2010-08-05, 20:41
Bannlyst
Har uppmärksammat detta fenomen länge nu, både i Sverige, utomlands, porren på nätet och idag ett program med Tyra Banks där unga stiliga grabbar dejtade äldre kvinnor "cougars" och påstod sig njuta av detta.

Historiskt sett har vi män alltid tagit några år yngre tjejer. Här håller kartan på att ritas om totalt märker jag vilket jag själv är en del av.

Men hur ligger det till egentligen? Är detta något vi killar själva velat ha en sådan utveckling eller har vi omedvetet påtvingats detta? Vad beror egentligen detta ökade fenomen på?
Senast redigerad av 4570 2010-08-05 kl. 20:43.
Citera
2010-08-05, 20:45
Medlem
HerrVits avatar
Personligen finner jag att några år äldre kvinnor ofta är bättre än yngre då dessa har mer gemensamma intressen med mig, istället för att bara supa, knulla, festa och spy.
Citera
2010-08-05, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrVit
Personligen finner jag att några år äldre kvinnor ofta är bättre än yngre då dessa har mer gemensamma intressen med mig, istället för att bara supa, knulla, festa och spy.

Det påstås i forskningssammanhang att vi killar i modern tid har probelmatiska förhållanden till våra mammor som inte gett oss tillräckligt med kärlek och närhet, då mammor i modern tid allt mer fokuserat på karriärer osv. Vad tror ni om detta?
Citera
2010-08-05, 21:17
Medlem
Jag vågar tro att det alltid funnits relationer med yngre män och äldre kvinnor. Media har dock på senare år valt att belysa det. Det är nog inte konstigare än så. Det kom väl med hela 90-talets "Girl Power"...

Jag själv som är runt 30 års åldern. Är absolut inte inne på det, kvinnorna i min ålder och 5-8 år äldre är så sjukt barnfixerade. Så jag är minst sagt något paranoid med ONS osv.
Citera
2010-08-05, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schackpjäsen
Jag vågar tro att det alltid funnits relationer med yngre män och äldre kvinnor. Media har dock på senare år valt att belysa det. Det är nog inte konstigare än så. Det kom väl med hela 90-talets "Girl Power"...

Jag själv som är runt 30 års åldern. Är absolut inte inne på det, kvinnorna i min ålder och 5-8 år äldre är så sjukt barnfixerade. Så jag är minst sagt något paranoid med ONS osv.

Tror inte det, då det var tabubelagt innan och något som ansågs direkt äckligt och sjukt. Men jag är övertygad om att feminismen och kvinnors intressen för karriär istället för barnen skapat ett klimat där unga stiliga män trånar efter äldre kvinnor. Någon form av sexuell störning som tycks ha drabbat en hel generation unga män. Samma gäller tjejer som inte haft någn fadersfigur i sitt liv, de tänder på mycket äldre män.

Tror även det beror på att det finns få bra unga tjejer för alla våra stiliga unga män att välja på. Tyvärr ser man allt för ofta i Sverige snygga killar gå omkring med fula flickvänner. Det är tjejernas marknad enligt mitt sätt att se på det.
Citera
2010-08-05, 21:24
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4570
Är detta något vi killar själva velat ha en sådan utveckling eller har vi omedvetet påtvingats detta? Vad beror egentligen detta ökade fenomen på?

Min egen uppfattning är att killar alltid prioriterar utseende före andra egenskaper. På senare år håller sig fler äldre kvinnor fräschare och snyggare. Det är största orsaken till trenden tror jag.
Citera
2010-08-05, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon
Min egen uppfattning är att killar alltid prioriterar utseende före andra egenskaper. På senare år håller sig fler äldre kvinnor fräschare och snyggare. Det är största orsaken till trenden tror jag.

Håller helt med. Jag tycker vissa äldre kvinnor är jävligt heta och vill hellre ligga med dessa än yngre snyggingar. Men man kan ju undra vad detta beror på?
Citera
2010-08-05, 21:34
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon

Jag skulle t.o.m vilja ta det ett steg längre. Att dom inte bara håller sig fräschare och snyggare, utan ofta också blir snyggare med några fler år på nacken.
Oftast brukar dom hålla på med mindre spel och annat trams också, vilket också är positivt enligt herr fisk.
Citera
2010-08-05, 21:56
Medlem
mandelkanels avatar
Som 28 åring hade jag själv en tids förhållande med en 22 år äldre kvinna och dessutom känd skådespelerska. Kan väl sammanfatta det så här vad det gäller känslan av det hela:

I början var det jättespännande. Kan till stor del berott även på att hon var kändis. Hade kanske inte varit lika spännande med en 50-årig 4-barnsmamma från förorten.
(Tror det samma gäller kvinnor som dejtar betydligt äldre män. Det måste finnas något mer än bara själva gubben som sådan. Att han är rik, känd eller annat utmärkande.)
Jag var inte kär, men oerhört intresserad och trivdes i hennes sällskap. Sexbiten funkade bra. Hon hade inte haft barn och hade därför fortfarande rätt så välbevarad kropp och kurvor. Som kille så är det också så att man är den parten som får jobba lite mer med kroppen under sex, så det hängde mer på mig då. (Hade det varit tvärtom så hade kanske den yngre kvinnan tyckt att det var lite tråkigare med en kanske stelare och mindre spänstig gubbe.)

Senare, längre fram, så började jag sakna saker som jag fann hos mer jämnåriga kvinnor. Tänkte på framtiden. Om 10 år så vill jag kanske ha familj och barn, vilket av naturliga då var uteslutet med henne. Om 10-15 år är jag fortfarande hyfsat ung, medan hon kommer att vara en äldre pensionerad tant. Ibland när hon vaknade på morgonen så var hon kanske lite trött och extra "ömtålig" i kroppen. Hennes intellekt, sätt att tänka osv var ovanför mitt tack vare hennes ca 20 år äldre livserfarenhet. Gjorde att jag ibland kände mig som en liten skolpojke gentemot henne. Att hon var kändis och dessutom 20 år äldre, kunde vara lite kymigt ibland när man gick på stan bland vanligt folk. Däremot var det inga större problem när vi träffade hennes vänner och bekanta, eftersom detta var mer vanligt förekommande i denna kategori som dessutom bestod av mycket varierande åldrar.

Kände att hon blev rätt så fäst vid mig efter ett tag, vilket gjorde att jag fick dåligt samvete. Just för att jag inte var kär själv och att hon inte kunde erbjuda det som jag ville ha i framtiden vad det gäller förhållande och familj. Jag var fullständigt ärlig vad det gäller vår förhållande bit. Jag blev ihop med henne för att jag blev intresserad av henne. Inte för att jag skulle kunna åka snålskjuts på hennes kändisskap och komma i rampljuset i media osv. Så jag gjorde slut pga av dåligt samvete och mina framtida familjevisioner. Kunde fortsatt ett tag till bara för att hennes umgängeskrets var så kul, men kändes fel att göra så. Som person och personlighet hade hon varit toppen ifall vi hade varit mer jämnåriga och intellektet på ungefär samma nivå. Hade hon varit några år yngre än mig eller upp till min egna ålder, så hade jag förmodligen frågat om hon ville gifta sig med mig. Men med 22 års skillnad, så kändes det lite för obalanserat för att jag skulle känna fulländande.

Detta är min erfarenhet av äldre kvinnor. Hoppas det kan vara till nytta och insikt för andra. Finns säkert andra som har varierande upplevelser och känslor.
Senast redigerad av mandelkanel 2010-08-05 kl. 22:08.
Citera
2010-08-05, 23:48
Medlem
Det är bara brist på unga kvinnor som män väljer en kvinna som snart får sitt menupaus.
Citera
2010-08-06, 01:35
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4570
Har uppmärksammat detta fenomen länge nu, både i Sverige, utomlands, porren på nätet och idag ett program med Tyra Banks där unga stiliga grabbar dejtade äldre kvinnor "cougars" och påstod sig njuta av detta.

Historiskt sett har vi män alltid tagit några år yngre tjejer. Här håller kartan på att ritas om totalt märker jag vilket jag själv är en del av.

Men hur ligger det till egentligen? Är detta något vi killar själva velat ha en sådan utveckling eller har vi omedvetet påtvingats detta? Vad beror egentligen detta ökade fenomen på?

Jag funderar över motsatsen. Varför snygga unga tjejer vill ha killar som jag tycker är för gamla för mig.
Citera
2010-08-06, 06:47
Medlem
mandelkanels avatar
TS undrar:

"Men hur ligger det till egentligen? Är detta något vi killar själva velat ha en sådan utveckling eller har vi omedvetet påtvingats detta? Vad beror egentligen detta ökade fenomen på?"

Baserat på min egna erfarenhet och känsla med det hela, så kan det bero på flera saker. Den yngre killen kanske är nykfiken på hur det kan vara men en äldre kvinna. Det har väl de flesta av oss killar fantiserat om. Är hon kändis, så kan det vara för att sola sig i glansen och använda förhållandet som en trampolin för att själv bli känd. Är man känd kille så är det ofta lättare att få yngre tjejer. Är hon dessutom rik, så handlar det mer eller mindre om lyxprostitution från killens sida. Han får leva gott och flott om han är snäll och ger tanten vad hon vill ha. En betydligt lättare väg att komma upp sig i livet än att:

* Gå lång utbildning och sedan välbetalt jobb
* Vara framgångsrik företagare
* Ha talang och kämpa sig upp som modell, musiker eller skådis
* osv...

Äldre kvinnor har nog alltid varit lika intresserade av yngre män, men utbudet har förmodligen varit skralt. Det har historiskt varit betydligt lättare för äldre män att få yngre tjejer. Men jag gissar att jämställdheten även har nått lyxprostitionen och att yngre män, som inte orkar eller har förmåga att bli något för egen maskin, har fått upp ögonen för den hittilis relativt outnyttjade resurs som äldre kvinnor erbjuda. Men handen på hjärtat... Kan en ung kille bli lika kär och galen i en äldre tant, som han skulle bli i en yngre kvinna? Tror inte det. Däremot kan han nog bli känslomässigt eller ekonomisk beroende av henne. Gissar att liknande gäller för unga tjejer som blir ihop med äldre män. Sedan är vi alla individer och det finns naturligtvis undantag.
Senast redigerad av mandelkanel 2010-08-06 kl. 06:50.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in