2010-08-16, 11:53
Medlem
arsamiluks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Varför tror många av er här på I&I att Islam kommer ta över Sverige? Det är inte Arabernas fel att Sverige är som det är just nu.

Det är politikerna som styr Sverige inte Araberna. Om Reinfeldt vill ha tillbaka vikingatiden så kan han göra det om han vill

OT:

Många faller för teorin om Eurabia där den vita icke muslimska befolkningen blir förslavad utav den ökade mängden utav muslimer. Införandet utav sharia och andra ohyggligheter är då inte långt borta då de har både rösterna och enighet nog för att styra samhället den vägen. Det är en skrämmande framtidsutsikt men tyvärr så tar den bort blicken ifrån de verkliga problemen.

Att varenda idiot inom SD faller för Eurabiateorin, kysser Kent Ekeroths islamofobiska röv och går och skriker om islam hela tiden gör det inte bättre. De har sedan mage att hånskratta åt nationalister som tar upp andra frågor och förklaringsmodeller och säger saker som "Hur många röster har ni? haha".

Islam är lite som att diskutera röken ifrån en eld. Den är skadlig och andas man in den så kan man ha sådan otur att man dör. Hur ska man kunna få bort röken? Det diskuteras mycket idag. Ska man installera en stor fläkt som får bort röken ur rummet eller ska man slå ett hål i väggen? Ingen kommer att tänka på att röken endast finns där eftersom det brinner. Släck elden så slipper ni röken.

Det egentliga problemet vi har idag är de människor som propagerar för mångkultur. Det är massmedia, politiker, skola och böcker. Massmedian fungerar som kontrollfunktion som ser till att politiker säger rätt saker annars så hängs de ut som rasister. Median ägs till stora delar utav judar.

Det handlar inte om religion, det handlar om ras

Det är inte muslimernas fel att de är här, det är judarnas och äckliga kosmopoliter.

OnT

Muslimer har inte i Sverige att göra om det inte rör sig om vita muslimer. Jag bryr mig helt enkelt inte om muslimer känner sig välkomna eller ej. Blir jag tilltalad så svarar jag, säger de hej så säger jag hej tillbaka men jag inleder inte någon konversation eller tar initiativ.

Helt ärligt så förstår jag inte varför vi ska diskutera om att muslimer ska känna sig välkomna. Deras kultur krockar med vår och det finns redan länder där det finns en utbredd muslimsk kultur som bäddar för ett lyckat leverne om man vill följa islams levnadssätt. Att komma till Sverige bäddar ju bara för att man blir irriterad över att landet inte följer de mest grundläggande principer enligt islam. På samma sätt skulle jag aldrig kunna leva i ett muslimskt land. Flytta hem igen så blir ni lyckliga.
Citera
2010-08-16, 13:20
Medlem
Soyuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Varför tror många av er här på I&I att Islam kommer ta över Sverige? Det är inte Arabernas fel att Sverige är som det är just nu.

Det är politikerna som styr Sverige inte Araberna. Om Reinfeldt vill ha tillbaka vikingatiden så kan han göra det om han vill

Det är inte "något ta över scenario" vi pratar om. Se över Mark Steyns filmer så förstår du.
Citera
2010-08-16, 22:36
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Ifall de är strikt praktiserare av islam och förväntar sig att hela omvärlden skall anpassa sig till deras "speciella behov", så är de inte välkomna och skall heller inte känna sig som så.

Jag menar givetvis inte att du ska bli muslim. Visa istället lite hänsyn och genuint intresse, för en annan del av svensk kultur. Det handlar som sagt om att välkomna muslimska invandrare och att visa att vi är önskvärda i det svenska samhället.

Citat:
Om man, som skyddssökande främling, infinner sig i ett land som befolkas av människor med en annan syn på religion, etik, moral etc, så skall man ge fan i att "sabotera den svenska idyllen". Man skall ödmjukt anpassa sig och hålla en låg profil. Ingen tvingar några muhammedaner att ta till våld här. Ingen tvingade dem för övrigt att inställa sig vid gränsen och be om asyl. De som tar till våld och sabotage som någon sorts missnöjesyttring är inte välkomna här och skall heller inte känna sig som sådana. De skall snarare skyndsamt och smärtfritt förpassas ut ur Riket. Om inte detta sker frivilligt, så skall de helt sonika kastas ut med röven före!

Med handen på hjärtat, tror du det är realistiskt att slänga ut så många människor? Varför inte lösa problemen på plats? Det handlar om att genom mänskliga möten, visa respekt och intresse för muslimsk kultur - muslimer kommer då känna sig som en naturlig del av Sverige. Det hade inte behövts några brandbomber i ett sådant samhälle.

Citat:
300 000 gapiga och krävande muhammedaner är alldeles för mycket! Skrämmande siffror! Dags att gallra i rabatten och repatriera de krävande, gnälliga, kostsamma om våldsamma. Bort!

Återigen kommer du med löjligt oseriösa förslag. Detta är Sverige, inte Nazityskland.

Citat:
Här hälsar vi genom att ta i hand. Både när det gäller män och kvinnor. Klarar man inte av detta, så har man heller inga förutsättningar att klara av att leva i Sverige, och man bör därför överväga att flytta härifrån till ett område där man praktiserar den för muhammedanen acceptabla formen av artighet och umgänge. Finns ingen anledning att vi skall ändra på ett sätt att hälsa som vi använt i tusentals år. Här är Sverige. I Sverige bor det svenskar (och en del annat). Här gäller VÅRA regler. Vill man inte acceptera detta, så skall man heller inte känna sig välkommen att stanna kvar. Bort!

Varför informerade ni inte muhammedanen om detta? Jag kan inte erinra mig om att ett kultur-kontrakt skulle skrivas under, när man för första gången satte sin fot på svensk mark. En konservativ muslim har all rätt i världen att behålla sin kultur, och då ter det sig mycket enklare att som sekulär och kulturlös svensk, anpassa sig till ortodox muslimsk sed.

Citat:
Om min muhammedanske granne (Gud förbjude att jag får en sådan!) stör sig på om jag uppträder berusad (vilket sker otroligt sällan) så är det HAN som har problem -Inte jag! Jag tänker inte ta hänsyn till någon muhammedansk festlighet på ett sätt som inskränker min frihet att inom lagens råmärken uppträda hur fan jag vill. Vi befinner oss i Sverige. Ramadan firas inte av svenskar (undantaget fettsuggor som konverterat för att få kuk) och därmed tas heller ingen hänsyn till att muhammedanen är trött, irriterad eller sur för att hans religion förbjuder honom att äta och dricka under dygnets aktiva timmar, medans kvällen och nätterna ägnas åt ett sanslöst frosseri. Blir muhammedanen störd över att se fulla svenskar -eller för den delen, ätande svenskar- i en sådan utsträckning att han finner detta provocerande, så har han inte här att göra. Res hem!

Det är just sådan här retorik som får muslimer att se rött. Återigen, det handlar om att visa hänsyn och respekt - för integrationens skull. Skulle det verkligen vara en alldeles för stor uppoffring att avstå alkohol under ramadan? Det skulle dessutom vara bra för hälsan. Win-win.

Citat:
Här klär sig kvinnor hur fan de vill! Vi behöver lyckligtvis inte svepa in våra fruntimmer så de ser ut som biodlare och det är så vi vill ha det! Om muhammedanen blir så sexuellt frustrerad av att se lite naken hud, så är det HAN som har problem att förstå sin plats i det omgivande samhället. Förutsättningarna att klara av att leva och bo här är så dåliga att han bör överväga att omgruppera till ett lämpligare ställe någonstans i Mellanöstern eller den Arabiska Halvön. Bort!

Att klä sig anständigt var ju brukligt även i Sverige en gång i tiden. Det vill säga innan judekulturen slog rot, med anglo-amerikansk hjälp. Varför inte värna om svenska rötter, samtidigt som ni visar respekt för troende muslimer? Är man lite hungrig och småkåt, kan en lättklädd kvinna vara lika påfrestande att åskåda som ett dukat smörgåsbord.

En svensk familj

Citat:
Jag kan tänka mig att lära mig följande användbara fraser:

Halt!
Släpp kvinnan!
Släpp vapnet!
Stå stilla, annars öppnar jag eld!
Lägg ifrån dig stenen!
Visa händerna!
Lägg ifrån dig stöldgodset!
Avbryt!
Vänligen respektera att jag stod före dig i kön!
Du får vänta på din tur!
Jag har ringt polisen, de är på väg!
Du är gripen/omhändertagen! Stanna kvar!

Kan Jok3r vänligen bistå med översättning?

Citat:
Aldrig i helvete att jag skulle medverka till detta för djuren plågsamma sätt att slaktas på under vidskepliga former! Kommer inte att hända! Vidare: Här i Sverige äter vi kött från grisen och har gjort så sedan stenåldern. Grisen var/är så viktig att den ingick i den nordiska mytologin under förkristen tid. Grisen är oerhört viktig inom det svenska köket och i den svenska matkulturen. Även grisens blod används alltjämt. Finns ingen anledning till varför detta skall ändras på. Om muhammedanen har problem med detta, så finns det ett bra sätt att bota det på: Åk härifrån!

Du menar att djur inte plågas i västerländska slakterier?

http://www.youtube.com/watch?v=zPaxE9ouHpI&feature=related

Detta bara för att tjäna lite extra slantar! Fast du klagar givetvis inte när du glufsar i dig en cheese-burger på donken. Dubbelmoral!

Citat:
Fasta är helt okej. Jag fastar gärna, men så fan heller att det kan kallas att fasta, när man sitter och köttar in sötsaker i aphuvudet nattetid så att man nästan spricker! Jag tror att Muhammed menade något vettigt med uppmaningen att fasta, men naturligtvis tolkade den listige araben det som fan läser Bibeln: Det som inte är uttryckligen förbjudet, är tillåtet. Muhammed hade förmodligen smällt av en säkring om han sett muhammedanernas "fasta". Fuskare!

Då kanske sympati-fasta är något för dig trots allt, min gode svensk?
Citera
2010-08-16, 22:44
Medlem
virre56s avatar
fyfan jok3r, där sjönk du ordentligt..

en fråga;

Varför ska vi, svenskar, integrera oss?

..och varför ska vi tvinga våra kvinnor att klä sig annorlunda, för att invandrarna firar någon högtid? haha fyfan va dumt. passar det inte så kan dom ju flyga hem till deras "krigshärjade" länder
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in