Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
hur lång tid behöver man gå på sub för att få en märkbar at?
Har aldrig fått det men gick på subutex 8mg totalt från fre- söndag och idag känner jag mig förkyld febrig och illamående, kan det vara en at ?
Kan ju såklart bara råkat bli sjuk också
Skulle kunna tänka mig att du råkat ut för något som hände mig lite då och då, nämligen igensatta bihålor.
Symptom är feber, illamående och huvudvärk, ofta tjock i halsen också.
Detta brukar gå över av sig själv efter någon dag eller två, för att påskynda det kan du smörja dig på bröstet med Vicks Vaporub (tror jag det heter) och ha en bunke med skållhett vatten som du håller huvudet över och har en handduk över huvudet så vattenångorna stannar. Typ som gamla echinagardreklamen (Kvinnor snackar om att föda barn, men dom vet inte hur det är för en karl att vara förkyld-reklamen)
Citat:
Ursprungligen postat av Kapillär
Det är möjligt, men mina personliga erfarenheter säger mig att det är för kort tid och att du således bara råkat bli sjuk. Möjligen har detta kunnat katalyseras litet med en immunförsvarsnedsättning till följd av bruket.
Att ge dig ett svar på din första fråga är problematiskt, då det är tämligen individuellt. För mig personligen har det kunnat gå så långt som åtta till tio dagars konstant exponering av Subutex utan nämnvärda utsättningssymptom. Detta avråder jag dock å det grövsta. Det är verkligen ansvarslöst. Och som många andra kan bekräfta tycks man ha några extraliv i början, innan man halkar dit på riktigt.
Detta kan jag skriva under på, har missbrukat Sub i över 3½ år nu men blev först fysiskt beroende nu senaste halvåret, och då har jag varit mycket ansvarslös under dessa år, med både vecko och månadslånga race, ofta bara med en veckas paus emellan.