2010-09-01, 02:16
Medlem
Megadeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1
Håller med där , jämfört med Jordbro så är det lugna gatan
Skogås är dock bättre än Brandbergen fast det inte tillhör Haninge.
Men lugnast av allt borde ju ändå vara Vendelsö-Sågen som ligger intill Brandbergen.

visst är det lugnare i vendelsö. men det är inte heller ett ställe dit man bara hamnar. dem som har lägenheter där håller ju som bekant hårt i dem. men jag håller med när du säger att brandbergen är 100 gånger bättre än jordbro. men tyvärr är det rätt mycket rån/misshandel på folk som går hem från restaurang torget i brandbergen centrum.
Citera
2010-09-01, 03:40
Medlem
Snurrens avatar
Underbart att höra att man ska åka till Jordbro först och sedan Brandbergen. Då bli väl Brandbergen en 8-poängare...
Citera
2010-09-04, 21:54
Medlem
Megadeths avatar
nej brandbergen ser bara mindre illa ut än det igentligen är när man har varit på det värsta stället först.
Citera
2010-09-04, 21:56
Medlem
Man ser sig om en extra gång över axeln när man är ute sent i Brandbergen ja, dock är det mest gäng som håller till där, men se det som att du är utomlands någonstans. Gå inte ute med för mycket bling-bling om du är på väg hem från jobbet en sen kväll

Bor själv i Tyresö som ligger 15-20 min ifrån med buss.
Citera
2010-09-04, 22:02
Medlem
FarbrorKjells avatar
Det var värre förr. Detta betyder inte att det något höjdarställe idag, men väl ett möjligt ställe att bo på. Arkitetkturen är sällsynt tråkig, känns lite östeuropa.
Citera
2010-09-14, 10:59
Medlem
BocadilloLocos avatar
fuck vendelsö, bara backstabbers. Men Haninge i stort är bra. Lever man sunt är de inga problem att vara där.
Citera
2010-09-14, 11:36
Medlem
BocadilloLocos avatar
Handen C är värre än jordbro. I jordbro är det mer invandrare men i Handen C finns snorungar i massor. Man får inte glömma att jordbro har väldigt fina radhusområden.
Citera
2010-09-14, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gudadottir
Hejsan, har fått erbjudande om en riktigt fin lägenhet i Brandbergen.
Nu undrar jag, är det bara en slump med alla mord som begåtts där, eller är det ett av Stockholms många rövhål?
Jag är inte så finkänslig av mig och har bott på tuffa områden förut, men mordstatistiken är ju lite för häftig i Brandbergen..
Så hur ska ja göra? Nån med erfarenhet?

Hur gick det med lägenheten?
Vi är säkert många nyfikna!
Citera
2010-09-14, 14:31
Bannlyst
Vendelsö är väl idyllen i Haninge kommun , apropå Brandbergen så är det akelius som har hand om lägenheterna därute och akelius är en hyresvärd som själva väljer hyresgäster så det medför ett bättre klientel hyresgäster förmodar jag.
Citera
2010-09-14, 14:41
Medlem
Jag håller med. Vendelsö är mkt vackert. Men du måste ha bil för att orka med i långa loppet...
Citera
2010-09-14, 16:23
Moderator
rotadents avatar
Slog ihop två trådar om områden i Haninge.

//Mod
Citera
2010-09-14, 16:37
Medlem
Snubbs avatar
Haninge består mest av MENA-slödder och White Trash. I likhet med de andra rövhålen runt Stockholm (Södertälje, Åkersberga, Skärholmen, Fittja, Hallunda, Rissne, mfl) kan man tro att brudarna måste skaffa fyra barn med lika många fäder innan de fyllt 25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in