2005-07-12, 03:42
Medlem
jonas_d_s avatar
Kanske inte rätt avldelning men flytta i så fall.

Här hos mig har det öppnat ett lidl, har varit där och handlat ett par gånger men en sak jag lagt märke till är att det verkar vara en jäkla rulians på butikschefer tror att dom har bytt 2-4ggr bara på ett år, detta kan väl inte vara vanligt i en mataffär eller? varför gör dom så?
Citera
2005-07-12, 07:19
Medlem
Dennos avatar
Dåliga löner, underbemannade butiker, dåliga tider och support.

Välj vilken du vill
Citera
2005-07-12, 17:42
Medlem
Bruce Waynes avatar
Lidl är en styggelse. Slit-och-släng och äckliga produkter, plus en rutten personalpolitik. Såna ställen brukar det bli snabba byten av folk på.
Citera
2005-07-12, 18:34
Medlem
Nomen Nescios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonas_d_
det verkar vara en jäkla rulians på butikschefer tror att dom har bytt 2-4ggr bara på ett år, detta kan väl inte vara vanligt i en mataffär eller? varför gör dom så?
De börjar tydligen på McKinsey...
Citera
2005-07-12, 23:27
Medlem
Dom hade väl en åsikt, och ut for dom.
Citera
2005-07-12, 23:48
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Dåliga löner, underbemannade butiker, dåliga tider och support.

Välj vilken du vill

Ett jobb som butikschef på Lidl är inte dåligt betalt och innebär bra karriärsmöjligheter.
Citera
2005-07-14, 00:32
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Ett jobb som butikschef på Lidl är inte dåligt betalt och innebär bra karriärsmöjligheter.

Haha
Citera
2005-07-14, 00:49
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomen Nescio
De börjar tydligen på McKinsey...

Butikschef på Lidl för att sedan gå vidare till McKinsey?! Jag hoppas personen som skrev det skämtar?!
Citera
2005-07-14, 15:34
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Butikschef på Lidl för att sedan gå vidare till McKinsey?! Jag hoppas personen som skrev det skämtar?!

Nu gällde inte det exemplet butikschef utan distriktschef som kräver akademisk examen. Finns flera exempel på just detta i bl.a. Tyskland där Lidl ses som en mycket bra start på karriären efter plugget. Snabbt ut i verkligheten och efter 4-6 månaders utbildning innebär det budget och personalansvar för upp till ett 100-tal anställda samtidigt som du arbeta hårt som fan.

Edit: första gången jag fick detta berättat för mig var på föreläsning i anslutning till ett besök i EP av en representant från Verdi som talade på tema skillnader i karriärutveckling mellan olika utbildningsbakgrunder i EU och då kom detta upp. Jag har googlat runt lite men inte hittat något underlag, men självklart talades det om andra företag som Aldi, banker, IKEA etc och inte endast den konsultfirman vi pratar om här.

Andra gången gäller en av mina närmsta vänner som pluggade i Tyskland. Han tillsammans med två (tyska) kursare började på Lidl efter studierna och en av de gick vidare till mcK efter ett knappt år. Självklart kan han ljuga men jag ser ingen anledning till varför han skulle göra det.

(Självklart menade jag inte att generalisera i ovan nämnda länk, syftet var att visa på en annan sida av myntet.)
Citera
2005-07-14, 15:52
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonas_d_
Kanske inte rätt avldelning men flytta i så fall.

Här hos mig har det öppnat ett lidl, har varit där och handlat ett par gånger men en sak jag lagt märke till är att det verkar vara en jäkla rulians på butikschefer tror att dom har bytt 2-4ggr bara på ett år, detta kan väl inte vara vanligt i en mataffär eller? varför gör dom så?

Bland annat beror det på usla rekryteringar genomförda av okunniga disktriktschefer. Sedan finns det två sanningar till: Den ena är att många inte pallar trycket helt enkelt, det är ett hårt jobb, men med bra lön. Den sista sanningen är att många butikschefer bor på annan ort än var butiken ligger och om Lidl öppnar en affär på boendeorten får butikschefen ta över där istället. Företaget har väl öppnat ett hundratal butiker redan vilket självklart gör att det behövs folk.
Citera
2005-07-15, 01:05
Medlem
Cockstars avatar
Varför? För att det bli O"lidl"igt där till slut med alla tyska lågprisvaror?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in