2010-10-04, 16:16
Medlem
Har stora förväntningar på den nya plattan! Gubben i lådan var en positiv överraskning, vore perfekt om Snook återförenades och dom kunde leverera sån här musik tillsammans igen.
Citera
2010-10-04, 18:31
Medlem
Bubba_med_ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smepen
Blir bara bättre detta ju mer jag lyssnar...

Nämnde tidigare i tråden att jag tror det blir bättre än Linnros, Vilja Bli tappar ju otroligt mycket på (som jag ser det) utfyllnadsspåren: Ulla & Åke, Växande Molnighet, Ballad från en loftsäng och Kaffe/Cigg. Tycker egentligen att det bara är 25, Genom Eld, Från och med Du och till vis mån Ack Sundbyberg som är riktigt bra!

Bara hoppas att Big Danne fortsätter på den inslagna vägen som han har startat upp med, så kommer detta bli superb!

Håller helt och hållet med om det fetstilta! Det är först och främst de tre första spåren på albumet som rullat hemma hos mig.

Lyssnar in mig på Gubben i lådan just nu, verkar lovande.

/Bubba

Edit: Ska bli väldigt spännande när albumet kommer, något jag ser fram emot.

Edit 2: Lyssnat nu några gånger på gubben i lådan, riktigt bra tycker jag! Första versen är riktigt, riktigt skön, stark inledning på låten. Håller albumet samma klass som de två första singlarna finns chansen att det är årets album som kommer i november.
Senast redigerad av Bubba_med_k 2010-10-04 kl. 18:47.
Citera
2010-10-04, 22:31
Medlem
birdnoses avatar
"gubben i lådan" är i min mening en första singel,varför släppte inte skivbolaget denna som första släpp.
Tycker redan att han slagit sin kollega i Snook ,hoppas albumet är lika bra som det vi hört .
Citera
2010-10-04, 22:44
Medlem
whosgotthecracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdnose
"gubben i lådan" är i min mening en första singel,varför släppte inte skivbolaget denna som första släpp.
Tycker redan att han slagit sin kollega i Snook ,hoppas albumet är lika bra som det vi hört .

nää håller inte riktigt med. Dum av dig var ett klockrent singelsläpp perfekt till fotbolls-vm. En riktigt fin sommarlåt.
Citera
2010-10-05, 00:19
Medlem
Hirvis avatar
Båda singlarna är sjukt bra, ser fram emot skivan!
Citera
2010-10-05, 00:21
Medlem
simaels avatar
IMO är denna låt mycket mer "catchig" än från och med du, mer utav en festlåt än den sist nämnda.

Sjukt skön låt, trist bara att den kommer bli mainstream, då jag har tendens att lyssna sönder låtar.
Citera
2010-10-05, 00:25
Medlem
Hirvis avatar
Alltså fan, jag tycker verkligen dom här två låtarna har så mycket musikalisk kvalité.
Oskar Linnros är inte dålig, men i jämförelse känns Oskar Linnros väldigt mycket Marcus Birro medan Daniel är den som verkligen är musik.
Citera
2010-10-05, 13:54
Medlem
Senaste låten är väldigt bra, fastnar direkt! Så det verkar lovande inför hela skivan nu.

För övrigt undrar jag om det inte går att diskutera musiken UTAN att jämföra med just Oskar Linnros. Det finns väl många fler artister att jämföra med isåfall, om vi nu måste jämföra.
Citera
2010-10-05, 15:37
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantNerdSnusk
Senaste låten är väldigt bra, fastnar direkt! Så det verkar lovande inför hela skivan nu.

För övrigt undrar jag om det inte går att diskutera musiken UTAN att jämföra med just Oskar Linnros. Det finns väl många fler artister att jämföra med isåfall, om vi nu måste jämföra.

Nä, det är oundvikligt eftersom de trots allt splittrades för att göra olika saker och sen blev det samma sak och nu måste vi så klart konstatera vem som är "bäst".

Men jämfört med Kiss så är det för lite gitarrsolon tycker jag.
Citera
2010-10-05, 17:48
Medlem
Bubba_med_ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Men jämfört med Kiss så är det för lite gitarrsolon tycker jag.

Hahaha, lysande

Citat:
Ursprungligen postat av TantNerdSnusk

Det blir ju oundvikligen jämförelser mot Linnros pga. att de låg en bit ifrån varandra musikaliskt enligt någon intervju förut men deras solo-singlar låter ändå väldigt liknande. Så fort jag spelade Dum av dig för polare tidigare i somras sa alla samma sak: Låter väldigt likt Oskar Linnros.

Summa summarum så tycker jag det är kul att det släpps bra musik på svenska.

/Bubba
Citera
2010-10-06, 12:39
Medlem
8-sisterss avatar
som någon tidigare sa så startar låten i ett riktigt härligt tempo vilket gör att hela låten aldrig "stannar upp"..
Citera
2010-10-10, 18:15
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Älskar verkligen Dum av dig och Gubben i lådan.
Längtar så otroligt mycket efter skivan!

Kommer nog bli riktigt bra det här!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in