2010-09-02, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sasa_kovac
Håller med om att det är väldigt konstigt..
Kanske hade "målsägande" dagskassa på sig eller är hon polis/har kontakter hos polisen?
Skulle inte reagerat om det var ett stort värderån med skottlossning.. men ett knivrån har jag aldrig hört talas om att man drar upp helikoptrar i en timme, spärrar av vägar och låter märkta bilar cirkulera för..

Ingen som sitter med en scanner och lyssnar och har mer info?

Man kan inte använda sig av en scanner längre då polisen använder radiosystemet RAKEL, vilket är krypterat.
Citera
2010-09-02, 20:39
Medlem
Casabas avatar
Uppe på aftonbladet nu;
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7718575.ab

Citat:
Ursprungligen postat av Karatepung
Helikoptrar till rån? Är ni på riktigt?
Ajaj...
Citera
2010-09-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shobre
Man kan inte använda sig av en scanner längre då polisen använder radiosystemet RAKEL, vilket är krypterat.

Polisen använder inte nödvändigtvis bara RAKEL, utan skickar även ut saker på S80 om RAKEL krånglar eller om det finns annan anledning till det.

Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Uppe på aftonbladet nu

Ajaj...

Har varit uppe på AB ett tag, inkorrekta uppgifter och spekulationer och således inget att lita på.
Citera
2010-09-02, 20:42
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Uppe på aftonbladet nu;

Ajaj...
Nej, uppe på Aftonbladet för en timme sedan. Se inlägg #26.
Citera
2010-09-02, 20:43
Medlem
Morrissons avatar
Jag tror att polisen vill statuera ett exempel. Det är allmänt känt att svensk polis gör ett halvdant arbete ute på gatorna, framförallt då dom inte haft resurser för att undsätta pågående våldtäkter, misshandel och rån.

Jag tror att polisens avsikter är mer symboliska än något annat, tyvärr. Föga oväntat att myndigheterna flexar musklerna nu precis innan valet.

/Morrisson
Citera
2010-09-02, 20:44
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Nej, uppe på Aftonbladet för en timme sedan. Se inlägg #26.
Ajaj... på mig själv där.

Frågan är hur de fortfarande kan publicera uppgifter om "äldre kvinna" om det nu handlar om en 20-åring då.
Citera
2010-09-02, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrisson
Jag tror att polisen vill statuera ett exempel. Det är allmänt känt att svensk polis gör ett halvdant arbete ute på gatorna, framförallt då dom inte haft resurser för att undsätta pågående våldtäkter, misshandel och rån.

Jag tror att polisens avsikter är mer symboliska än något annat, tyvärr. Föga oväntat att myndigheterna flexar musklerna nu precis innan valet.

/Morrisson

Riktigt intressant tanke faktiskt...
Citera
2010-09-02, 20:47
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abk
Riktigt intressant tanke faktiskt...
Njae, de senaste liknande pådragen i Solna var ju ett rån, som "pundaren" senare var in här på FB och förnekade, samt han rymlingen från polishuset som gömde sig på Klippgatan. Vid båda tillfällena var det helikoptrar och en massa bilar, d v s valet och politik tror jag faktiskt inte är avgörande.
Citera
2010-09-02, 20:48
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ajaj... på mig själv där.

Frågan är hur de fortfarande kan publicera uppgifter om "äldre kvinna" om det nu handlar om en 20-åring då.
Ja, hahaha....kvällspressen är som den är....tydligen.
Citera
2010-09-02, 20:50
Medlem
Fula Gubbens avatar
Dulee Johnson kanske har lämnat hemmet.
Citera
2010-09-02, 20:52
Medlem
alseks avatar
Är helikoptrarna fortfarande uppe och flyger?
Citera
2010-09-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alsek
Är helikoptrarna fortfarande uppe och flyger?

Tyst där jag bor, tror ej att de flyger.
En patrull stötte ju på en bil som ej ville stanna och försökte förhindra fortsatt färd genom batongslag mot vindrutan, de följer väl efter den just nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in