Citat:
Ursprungligen postat av Schackpjäsen
Jag vågar tro att det alltid funnits relationer med yngre män och äldre kvinnor. Media har dock på senare år valt att belysa det. Det är nog inte konstigare än så. Det kom väl med hela 90-talets "Girl Power"...
Jag själv som är runt 30 års åldern. Är absolut inte inne på det, kvinnorna i min ålder och 5-8 år äldre är så sjukt barnfixerade. Så jag är minst sagt något paranoid med ONS osv.
Tror inte det, då det var tabubelagt innan och något som ansågs direkt äckligt och sjukt. Men jag är övertygad om att feminismen och kvinnors intressen för karriär istället för barnen skapat ett klimat där unga stiliga män trånar efter äldre kvinnor. Någon form av sexuell störning som tycks ha drabbat en hel generation unga män. Samma gäller tjejer som inte haft någn fadersfigur i sitt liv, de tänder på mycket äldre män.
Tror även det beror på att det finns få bra unga tjejer för alla våra stiliga unga män att välja på. Tyvärr ser man allt för ofta i Sverige snygga killar gå omkring med fula flickvänner. Det är tjejernas marknad enligt mitt sätt att se på det.