2010-01-06, 00:13
Medlem
GrooveMerchants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagwanderer
Det var en hybrid mellan banjo och nåt annat, mandolin?

banjo och ukelele = banjolele (med reservation för stavning)
Citera
2010-01-06, 01:19
Medlem
Vardons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Är detta den riktiga Doktor Mobasa?

http://www.flickr.com/photos/andreasnilsson1976/461996613/in/set-72157600083633945/

Japp...
Citera
2010-01-06, 10:06
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vardon
Japp...

Ser ju ut som en skön lirare, han har säkert hittat på många hyss genom åren
Citera
2010-07-12, 00:05
Medlem
scrlks avatar
Tänkte precis starta en tråd om dem och nu är ju den här tråden död.. Finns det verkligen inget skvaller om de här filurerna? Någon som har gått i skolan tillsammans med dem eller något? Legat med dem?
Citera
2010-08-03, 22:15
Medlem
R.B.Scotts avatar
Per F. med fru bor numera i Lindesberg, typ 5 mil norr om Örebro.
De flyttade dit pga frugans jobb.
Citera
2010-08-16, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Bägge grupperna har sitt ursprung i studentvärlden på Chalmers (sent 70-tal), borde väl flytat en och annan droppe alkohol under de åren

Det måste väl finnas någon här som har gått i samma klass/dragit över någon av medlemmarna?
Citat:
Ursprungligen postat av PostmannenLbb7
Men denna Kerstin, hon måste väl ända fått påle av någon i ensemblen? Jag kan inte tänka mig att de hållt på i 20-30 år utan att någon doppat där.

Jag skulle gissa på Peter Rangmar då jag tyckt mig urskilja i vissa filmsekvenser hur de rör/ser på varandra onödigt mycket. Dock bara spekulation... Kerstin har i alla fall sagt att hon tyckte han såg bra ut.
Citat:
Ursprungligen postat av YouAgain
Kallas allmänt för skäggiga damen. Ful som stryk på nära håll och gift med Lisebergs VD Mats Wedin.

Jag tycker faktiskt att hon såg fin ut innan, dock har hon spenderat alldeles för mycket tid i solen.
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Träffade ofta Kerstin förr i tiden när hon var ute på promenad med sin hund, hon verkade mest tillbakadragen och lite blyg. Kändes som en tråkig tant, hon har nog varit tant redan innan hon fyllde 40. Hon är ju dessutom den tråkigaste av Galenskaparna

Anledningen till att hon är tråkig beror väl mest på att hon är kvinna och således endast har fått spela kvinnoroller= inga skämt bara finnas till i bakgrunden. Skulle vara intressant hur hon såg på saken, om hon snällt anpassade sig som enda kvinna i ensemblen, sa ifrån eller helt enkelt inte upprördes.
Citat:
Ursprungligen postat av LerzaAnne
Det jag mest av allt vill ha svar på:

1) Var Peter bög?

Han var ju gift med barn när han trillade av pinnen så det jag säger har ju ingen som helst tyngd men under en intervju ser han skapligt kåt ut när den manliga intervjuaren... intervjuar. Haha väldigt tunt bevismaterial ser jag nu men jag reagerade när jag såg kåtblicken
Citat:
Ursprungligen postat av Oräklet
  • Kerstin, som är gift med Lisebergs VD, har sommarställe utåt Kovikshamn, nära Marstrand. Hon och maken är barnlösa.
Jag har alltid undrat om det var en frivillig barnlöshet så att hon skulle kunna vara med i alla uppsättningar/filmer/serier etc.
Citera
2011-08-17, 14:28
Medlem
Intelligenss avatar
Har träffat de alla vid olika tillfällen och de har alltid varit väldigt trevliga. Alla har fötterna på jorden, är ödmjuka och måna om sina fans.
Kul att de fortfarande är populära, även bland yngre.

Såg Claes Erikssons soloshow för två år sedan när han turnerade och var i Sandviken. Det kom inte lika mycket folk som det var väntat vilket han tog med ro och bara sa att han tyckte att alla borde hoppa framåt i bänraderna så att det blev mysigare stämning.
Citera
2011-08-24, 22:19
Medlem
megaman74s avatar
det har flera gånger nämnst att Claes Eriksson brinner mer för film än föreställningar. Men då många av filmerna blivit mindre bra så borde han ju också inse att deras framgångar berott på deras föreställningar. själv tycker jag deras tidiga föreställningar fram till succen med tv-serien macken är dom bästa. sedan har det gått ned lite.

vad jag märkt av nämnde Eriksson verkar han lugn och trevlig. verkar inte vara någon regissör som skriker och skäller ut andra. men alla verkar dock lugna
Citera
2011-08-27, 22:23
Medlem
Claes E är lugnet själv. Han är en hjälte efter det att jag en gång ringde hem till honom som ett galet fan och bara var tvungen att berätta hur bra jag tycker han och GAS var. Claes var artig och vi pratade i en halvtimme. Respekt.
Citera
2011-08-29, 00:09
Medlem
megaman74s avatar
jag har självt träffat galenskaparna. Men det var innan dom slog ihop sig med after shave. Dom blev upptäckta i samband med en tv-inspelning av sista frukostklubben med Sigge Furst, dom åkte ut på en Sverigeturne efter det. Tror det var 1979.. 1981 eller 1982 gjorde dom sin första föreställning tillsammans med after shave.
Citera
2011-11-25, 09:42
Medlem
thewakka35s avatar
Skvaller om Kerstin Granlund

Det sades någon gång under sommaren att hon hade lagt av med allt kring Galenskaparna och After Shave p.g.a. att hon har tappat intresse för showandet. Jag hoppas att detta inte är något sätt att dölja något allvarligare som har hänt.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article13349209.ab

Någon som vet något mer?
Senast redigerad av thewakka35 2011-11-25 kl. 09:48.
Citera
2011-11-26, 01:01
Medlem
tryffs avatar
Jag har också alltid undrat om peter igentligen dog i aids...fjollig....

Nej, det behöver inte vara så men jag har alltid undrat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in