2010-09-07, 18:54
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsample
Hur mycket kostar en Sub 8 mg på Apotek/mottagning. Eller är våra skattepengar som betalar dom?

En ask med 7 st subutex kostar 377 kr på apoteket om man inte har nån rabatt eller frikort.
Citera
2010-09-07, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsample
Hur mycket kostar en Sub 8 mg på Apotek/mottagning. Eller är våra skattepengar som betalar dom?

Jag betalar ingenting genom det sub-program jag är med i.
Citera
2010-09-07, 22:10
Medlem
trafikpoliss avatar
Ännu en tråd full med massa skit där TS inte fått ett enda vettigt svar.

Här får du, mer eller mindre vetenskaplig fakta (dom som tvivlar får googla källor, för jag skiter fullständigt i om ni tror mig eller inte):

För en som tar subutex lite då och då och inte har något beroende så spelar det ingen roll om det är subutex, subuxone, buprenotex, norspan eller temegesic. Du kommer få exakt samma rus.

Däremot när du blir beroende och börjar komma över 4mg/dag så kommer du märka större skillnad på subutex och subuxone ju mer du tar.
Jag ligger på 12-16mg om dagen och får ta ungefär det dubbla om jag ska ta subuxone, och så fort jag är över 16mg får jag dessutom en migrän som heter duga.

IV subuxone fungerar utmärkt. Men är slöseri på vener, samma gäller visserligen subutex.
Det jag dock har märkt hos diverse bekanta är att ingenting händer innan naloxonet lämnat kroppen. Dvs, man får vänta tills naloxonet gått ut, innan buprenorfinet börjar verka.
(Detta är dock inte vetenskapligt, utan endast personliga erfarenheter)

Mer personliga erfarenheter:
ALLA, precis ALLA jag känner som går programmet och som fått byta från 3st subutex till 3st subuxone säger att 4mg verkligen är magiska gränsen.
Dom märker ingen skillnad på om dom tar 4mg eller 24mg, förutom att dom blir mer friska på full dos då förstås. När dom haft subutex har det räckt att ta 16mg och byta den sista mot flödder (vilket är rätt standard).

Har TS eller någon annan fler frågor så är det bara hojta.

I övrigt tycker jag det är tråkigt att allt vettigt folk lämnat flashback, men jag förstår varför.

trafikpolis
Citera
2010-09-08, 22:43
Medlem
Kapillärs avatar
Hänvisar till mina tidigare poster:
https://www.flashback.org/sp13693182
https://www.flashback.org/sp20370044

Subjektivt sett tycker jag mig få ett något intensivare och klarare rus av Subutex kontra Suboxone. Denna uppfattning stöds av de fakta jag presenterat -- naloxonet i Suboxone försämrar rusets kvalitet i viss mån, även om det till största del ger vika för buprenorfin vid receptorbindning.
Citera
2010-09-08, 22:55
Medlem
hur lång tid behöver man gå på sub för att få en märkbar at?

Har aldrig fått det men gick på subutex 8mg totalt från fre- söndag och idag känner jag mig förkyld febrig och illamående, kan det vara en at ?

Kan ju såklart bara råkat bli sjuk också
Citera
2010-09-09, 00:17
Medlem
Kapillärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.

Har aldrig fått det men gick på subutex 8mg totalt från fre- söndag och idag känner jag mig förkyld febrig och illamående, kan det vara en at ?

Det är möjligt, men mina personliga erfarenheter säger mig att det är för kort tid och att du således bara råkat bli sjuk. Möjligen har detta kunnat katalyseras litet med en immunförsvarsnedsättning till följd av bruket.

Att ge dig ett svar på din första fråga är problematiskt, då det är tämligen individuellt. För mig personligen har det kunnat gå så långt som åtta till tio dagars konstant exponering av Subutex utan nämnvärda utsättningssymptom. Detta avråder jag dock å det grövsta. Det är verkligen ansvarslöst. Och som många andra kan bekräfta tycks man ha några extraliv i början, innan man halkar dit på riktigt.
Citera
2010-09-09, 00:32
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.

Skulle kunna tänka mig att du råkat ut för något som hände mig lite då och då, nämligen igensatta bihålor.

Symptom är feber, illamående och huvudvärk, ofta tjock i halsen också.

Detta brukar gå över av sig själv efter någon dag eller två, för att påskynda det kan du smörja dig på bröstet med Vicks Vaporub (tror jag det heter) och ha en bunke med skållhett vatten som du håller huvudet över och har en handduk över huvudet så vattenångorna stannar. Typ som gamla echinagardreklamen (Kvinnor snackar om att föda barn, men dom vet inte hur det är för en karl att vara förkyld-reklamen)

Citat:
Ursprungligen postat av Kapillär
Det är möjligt, men mina personliga erfarenheter säger mig att det är för kort tid och att du således bara råkat bli sjuk. Möjligen har detta kunnat katalyseras litet med en immunförsvarsnedsättning till följd av bruket.

Att ge dig ett svar på din första fråga är problematiskt, då det är tämligen individuellt. För mig personligen har det kunnat gå så långt som åtta till tio dagars konstant exponering av Subutex utan nämnvärda utsättningssymptom. Detta avråder jag dock å det grövsta. Det är verkligen ansvarslöst. Och som många andra kan bekräfta tycks man ha några extraliv i början, innan man halkar dit på riktigt.

Detta kan jag skriva under på, har missbrukat Sub i över 3½ år nu men blev först fysiskt beroende nu senaste halvåret, och då har jag varit mycket ansvarslös under dessa år, med både vecko och månadslånga race, ofta bara med en veckas paus emellan.
Citera
2010-09-09, 01:25
Bannlyst
Lyrica + Subutex

Är det en farlig kombination? En bekant till mig sa att det kan vara riktigt farligt, alltså mycket, mycket farligare än att kombinera sub med benso (som ju kan vara farligt i stora mängder). Han sa att Sub i kombination med Lyrica kan vara riktigt farligt även i små mängder. Stämmer detta, eller snackade han skit?

Om det är skitsnack, hur mycket Lyrica rekommenderar ni att testa blanda med om man tar 1 mg sub nasalt? Alltså en nybörjardos Lyrica, hur mkt?

Är det en bra kombo? Har hört folk påstå det, men inte hört någon annan än min bekant påstå att det är farligt. Han sa att det var nästan lika farligt som att kombinera downers med Dexofen.
Senast redigerad av Perfume-V 2010-09-09 kl. 01:36.
Citera
2010-09-09, 01:50
Medlem
Petruccianis avatar
Har inte testat några större doser själv men vet folk som drar 8mg sub och upp till 3g Lyrica samtidigt och ingen av dem har råkat ut för något iaf så det verkar ju inte direkt vara som dexofen+etanol... men kanske har mer långsiktiga biverkningar vad vet jag.
Citera
2010-09-09, 02:58
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
Lyrica + Subutex

Är det en farlig kombination? En bekant till mig sa att det kan vara riktigt farligt, alltså mycket, mycket farligare än att kombinera sub med benso (som ju kan vara farligt i stora mängder). Han sa att Sub i kombination med Lyrica kan vara riktigt farligt även i små mängder. Stämmer detta, eller snackade han skit?

Om det är skitsnack, hur mycket Lyrica rekommenderar ni att testa blanda med om man tar 1 mg sub nasalt? Alltså en nybörjardos Lyrica, hur mkt?

Är det en bra kombo? Har hört folk påstå det, men inte hört någon annan än min bekant påstå att det är farligt. Han sa att det var nästan lika farligt som att kombinera downers med Dexofen.

Nu vet jag inte om du talar om missbruksdoser av Lyrica, men annars bör det vara kolugnt, min subkran går på Lyrica (fast han säljer dom istället, precis som subben ) och läkeren skulle ju knappast skriva ut >>>Lyrica om det fanns risk för interaktioner.
Citera
2010-09-09, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Nu vet jag inte om du talar om missbruksdoser av Lyrica, men annars bör det vara kolugnt, min subkran går på Lyrica (fast han säljer dom istället, precis som subben ) och läkeren skulle ju knappast skriva ut >>>Lyrica om det fanns risk för interaktioner.

För en icke tolerant kan kombinationen en hög missbruksdos sub och en hög missbruksdos Lyrica leda till döden. Det VET jag, hur kommer du kanske på själv. Det hindrar inte att jag själv flera gånger smällt i mig massa sub och massa Lyrica och turligen vaknat, men nu vet jag om risken. Man vet aldrig hur ens dagsform är och med en kombination man är ovan med kan det mycket väl slå ut dig för gott.

Och sen undrar jag seriöst hur man kan missbruka i över tre år innan man blir beroende, om det nu stämmer hur långa perioder du körde och hur korta pauser du hade. Har du varit borta från scenen också i perioder, bakom galler liksom?
Citera
2010-09-09, 10:37
Medlem
Kristofer.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamseglaren
tjenare!

Jag käkade 8ikto och en nitrazepam igårkväll, och letade igenom gömman för en stund sedan efter något roligare än benzo att vara social på, tänkte ringa några samtal och gå till stan kanske, hittade 0,2 sub och 2 citodon som jag drog i mig direkt.

Är det lugnt för mig då jag hört att benzo och sub inte ska vara en så bra kombo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in