2010-09-16, 19:13
Medlem
barA-kruTs avatar
ärligt talat så är alla lång filmer på svenska skit dåliga..
men såna humor show och sådant är ju sköna, bör nog satsa mer på de
Citera
2010-09-16, 23:49
Medlem
Losec.Muppss avatar
Jag nominerar Kyrkogårdsön. Skådespelarensemblen utgörs av de sämsta, pinsammaste, mest avskyvärda ungdomar ni kan tänka er. Jag blir lätt illamående bara av att tänka på det.
Citera
2010-09-17, 02:05
Medlem
Aristofiless avatar
Blå måndag med Göran Gillinger. Inte bara den sämsta svenska filmen någonsin... den ligger och smygknuffas på botten på den internationella scenen också.
Citera
2010-09-17, 02:37
Medlem
Zeromatics avatar
Sommaren med Göran måste vara det absolut sämsta jag sett under mina 25 levnadsår.
Citera
2010-09-17, 03:50
Medlem
Evil-Ernies avatar
Låt den rätte komma in Är en film..Som folk borde hålla sig i från.

så som jag hörde i nån debatt så sa dom att denna film..skulle ha fått så jävla mycket pengar om det inte var av fildelning.

Så jag försöker hålla mig borta från svensk film så mycket jag kan.
Citera
2010-09-17, 06:46
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil-Ernie
Låt den rätte komma in Är en film..Som folk borde hålla sig i från.

så som jag hörde i nån debatt så sa dom att denna film..skulle ha fått så jävla mycket pengar om det inte var av fildelning.

Så jag försöker hålla mig borta från svensk film så mycket jag kan.

Så du menar att Låt den rätte komma in är en av de sämsta filmerna någonsin? Vad är det som är så dåligt, det är ju en av de bättre vampyrfilmerna som kommit på de senaste tio åren.
Har du tittat på Göta Kanal 3, tre solar eller Bang bang orangutang?
Om inte?
Kom tillbaks efter du skådat dessa filmer och kryp till korset därefter.
Citera
2010-09-17, 07:12
Medlem
Evil-Ernies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Så du menar att Låt den rätte komma in är en av de sämsta filmerna någonsin? Vad är det som är så dåligt, det är ju en av de bättre vampyrfilmerna som kommit på de senaste tio åren.
Om inte?

Jag har inte set nån av dom filmer, du har sagt.. Fast jag tippar på att Dom är Dom sämsta, namnen Säger en Del..
Citera
2010-09-17, 07:44
Medlem
Citat:
Om inte?

Bang bang orangutang tycker jag är bra. Låter som en tramskomedi men är istället ett mycket välspelat drama. Framför allt Persbrandt storspelar, kanske hans bästa roll någonsin på vita duken.

I övrigt håller jag med dig; Låt den rätte komma in är både välspelad, snygg och för en gångs skull även bra ljudsatt. Har aldrig sett någon av Göta Kanal-filmerna och kommer ej heller att göra, luktar gödsel lång väg. Tre solar är naturligtvis åtalbart dålig.
Citera
2010-09-17, 08:06
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Alla Beck-filmer med få undantag är ju usla, och sämst enligt mig är nog Levande begravd.

Tack och lov så har jag sluppit se Levande begravd. Men enligt min åsikt så finns det en Beckfilm som avviker på ett positivt sätt: Pojken i glaskupan. Där är karaktären "Gundvald" lika kritiskt emot polisens arbete som i de ursprungliga beckfilmerna, (istället för att springa omkring och misshandla folk). Dessutom finns det lite socialt patos i övrigt också samt att funktionshindrades utsatta situation belyses.
Citera
2010-09-17, 08:09
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Först är den väl ändå inte, inte ens den första med Haber / Persbrandt.

Japp, där har du rätt, Lockpojken är den första filmen i denna patetiska kriminalserie
Citera
2010-09-17, 08:20
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf
Bang bang orangutang tycker jag är bra. Låter som en tramskomedi men är istället ett mycket välspelat drama. Framför allt Persbrandt storspelar, kanske hans bästa roll någonsin på vita duken.

I övrigt håller jag med dig; Låt den rätte komma in är både välspelad, snygg och för en gångs skull även bra ljudsatt. Har aldrig sett någon av Göta Kanal-filmerna och kommer ej heller att göra, luktar gödsel lång väg. Tre solar är naturligtvis åtalbart dålig.

Jag kan ha fel om filmen, jag såg den för länge sedan, om den nu är bra, så är jag beredd att ge den en chans till.
Citera
2010-09-17, 08:28
Medlem
Citat:
Jag kan ha fel om filmen, jag såg den för länge sedan, om den nu är bra, så är jag beredd att ge den en chans till.

Jag har aldrig gillat Tuva Novotny, men hon förstör inte så mycket i denna. Den påminner ju ganska mycket om Dag och natt, även den med Persbrandt. Mycket bilscener i båda som kanske kan upplevas som sega, personligen gör jag dock inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in