samma sak som att spela x2 på sverige. du förlorar om holland vinner o du vinner om holland förlorar...
Citera
2010-10-12, 14:32
Medlem
krysz1s avatar
Om man inte bara tar betsson då utan alla olika oddsbörsar. Är det bättre att agera bookie en att spela själv på t.ex. SvS? Om man spelar på betfair så har man ju oddsen oftast bättre, och man kan agera bookie MEN de tar ju en avgift så där borde man ju förlora en del. Och om man tänker satsa på att tjäna pengar på att agera bookie, hur stort "kapital" måste man ha?
Citera
2010-10-12, 17:09
Medlem
Man agerar inte bookie om man man spelar eller bokar spel på Betfair, bookmakers tjänar ju sina pengar på sin marginal. Oftast har Betfair högst odds men inte alltid så att jämföra odds på olika sidor är ett måste om man ska tjäna pengar i längden. En stor fördel med Betfair är man inte kan bli limiterad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in