2010-08-15, 02:09
Medlem
carass avatar
Axels Tivoli är just nu i Eskilstuna, pågår festival i staden. Tekopparna finns där också.
Förstod inte från tråden vilka som är ägare av Axels Tivoli, är det svenskar, polacker eller andra?
Citera
2010-08-17, 08:40
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caras
Axels Tivoli är just nu i Eskilstuna, pågår festival i staden. Tekopparna finns där också.
Förstod inte från tråden vilka som är ägare av Axels Tivoli, är det svenskar, polacker eller andra?

Tekopparna heter dom INTE. Waltzer heter attraktionen. Ägare till Axels är svenskar. Dvs Axels barnbarn....

Kan tillägga att Axels har köpt in sej i Ölands Djurpark! Dom ska ta över tivoliverksamheten där 2011..
Citera
2010-08-17, 17:41
Medlem
Blocket.ses avatar
Hmm,, Jo kanske är bra att dom tar över ölands tivoli..

Tycker det är ett ganska sunkigt tivoli, slitna saker mm..

Men tvivlar på att Axels kommer att byta ut atraktionerna..
Snarare sparka dom svenska sommarjobbarna, och ta in polska och Ungerska missbrukare ist
Citera
2010-08-18, 03:02
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Tekopparna heter dom INTE. Waltzer heter attraktionen. Ägare till Axels är svenskar. Dvs Axels barnbarn....

Kan tillägga att Axels har köpt in sej i Ölands Djurpark! Dom ska ta över tivoliverksamheten där 2011..

Svenskar eller svenska polacker..? Eller en blandning där Axels fåtal ägare är svenskar men all tivoli personal är polacker, rumäner osv? Såg dem i Eskilstuna när jag hade vägarna förbi, tivoli området hade tivoli-vagnar där personal bodde.. typiskt kringresande..
Citera
2010-08-19, 18:54
Medlem
Det är nog så roligt att skratta åt inavlade rumäner som sköter karusellerna och som våldtar tonåringars balanssinne i halsbrytande karusellgungor.

Tänk er scenariot att skötsamme Bertil skulle säga upp sig från jobbet som truckförare för att dra ut på vägarna i Sverige och dag som natt sköta om ett tivoli från otta till sen natt.

Själv skulle jag inte vilja få tinnitus av att ständigt stå i det spruckna dunkandet av en uppbeatad 90-talsdänga och i det falnande dagsljuset iaktta ungdomar i nedre tonåren som framför mina ögon leker parningslekar samt rusar omkring med lilla mobilen i ena handen och pet-flaskan med häxblandning i den andra tjutandes som svin under slaktkniven. Jag kan ju säga att då skulle jag också snurrat karusellerna så fort så att de efteråt fick spy upp godisremmar och cider i en skön blandning.

Är det inte så youngsters att det är ert fel att dessa folknöjen finns? Jag har sett er, ni kommer i par och i hopar glatt pratandes och skrattandes. Ni är ju landsbygdens barn - för er bjuds inte på nöjen i flertal. Det är erat fel - ungdjävlar!
Citera
2010-09-13, 13:45
Medlem
truperts avatar
http://nwt.se/torsby/article767697.ece
Anmälda för misshandel!
Citera
2010-09-24, 19:26
Medlem
Skönt nu fick man precis klart för sig att Axels kommer till Arvika på marknaden. (Första helgen i Okt)
Efter 1milj år med Björkmans, får Axels äntligen chansen. Känns tryggt.
Citera
2010-09-24, 21:37
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caras
Svenskar eller svenska polacker..? Eller en blandning där Axels fåtal ägare är svenskar men all tivoli personal är polacker, rumäner osv? Såg dem i Eskilstuna när jag hade vägarna förbi, tivoli området hade tivoli-vagnar där personal bodde.. typiskt kringresande..

Det är inte mycket svensk personal på tivolidelen av Ölands djurpark. De flesta svenskar där tillhör ägarfamiljen.
Citera
2010-09-25, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trupert
http://nwt.se/torsby/article767697.ece
Anmälda för misshandel!
hon måste ju vara cp..
Citera
2010-09-25, 15:37
Bannlyst
att axels tivoli anställer alkoholiserade snubbar från lättland som dricker öl när de styr karusellerna är väl ingen nyhet
Citera
2010-09-28, 22:13
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urban_legend
att axels tivoli anställer alkoholiserade snubbar från lättland som dricker öl när de styr karusellerna är väl ingen nyhet
Nej detta är ju verkligen mer regel än undantag, samt att dom bygger upp karusellerna när domn är dyngraka oxå.
Citera
2010-10-04, 00:46
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keeperVII
Skönt nu fick man precis klart för sig att Axels kommer till Arvika på marknaden. (Första helgen i Okt)
Efter 1milj år med Björkmans, får Axels äntligen chansen. Känns tryggt.

Och det gick ju, i vanlig god ordning som det brukar, när Axels Tivoli är inblandade: http://www.vf.se/nyheter/arvika/skallades-av-tivoliarbetare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in