• 1
  • 2
2010-08-19, 18:05
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag har alltid undrat vem fan som dricker den egentligen. Jag tycker också att den är sällsynt vidrig, jag dricker mycket hellre vatten än utspädd mjölk. Det lär ju inte vara någon enorm omsättning direkt, jag visste faktiskt inte ens att den fanns kvar. Det var bra länge sen jag såg en sån...

Sant; det kan man verkligen undra...det övergår mitt förstånd...
Well, nu vet vi ju att åtminstone TS är en av de som slänger pengar på skiten.

I min lokala ICA Maxi-butik - som är en av de med störst omsättning i landet - så är alltid kvantiteten Minimjölk som står framme mindre än lätt-, mellan och standardmjölk.
Vilket som sagt leder mig att tro att det köps in mycket mindre partier Minimjölk än övriga mjölksorter.

Skulle gissa på att det är samma situation i de allra flesta butiker landet runt.
Citera
2010-08-19, 20:59
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Sant; det kan man verkligen undra...det övergår mitt förstånd...
Well, nu vet vi ju att åtminstone TS är en av de som slänger pengar på skiten.

I min lokala ICA Maxi-butik - som är en av de med störst omsättning i landet - så är alltid kvantiteten Minimjölk som står framme mindre än lätt-, mellan och standardmjölk.
Vilket som sagt leder mig att tro att det köps in mycket mindre partier Minimjölk än övriga mjölksorter.

Skulle gissa på att det är samma situation i de allra flesta butiker landet runt.

Mjölken brukar ju stå i vagnar eller staplade i backar, alltså rejäla staplar. Minimjölken brukar väl stå uppe i hyllan med yoghurten och filen? Åtminstone på "min" lokala ICA. Så de säljer nog radikalt mycket mindre av det än av annan mjölk. Det jag mest associerar med minimjölk för övrigt är det muppiga reklamen de körde för den med Emma Wiklund för jävligt länge sen...
Citera
2010-08-19, 21:44
Medlem
Sommargays avatar
som många redan varit inne på tror jag minimjölk säljs i väldigt små kvantiteter. i synnerhet nu när folk börjar sluta vara rädda för det mättade fettet och grädde/smör/standardmjölk säljer mer än någonsin. lägg därtill en viss rädsla för att mjölken känns "konstgjord/syntetisk" trots att tillverkningen inte skiljer sig från annan mjölk. dessutom finns det ingen vettig människa som skulle använda minimjölken till matlagning, den är för en kock vad margarin är mot smör. protein finns det väl lika mycket i minimjölken som i rödmjölken, det är väl bara fetthalten som skiljer och fett mättar bra!
Citera
2010-08-19, 21:55
Medlem
MadamMims avatar
Dom säljs i små kvantiteter som några varit inne på. Inte svårare än så.
Som någon tidigare skrev så föredrar även jag minimjölken framför lättmjölken.
Men det är den gröna som gäller, fått avsmak på den röda pga att det var det man drack litervis varje dag som barn.
Citera
2010-08-19, 22:27
Medlem
Hispers avatar
Vi har ett forum för Alkohol och dryck, där skall tråden vara och inte i Matlagning.

/Mod
Citera
2010-08-19, 23:26
Medlem
Mvks avatar
När man druckit minimjölk under deffen smakar vanlig mellan eller röd mjölk som grädde.
Minimjölken är dessutom mer lättdrucken än vanlig mjölk, släcker törsten bättre.
Vanlig mjölk känns mer "tung" och jag får lättare ont i magen av den och kan inte dricka lika mkt.

Sen så dricker jag rätt mkt mjölk så kan jag slippa onödigt fett bara genom att flytta handen 20cm till en annan mjölksort som jag dessutom tycker smakar godare gör jag det.
Jag får i mig massor med fetter genom annan mat som jag måste äta så jag har ingen fett-hysteri men undviker det ändå om jag kan.
Vill inte ha 1300inlägg om hurvida fett är bättre än kolhydrater av förespråkarna, ni kan härja fritt på aftonbladets kommentarfält....just därför la jag tråden i "vardagsbekymmer" och inte i "mat och dryck".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in