Citat:
Ursprungligen postat av
4570
Har uppmärksammat detta fenomen länge nu, både i Sverige, utomlands, porren på nätet och idag ett program med Tyra Banks där unga stiliga grabbar dejtade äldre kvinnor "cougars" och påstod sig njuta av detta.
Historiskt sett har vi män alltid tagit några år yngre tjejer. Här håller kartan på att ritas om totalt märker jag vilket jag själv är en del av.
Men hur ligger det till egentligen? Är detta något vi killar själva velat ha en sådan utveckling eller har vi omedvetet påtvingats detta? Vad beror egentligen detta ökade fenomen på?
Kartan ritas om är en stor överdrift, skulle jag säga. Det är troligen bara en och annan som gillar att dejta äldre tjejer som koncept. Annars är det väl bara vanliga killar som fallit för tjejer som råkat vara äldre, typ Zlatan, man faller väl inte för en ålder om det inte är nån typ av fetisch gissar jag. En del inbillar sig väl också att en äldre tjej ska vara nån slags lärarinna
Gillar man inte äldre tjejer så är det ingen som kommer att tvinga en att någonsin göra det. Intresset har troligen funnits i alla tider bara det att det inte varit så accepterat tidigare, så blir det en kul, fortfarande lite halvtabu (för vissa) och spännande grej på tv.