2005-07-17, 10:52
Medlem
mugabes avatar
Min dammsugare är asdålig!! Den suger knappt, så det är snudd på skitsamma om jag använder den eller inte...

Så jag undrar om nån kan tipsa om en jävligt BRA dammsugare som är bra som fan, jättetyst, liten å kanske har features som jag inte tänkt på finns!

De där elektroluxdammsugarna som bara är ett skaft man går omkring med... hur bra är de?
Citera
2005-07-17, 11:12
Medlem
Raazs avatar
Flytt från Bostad
Citera
2005-07-17, 11:16
Medlem
Mr_Blisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mugabe
Min dammsugare är asdålig!! Den suger knappt, så det är snudd på skitsamma om jag använder den eller inte...

Så jag undrar om nån kan tipsa om en jävligt BRA dammsugare som är bra som fan, jättetyst, liten å kanske har features som jag inte tänkt på finns!

De där elektroluxdammsugarna som bara är ett skaft man går omkring med... hur bra är de?

Köp bara inte någon billig skit på ÖB. De väsnas som astmatikerkörens uppsättning av Händels "Messias" men de har samma sugeffekt som att vifta med en flugsmälla.
http://www.kopguiden.konsumentverket...ategoryId=1462
Citera
2005-07-17, 11:24
Medlem
charmörens avatar
Man får vad man betalar ungefär. Har inte hört någon säga att dom hitta ett fynd vad det gäller pris på dammsugare. Undvik allt ÖB, Lidl, Biltema o dyl.
Citera
2005-07-17, 12:20
Medlem
Randerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mugabe

Electrolux dammsugaren du pratar om är troligtvis i serien Ergorapido.
Och dom dammsugarna är mer gjorda för att komplementera städningen, dock så är det inget du ska använda till att städa hela bostaden med.
För det första kommer du troligen att bli besviken på resultatet
För det andra så kommer du slita ut dammsugaren och dess glidremsor som sitter på munstycket, vilket kommer leda till att golvet repas.
Citera
2005-07-17, 15:41
Medlem
Jag köpte en Electrolux ZE 2260 på OnOff, fick man hela paket i en stor hink med Marsupilami på, kostade 1000:-
Hittade den inte nu på OnOff-sidan men kolla i närmaste butik.
Kanonbra dammsugare.

Länk till seriefiguren
http://www.marsupilami.com/
Citera
2005-07-17, 16:41
Medlem
anonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -J.Berg-
Jag köpte en Electrolux ZE 2260 på OnOff, fick man hela paket i en stor hink med Marsupilami på, kostade 1000:-
Kanonbra dammsugare.

Kan inte göra annat än att hålla med. De gånger jag använder den funkar den utmärkt

http://www.onoff.se/online/onoff/gru...openform&27090
Citera
2005-07-17, 18:06
Medlem
Nomen Nescios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -J.Berg-
Kanonbra dammsugare.
Dvs en enklare modell av ZE2274 som blev sämst i test av Råd&Rön?
Citera
2005-07-17, 18:15
Medlem
mugabes avatar
Marsupilami vore grymt... var den stor??

Nån som har erfarenhet av påsfria dammsugare? Kollade lite nu på LGs sida och de har en som är påsfri. Hamnar dammet i en hink som man sen tömmer i papperskorgen? Känns som att hälften hamnar utanför om man gör det på fyllan, eller är det nån fiffig lösning de kommit på??
Citera
2005-07-17, 18:22
Medlem
mugabes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Bliss
Köp bara inte någon billig skit på ÖB. De väsnas som astmatikerkörens uppsättning av Händels "Messias" men de har samma sugeffekt som att vifta med en flugsmälla.

Det är ljudet som är viktigast!! Så jag är grymt tacksam för varningen!! Hoppas jag slipper leva så pass länge att jag får höra hur den där dammsugarn låter!!
Citera
2005-07-17, 19:45
Medlem
köp en miele... de är kanonbra, pålitliga, låg db-nivå. ca 70- 80 beroende på modell.
de håller i evigheter.
Ett tips är o kolla på råd och rön's tester. Där ser du de bästa modeller osv.
Citera
2005-07-17, 19:49
Medlem
mugabes avatar
råd och rön får det bli... när lönen kommit... nu är jag riktigt pank, så jag har inte ens råd med r&r 24h... tack som fan iallafall för alla svar!!! Finns det nån butik där man kan få köpa sugaren på öppet köp så att man kan ta hem å testa den? Låter osannolikt, men man vet ju aldrig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in