2010-08-30, 09:26
Medlem
Ratads avatar
Det har alltid funnits. Det är bara det att Sexpressen, Achtunbladet och diverse livsstilsmagasin gjort det till ett fenomen för att fylla ut tomma sidor.
Citera
2010-08-30, 13:09
Medlem
kattfrökens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4570
Någon form av sexuell störning som tycks ha drabbat en hel generation unga män. Samma gäller tjejer som inte haft någn fadersfigur i sitt liv, de tänder på mycket äldre män.

De tjejer jag känner som är tillsammans med män som är 10-15 år äldre kommer faktiskt nästan alla från trassliga hemförhållanden så något kan det säkert ligga i det du säger.

En annan sak är också att kvinnor på 40+ beskrivs i media som starkt intresserade av sex. Ser man till biologiska fakta så är det faktiskt precis tvärtom. De hormoner i kvinnokroppen som börjar minska före och i samband med menopausen gör att sexlusten avtar. Evolutionen hade ju gjort ett rätt så stort misstag om det inte hade funkat på just det sättet.
Citera
2010-08-31, 17:10
Medlem
NyanNyans avatar
Varför frågar du dig inte istället varför det har varit yngre kvinna och äldre man som har varit normen i alla tider, fram tills nu?
Val, eller tvång?
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
Unga killar får inga unga tjejer för unga tjejer håller sig upptagna med äldre män och äldre kvinnor tar unga killar och får det för unga killar vill också få närhet nångång i livet
En omöjlig ekvation, hur ska äldre kvinnor kunna få yngre män, när de är upptagna med yngre kvinnor och hur ska yngre kvinnor kunna få äldre män när de är upptagna med äldre kvinnor?
Senast redigerad av NyanNyan 2010-08-31 kl. 17:16.
Citera
2010-08-31, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Varför frågar du dig inte istället varför det har varit yngre kvinna och äldre man som har varit normen i alla tider, fram tills nu?
Val, eller tvång?

En omöjlig ekvation, hur ska äldre kvinnor kunna få yngre män, när de är upptagna med yngre kvinnor och hur ska yngre kvinnor kunna få äldre män när de är upptagna med äldre kvinnor?
Jo för att unga tjejer vet inte hur man behåller en kille. De kämpar inte för någon kille.. Tror de kan förvänta sig allt.. De knullar runt.. Når 40 års åldern.. Ingen vill ha dem, inte ens ville någon ha dem när de var 25 för de var bara bra för att knulla..

Och sen när de är singla börjar ta och ligga med desperata 20 åriga killar
Citera
2010-08-31, 22:59
Medlem
Jag tänder på äldre kvinnor, som är i trim. De signalerar ut säkerhet och självförtroende, det är sexigt
Citera
2013-02-08, 19:31
Medlem
withnonames avatar
Känner att jag måste skriva av mig i denna tråd då jag idag plågas över hennes tragiska bortgång i cancer.Jag kan fortfarande inte sluta tänka på henne.En kvinna som jag dessutom var på hembesök hos då jag var bekant med hennes svärson.Ska tillägga att både han jag och våran kompis pratade om hennes attraktivitet senare.De hade struntat i sina respektive för en natt med henne.Jag har själv aldrig sett något liknande och kommer aldrig få göra igen heller.Hon var 60 när jag var 25 och jag kan lätt säga att hon brädade vilken jävla 18 åring eller fotomodell som helst när det gäller kropp.Hon var ju inte sen att klä sig tight heller så att man såg hennes trosor och stjärt svaja i takt med hennes höftrörelser och höga knäuppdrag när hon gick.Hon var dessutom jävligt trevlig det lilla jag märkte och singel men jag köpte aldrig de där blommorna och det är ett av mitt livs värsta misstag.Skitsamma om det hade gått åt h-e man måste försöka.Jag ser bra ut och har självförtroende men jag satte henne på såna höga hästar att jag inte vågade.Fyfan vilken miss av mig!
Citera
2013-02-09, 11:57
Medlem
Citat:
Tror inte det, då det var tabubelagt innan och något som ansågs direkt äckligt och sjukt. Men jag är övertygad om att feminismen och kvinnors intressen för karriär istället för barnen skapat ett klimat där unga stiliga män trånar efter äldre kvinnor. Någon form av sexuell störning som tycks ha drabbat en hel generation unga män. Samma gäller tjejer som inte haft någn fadersfigur i sitt liv, de tänder på mycket äldre män.

Tror även det beror på att det finns få bra unga tjejer för alla våra stiliga unga män att välja på. Tyvärr ser man allt för ofta i Sverige snygga killar gå omkring med fula flickvänner. Det är tjejernas marknad enligt mitt sätt att se på det.

-"Tyvärr ser man ofta snygga killar gå omkring med fula tjejer.

Vilka totalt ointelligenta jävla värderingar du har. Riktig white trash nivå. Läskigt.
Citera
2013-02-10, 13:21
Medlem
Yngre killar flörtar med mig hela tiden, jag träffar bara yngre killar i det sista men det är inget jag valt själv.
Inatt blev jag upphånglad av en 6 år yngre kille.
Men jag tror jag ska sluta bry mig och ge det en chans kan ju bli bra med yngre med.
Citera
2017-11-26, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon
Min egen uppfattning är att killar alltid prioriterar utseende före andra egenskaper. På senare år håller sig fler äldre kvinnor fräschare och snyggare. Det är största orsaken till trenden tror jag.

Citat:
Håller helt med. Jag tycker vissa äldre kvinnor är jävligt heta och vill hellre ligga med dessa än yngre snyggingar. Men man kan ju undra vad detta beror på?

Det där säger ju emot sig självt. Inget fel på yngre snyggingar. Problemet är ju att de inte finns. De är inte snygga, bara unga. Har med saker som tatueringar, lilafärgat hår, klädsel och liknande att göra. Yngre idag gör sig fulare än vad de skulle kunna vara.

Dessutom är äldre kvinnor stilfulla och artiga.
Citera
2017-11-26, 12:08
Medlem
Citat:
Har uppmärksammat detta fenomen länge nu, både i Sverige, utomlands, porren på nätet och idag ett program med Tyra Banks där unga stiliga grabbar dejtade äldre kvinnor "cougars" och påstod sig njuta av detta.

Historiskt sett har vi män alltid tagit några år yngre tjejer. Här håller kartan på att ritas om totalt märker jag vilket jag själv är en del av.

Men hur ligger det till egentligen? Är detta något vi killar själva velat ha en sådan utveckling eller har vi omedvetet påtvingats detta? Vad beror egentligen detta ökade fenomen på?

Man lider av någon typ av psyksjuka om man inte kan haka i någon i sin egen ålder.
Citera
2017-11-26, 15:11
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Har uppmärksammat detta fenomen länge nu, både i Sverige, utomlands, porren på nätet och idag ett program med Tyra Banks där unga stiliga grabbar dejtade äldre kvinnor "cougars" och påstod sig njuta av detta.

Historiskt sett har vi män alltid tagit några år yngre tjejer. Här håller kartan på att ritas om totalt märker jag vilket jag själv är en del av.

Men hur ligger det till egentligen? Är detta något vi killar själva velat ha en sådan utveckling eller har vi omedvetet påtvingats detta? Vad beror egentligen detta ökade fenomen på?

Kartan ritas om är en stor överdrift, skulle jag säga. Det är troligen bara en och annan som gillar att dejta äldre tjejer som koncept. Annars är det väl bara vanliga killar som fallit för tjejer som råkat vara äldre, typ Zlatan, man faller väl inte för en ålder om det inte är nån typ av fetisch gissar jag. En del inbillar sig väl också att en äldre tjej ska vara nån slags lärarinna

Gillar man inte äldre tjejer så är det ingen som kommer att tvinga en att någonsin göra det. Intresset har troligen funnits i alla tider bara det att det inte varit så accepterat tidigare, så blir det en kul, fortfarande lite halvtabu (för vissa) och spännande grej på tv.
Citera
2017-11-30, 07:28
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Det där säger ju emot sig självt. Inget fel på yngre snyggingar. Problemet är ju att de inte finns. De är inte snygga, bara unga. Har med saker som tatueringar, lilafärgat hår, klädsel och liknande att göra. Yngre idag gör sig fulare än vad de skulle kunna vara.

Dessutom är äldre kvinnor stilfulla och artiga.

Fast denna dam är 71 år (Adja Pekkan).
https://www.expressen.se/omtalat/nyheter/71-ariga-sangerskan-chockar-alla-med-sitt-unga-utseende-/

Rena modellen på ytan men något säger mig att hon inte är lika snygg naken. Hon hade aldrig sett sådär bra ut utan smink och andra skönhetsförbättringar avsedda för kvinnor.

Överpopulation av män och smink/skönhetsprodukter för kvinnor har gjort att maktbalansen på den sexuella marknaden har blivit ännu mera ojämn. Det är väl bara en tidsfråga innan killar i 25-års-åldern står på kö för att ligga med kvinnor på 70+. :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in